• Vypište se do deníčku

Nevadí, že už vám není sladkých 14 let. Deníček si můžete vést i na stará kolena. Terapeuti doporučují všechny své emoce přenést otevřeně na papír. Bez okolků zapište, jak se momentálně cítíte, vizi, co se byste si přála, aby se dělo do budoucna. Možná se vám na první pokus neuleví. Když si budete srdíčko vylévat tímto způsobem pravidelně, bude to mít pro vaši duši blahodárné účinky. Jen mějte na paměti, že deníček je potřeba opravdu dobře schovat.

  • Vymlaťte se do polštáře

Máte pocit, že puknete zlostí. Vezměte si polštář a vší silou do něj bouchejte. Zatínejte pěsti, fackujte, mlaťte s ním o zeď, vše je dovoleno. Může se stát, že se během „očistce“ hystericky rozbrečíte. Nepropadejte panice, je to pořádku. Tak ze sebe dostáváte všechen nahromaděný vztek.

  • Zakřičte si do lesa

Když už máte všeho plné zuby, vyrazte na procházku do lesa. Příroda dodává pozitivní energii, navíc můžete vyzkoušet další terapeutický trik. Stoupněte si na pařez a z plných plic zakřičte. Je jedno, jestli se bude jednat o konkrétní slova nebo budete vydávat pouze zvuky. Důležitá je intenzita a pocit, jak se během toho cítíte. Při extrémním hněvu pomáhá vzít kus dřeva a mlátit s ním do země. Než rituál provedete, přesvědčte se, že kolem vás nikdo není.  

Jak ventilujete vztek vy? Napište nám do diskuze níže svůj způsob zvládání hněvu.

Reklama