spanek.jpg

Foto: Shutterstock

Tento trik je v americké armádě známý už léta a je prý velmi účinný. Rozhodně tedy stojí za vyzkoušení, i když jeho zvládnutí může chvíli trvat. Metoda byla dle serveru Independent vyvinuta armádními veliteli, aby vojákům pomohla usnout v méně pokojných situacích, například na bojišti. To samé říká i kniha Relax and Win: Championship Performance z roku 1981.

V první fázi je nutné po jednom uvolňovat svaly na těle. Nejprve uvolněte svaly ve tváři: čelo, svaly kolem očí, čelisti a také jazyk. Poté uvolněte ramena a svaly na rukou. Přitáhněte pozornost k pravé paži, uvolněte svaly v horní části paže, dolní části paže, a nakonec i dlaň. Opakujte s levou rukou. Zhluboka se nadechněte a uvolněte hrudník. Následně uvolněte svaly na obou nohou. Postupujte shora dolů. Nejprve uvolněte stehna, pak kolena, holeně a nakonec chodidla. Nechte své tělo ovládnout gravitací.

Jakmile se budete cítit zcela uvolnění, přejděte k další fázi. Na řadu přichází vizualizace. Zavřete oči a představte si jednu z následujících situací. Vyberte si, která vám bude nejvíce vyhovovat.

Vizualizace:

  • Ležíte v sametové houpací síti, která se s vámi lehce houpe v tmavé místnosti.
  • Ležíte na zádech v kánoi a plujete po klidné vodě. Obloha nad vámi je jasně modrá. Není vidět ani mráček.

Všechny tyto kroky by měly trvat asi dvě minuty.
 
Šest týdnů

Pokud na vás tato uspávací metoda nezabere hned, určitě to nevzdávejte. Zvládnutí triku může trvat až šest týdnů. Postupně by to mělo být snazší a snazší. Tato technika údajně po šesti týdnech funguje u 96 % lidí. Můžete také experimentovat s jinými uklidňujícími vizualizacemi.

Zdroj: Tips & Tricks, Independent, Fast Company

Reklama