Foto: Shutterstock

Těhotenství, výkyvy hormonů a stárnutí prstí tkáně vede k tomu, že prsa vypadají dříve nebo později ochable. V takovém případě se můžeme vydat několika cestami. Buď se smířit s přibývajícími léty, nebo podstoupit plastickou operaci. Nejde však o jediné varianty, jak poprsí zkrášlit a zpevnit. Nikdy není pozdě upravit svůj životní styl, držení těla a začít cvičit svaly na hrudníku. Když se k tomu přidá ještě nějaký ten krém, který vyhladí pokožku, do půl roku máte minimálně o pět let mladší ňadra.

Když cvičíte, noste vždy sportovní podprsenku
S každým skokem se kůže na prsou vytahuje a navíc správně zvolená podprsenka sníží namáhání prsní tkáně. Nemohou být příliš těsné, abyste nemohly dýchat, ale měly by zabránit nejen pohybu nahoru a dolu, ale také ze strany na stranu.

Zkuste užívat přírodní doplňky stravy
Nechte si udělat rozbor krve, možná budete překvapené, jak málo estrogenu máte nebo trpíte jiným hormonálním výkyvem. Právě ten může také za prsa, která vypadají jako vyfouklý balónek. Zkuste brát třeba drmek obecný, který zpravidelní menstruaci, prsa se vám třeba týden před ní nafouknou a vydrží být plná ještě týden po ní.

Pracujete na správném držení těla
Zkuste se postavit nahá před zrcadlo a narovnejte se, jak nejlépe umíte. Nevypadají vaše prsa najednou mnohem lépe? Pokud se dlouhodobě hrbíte, máte zřejmě i povolené svaly na hrudníku a prsa vypadají svěšenější. Chce to tedy zapracovat na držení těla. Jenže držení těla ovlivňuje zádové svalstvo, které drží páteř. Začněte tedy tím, že budete každý den cvičit cviky na jeho zpevnění a několikrát za den si budete připomínat, že se máte narovnat a protáhnout. Zkuste si třeba nastavit i několik upomínek na mobilu.

Spěte na zádech
To už bude trochu oříšek, spaní na zádech totiž ovlivníte jen těžko, pokud jste zvyklé spát na boku. Pokud upřednostňujete při spánku jednu stranu, možná jste si mohla všimnout, že prso, které je blíž matraci, není tolik svěšené. Gravitace je holt neúprosná.

Vyhněte se jo-jo efektu
Kolísání hmotnosti je pro poprsí přímo destruktivní. Z plných čtyřek můžete mít povislé dvojky, které budou vypadat jako uši kokršpaněla. Vždy tedy myslete na to, co radikální úbytek na váze způsobí, a rozmyslete se, jak má vaše tělo vypadat. Můžete získat štíhlý pas, ale trápit se budete další měsíce s ňadry. Proto je důležité nastavit si realistický režim cvičení a zdravé stravy, takové, která nebude způsobovat jojo efekt a kůži tím neustále napínat.

Začněte správně posilovat svaly
Momentálně se do bazénu nedostanete, ale hned jak to bude možné, začněte chodit plavat. Zabijete tak dokonce dvě mouchy jednou ranou. Možná se ne nadarmo říká jedné z plaveckých technik prsa. Svaly, které máte na hrudníku, tím posílíte, a tak dojde k malému pozdvihnutí.

Každý den doma cvičte. Stačí 15 minut na záda a 15 na pevnější poprsí. Mezi cviky, které zabírají, patří třeba plank, kdy se nastavíte do polohy prkna a snažíte se vydržet, co nejdéle. Využít můžete také různých pomůcek, třeba madel s pružinami či různé tuhé gumy.

Jako doplněk používejte krémy
Z diskuzních fór jsme vytáhly několik produktů, které pomáhají zpevňovat poprsí. Jedním z nich je krém od Phytodermy a krém Mama Mio na zpevnění poprsí a dekoltu. Za sebe můžeme doporučit BiOil. Po pravidelném mazání pokožka opravdu trochu omládne.

Důležité je svůj boj za krásnější poprsí nevzdávat a dodržovat všechny rady. Jen krémy nic nezmůžete, chce to vytrvat a především cvičit. Kdybyste ale ani po půl roce dodržování všech zásad nebyly spokojené, klidně zamiřte na konzultaci k plastickému chirurgovi. Jde o vaše rozhodnutí, o vašem těle.

Reklama