Sluníčko je dokonalý zdroj energie a psychické pohody, dodává nám vitamin D a dělá nám dobře, přesto je dobré, chovat se rozumně a „negrilovat“ se v létě od rána až do večera. Třeba jen proto, že za posledních třicet let stoupl výskyt melanomů v České republice 4x a riziko rakoviny kůže je stále větší! Navíc nadměrné slunění přispívá ke stárnutí kůže, a o to jistě nestojíte, že? A proto, správný základ a výbava, jsou alfou a omegou této oblíbené činnosti a zdravé kůže.
Zvolte správnou ochranu. Každá z nás je odlišný fototyp. Jinými slovy, někdo se opálí doslova už jen tak, že na opalování myslí, jiný se naopak spálí už cestou do práce. Každý z fototypů vydrží bez ochranného faktoru jinak dlouhou dobu. Tato doba nám poté pomáhá vybrat si správný ochranný faktor. Pro všechny ale platí, že je lepší zahájit sezonu klidně s tím nejvyšším faktorem a případně postupně ubírat.


  1.  Rozlišujeme 4 základní fototypy pokožky podle citlivosti na sluneční záření, tedy maximální dobu, po kterou se pokožka nespálí bez jakékoli ochrany.
                 Fototyp 1 - 5 - 10 minut
                 Fototyp 2 - 10-20 minut
                 Fototyp 3 - 15-25 minut
                 Fototyp 4 - 25-35 minut
  2. Mazat, mazat a zase mazat. Ať už zvolíte krém, fluid nebo olej, vždy jej aplikujte minimálně půlhodiny předtím, než půjdete na sluníčko. Tím to ale nekončí, mazat se musíte pravidelně, a to nejen proto, že se jistě v létě rády koupeme, ale také proto, že se potíme nebo vystavujeme tělo kontaktu s ručníkem apod.
    A pozor, chránit se musíme, i když už jsme u moře třeba měsíc a naše kůže už je dokonale bronzová. V takovém případě můžeme jen ochranný faktor lehce snížit, ale jinak je třeba kůži mazat neustále.
  3. Připravte se na sluníčko zevnitř. Pokud toužíte po opravdu kvalitním opálení, které vydrží, začněte „zobat“ doplňky stravy dostatečně včas. Nejúčinnější zbraní je betakaroten, vitamin A, C, E a selen.
  4. Hydratace není nikdy dost! Takže opět mazat, mazat a zase mazat. Oproti hutným krémům můžete ale v létě trochu odlehčit, ať může pokožka pořád dýchat a sáhněte raději po produktech s gelovou nebo fluidní konzistencí.
  5. Chraňte tělo, tvář i vlasy. Během letní sezony o sebe pečujte po všech stránkách. Nezapomínejte na ochranný faktor na obličej (ideálně SPF 50) a UV ochranu pro vaši kštici. Ta si zaslouží také hydrataci, a tak vsaďte na ochranné oleje a hutné noční masky.
  6. Večerní péče. Máte „odsluněno“, tudíž hotovo? Chcete-li mít kůži opravdu zdravou a krásnou, nikdy nezapomínejte na večerní péči – aplikujte na tělo přípravky po opalování, ošetřete vlasy i pleť a nechte celé vaše „Já“ důkladně odpočinout a zregenerovat.

Také si přečtěte:

Reklama