cl.jpgFoto: Shutterstock

Nejlepším způsobem stravování zvolili odborníci už popáté v řadě takzvanou středomořskou dietu, která se zakládá na tradičních jídelních návycích v regionech, jako je Řecko, Itálie nebo Španělsko.

Středomořskou stravu charakterizuje to, že je bohatá na rostlinné potraviny, menší množství zdravých tuků a netučných zdrojů bílkovin. Mezi potravinami najdete například listovou zeleninu, celozrnné výrobky, luštěniny, bylinky, olivový olej, ořechy, ryby nebo drůbež. Na škodu prý podle odborníků není ani menší množství červeného vína. Převážně rostlinná strava je podle závěru odborníků nejlepší pro zdravé srdce a jako prevence cukrovky.

Analýzou prošlo 40 nejrozšířenějších způsobů stravování a ty byly seřazeny podle řady kritérií. Šlo nejen o zdravotní stránku, ale například i o to, jestli je možné je snadno dodržovat. U středomořské stravy vyzdvihli nutriční vyváženost, snadné dodržování a dlouhodobou udržitelnost nebo širokou škálu potravin.

Středomořská strava může být fajn i při hubnutí. Ovšem proto musí být člověk v kalorickém deficitu a spálit více kalorií, než kolik jich přijme jídlem.

Naopak na opačném konci žebříčku, mezi nejhůře hodnocenými stravovacími způsoby se objevily Gasp (dieta určená k obnově střevní mikroflóry, kdy se ze stravy vylučují všechny obiloviny, rafinované cukry i laktóza, jí se hlavně maso, ořechy, semínka a tuky) nebo Dukanova dieta založená hlavně na konzumaci bílkovin.

Zdroje: U.S. News & World Report, Insider