Dnešním tématem dne jsou autonehody. Jednu, kde jsem myslel, že inzultuji autobusáka, vám popíšu. Prý jsem mu nedal přednost.
Zákon je zákon, a zdravý rozum je zdravý rozum. Před několika lety jsem byl na pracovním obědě kousek nad Kobyliským náměstím v Praze. Obchodní partner mne zval na oběd a nabízel i alkoholické nápoje.
Odmítl jsem s tím, že jsem tam vozem. Kroutil očima, že prý jedno pivo, nebo dvě deci vína nic neznamenají. Nepřesvědčil mne a já za pár minut zjistil, že jsem udělal více než dobře.
Přijel jsem na světelnou křižovatku. Stál na červenou a proti sobě viděl autobus, který blikal, že odbočuje vlevo. Já také odbočoval vlevo, takže jsme se sobě měli vyhnout. Nevěnoval jsem mu pozornost a sledoval druhý pruh vedle autobusu, kde mohlo projíždět auto rovně, nebo do mé ulice. Mělo by přednost. Nic v něm však nejelo a tak jsem se rozjel. Autobus také. Stále blikal, že odbočuje. Vedle něj se objevilo auto, které jelo rovně. Musel jsem uprostřed křižovatky zastavit a dát mu přednost. Najednou jsem viděl, jak autobus prudce brzdí, nikam neodbočuje a vráží do mých pravých dveří.
Byl jsem v šoku. Dveře se promáčkly znatelně dovnitř. V hlavě zmatené myšlenky a otázka, proč neodbočil.
Vylezl jsem za auta a viděl, jak autobusák vylézá a chce na mne řvát. Začal jsem první. „Jak to, že nejedeš doleva, když máš zapnutý blinkry!!!“ Na schůdkách zkoprněl, za ním se zvedali překvapení a vyděšení cestující. Stáli jsme uprostřed křižovatky na Kobyliském náměstí…
Začal na mne zvýšeným hlasem útočit: „Měl si mi dát přednost!!“ Já na něj koukal jak osel. „Jakou přednost, ty jsi ukazoval, že jedeš doleva, ještě ti blikaj blinkry!!!“
Přijela nehodovka od DP i policie. Dali nám dýchnout. Oba jsme byli čistí. Autobusák dostal pokutu a policista přišel ke mně a oznámil mi. „Jste viníkem nehody!“ Civěl jsem na něj jako na zjevení. Když mu dal pokutu, tak jsem si myslel, že je viník on, ne? A bylo mi vysvětleno, že řidič autobusu sice porušil předpisy a uvedl mne v omyl. A byl za to potrestán, ale já, že jsem měl předpokládat, že tu chybu udělá a dát mu přednost.
Tuhle logiku jsem odmítl a na místě nechal zapsat, že s tím nesouhlasím a že si myslím, že viníkem je autobusák. Kdyby mi neukazoval, že odbočuje, nikdy bych mu do cesty nevjel a navíc – když jel rovně, věděl o mně i o autě vedle sebe, kterému musím dát přednost. Tedy věděl, že mu tam budu muset zastavit a nemusel do mne vrážet.
Nejvíce mne mrzelo, že svou chybu nepřiznal. Svědci do protokolu uvedli, že autobusák zapomněl při výjezdu ze zastávky vypnout blinkry a že skutečně dával znamení o změně směru jízdy.
Až posléze večer jsem se od známého dověděl, že řidič autobusu po havárce, kterou nezavinil má tři dny placeného volna. Došlo mi, že do mne vrazil schválně. Autobus byl nepoškozený, nikomu v něm se nic nestalo, já měl jen škodu na dveřích.
A jak to dopadlo? Po poradě s právníkem jsem přistoupil na to, že za symbolickou pokutu uznám, že jsem viníkem, protože u soudu by bylo pravděpodobné, že soudce by mne za viníka uznal. Já se jím ale nikdy necítil. Od té doby si na řidiče autobusů a tramvají dávám velkého bacha. Třeba by se jim nějaké to volno hodilo…
A tím jsme u dnešního tématu dne.
- Už jste někdy bourala?
- Byla jste účastníkem nehody?
- Jak se to přihodilo?
Napište mi vaše příběhy smutné i veselé. Napište mi, co si myslíte o pirátech silnic. Znáte nějakého anděla silnic?
Vše směřujte na e-mail:
Jedné z vás za dnešní příběh pošlu krásnou květinu!
Nový komentář
Komentáře
Tak to jsem opravdu překvapená! Za sebe mohu dodat zajímavost o tramvají - tady jsem na to narazila https://www.dopravniznaceni.com/Objizdeni-tramvaje-b5494.htm a také jsem byla překvapena
Anime Otaku — #13 Pan řidič má pěkně slušně požádat o drobné. Není to prodavačka, ale je to služba, za kterou platím, v žádném případě nemá právo na někoho ječet. Možná by mu lidi ty drobné rádi dávali a vycházeli by vstříc.
Marie Dymackova — #8 Ty se mu divíš? On není bankovní automat a má omezené finanční prostčedky a když ti 2x vrátí na 200 tak pak nebude mít pro chudáky co přijdou platit padesátikorunou. On řidič není prodavačka v krámě, kde jí dorbné přinesou. A kromě toho se řidiči bojí vozit ssebou příliš velké konto, protože se velice často stává, že na vzdílených konečných je okradou a oni to pak musí vrátit ze svého a to konto bývá u nás tak 4-5 tisíc a to je hodně penež.
Dnes a denně se mi cestou z práce stává něco podobného. Musím přejet přes hlavní silnici. Stojím na vedlejší, pojedu na vedlejší - rovně - nemám blinkr. Proti mně na té vedlejší stojí auto, které chce odbočit do leva (do svého leva), tudíž by mi mělo dát přednost. Ovšem tu přednost mi dá tak jedno auto z dvaceti. Prostě vyjedou a vjedou mi do cesty. Já až se jednou naseru, tak si to auto nechám rozbít a aspoň budu mít nový lak.
Radek Kříž — #10 utechou ti muze byt, ze 90% ridicu by dopadlo stejne a tech zbylych 10% - tak tem by to chciplo pri rozjizdeni, takze by se do krizovatky dostali pozde a tak se nehode vyhnuli
Lukáš Čejka — #9
mineralka7 — #7 Bys u soudu nejspis prohrala, protoze Radek zjevne zastavil na spatnem miste kdyz daval tomu protijedoucimu vozidlu prednost, musis zastavit ve "svem" pruhu, ne v tom pro protijedouci vozidla
Na psichotesty by měli chodit furt.Já jela do města a platila jsem 200kč drobné jsem utratila a zpáty jsem jela se stejním řidičem platila jsem taky 200kč a seřval mě jak malou holku, že nejsem schopná si sehnat drobné
Anime Otaku — #4 S těmi psychotesty potvrzuji, že autobusáci na ně skutečně chodí každý rok. Přítel je řidič autobusu v Praze, ale možná tím, že nejezdí pod dopravním podnikem, ale u soukromé firmy, žádné volno po nezaviněné nehodě u nich neexistuje. Pokud mu někdo nabourá autobus, sepíše se s policií protokol, autobus se odstaví, dispečink mu přistaví jiný a jede dál. Volno by dostal pouze jako klasickou nemocenskou, pokud by měl při nehodě úraz, jinak ne.
K příběhu - souhlasím, že označení viníka nehody je velmi nespravedlivé. Mít na to žaludek, nervy, čas a peníze, do toho soudu bych šla a nejspíš i někam jinam, např. do televize a tak. Zákony jsou někdy opravdu postavené na hlavu.
Kdybychom měli jít do důsledků, pak by se zastavil provoz úplně všude, protože všichni by na křižovatkách čekali, jestli to ti druzí myslí se směrem jízdy vážně!
Anime Otaku — #4 takže nesmylsy se mají brát tak, že to tak prostě je??? Pak to tu nemá vypadat tak, jak to tu vypadá
Anime Otaku — #4 Ne, že to vypadá nespravedlivě. ono to nespravedlivé je.
cilani — #1 Autobusíci psychotesty podstupují pravidelně, bohužel je to práce, při které člověk velmi brzy vyhoří a mnoho autobusáků přímo nenávidí cestující, kteří nejsou také příjemní. Dobře to vím, můj partner jezdí na vedlejšíku MHD.
Jinak to volno když už je neplacené a v případě že jsou viníkem nehody, paltí výši škody na vozidle až do 3,5nísobku jejich platu a ono i takové nic na autobuse je dost drahé, například přední plenta, pokud je promáčklá stojí oprava kolem 5 - 7 tisíc (podle typu autobusu) pokud je na výměnu tak se to šplhá až ke 20 000 a to není zrovna málo.
Jinak plicie má pravdu, zapomenutý blinkr je menší přestupek než nedání přednosti. Stejně tak se hodnotila nehoda známé, která vyjížděla z parkovacího místa v sídlišti a zadek auta jí sejmul borec co na 20 jel 60. Viníkem byla ona, nedala přednost. Vypadá to nespravedlivě, ale holt je to tak.
Já nechci házet všechny řidiče do jednoho pytle, ale když jedu občas MHD na zahradu, zažila jsem chování řidiče, že jsem měla sto chutí zavolat na dopravní podnik. Co na tom, že jel jako hovado a choval se, že řídí žigula a né daleko větší autobus plný lidí, ale velmi vulgárně komentoval cyklisty i chodce bez ohledu na to, že je slyšet přes celý autobus. Takže věřím, že takového vola mohl potkat i Radek, ale ten pocit křivdy....s tím by se mi dlouho dobře nespalo i když právník asi radil ze zkušenosti
Autobusáci a taxikáři by měli chodit na psychotesty. To, co kolikrát udělají oni na cestách, neudělají ani nezkušení řidiči. Mají tak velké sebevědomí a jsou předsvědčeni, že mají téměř všude přednost. Není nic výjimečného vidět taxikáře jedoucího na červenou, hodí vám myšku před auto, blokují cestu, protože oni přece čekají na zákazníka...