619b6d5f08c76cl.jpg
Foto: Shutterstock

Tento nápoj sice neovlivňuje rychlost metabolismu a pálení tuků, ale jeho výhoda spočívá v tom, že dokáže zaplnit žaludek. Chia semínka totiž ve vodě bobtnají a znásobují svůj objem. Výsledkem je gelovitá konzistence, která ovšem ne každému vyhovuje.

Chia semínka také obsahují vyšší podíl zdravých tuků omega-3 mastných kyselin, které mají schopnost navodit pocit sytosti. Nezanedbatelný je také podíl bílkovin. Schopnosti tohoto nápoje vytvořit pocit sytosti potvrdily magazínu Insider odbornice na výživu – Kerri Ferraioli a Bonnie Taub-Dix.

Chia semínka pocházejí z rostliny jménem šalvěj hispánská. Malá šedo-černá a chuťově neutrální semínka obsahují mimo jiné vápník, vlákninu a antioxidanty. Nejčastěji si je lidé přidávají do jogurtů, zeleninových salátů nebo si z nich, díky jejich schopnosti nabobtnat, dělají chia pudink.

Sklenici vody s rozpuštěnými dvěma lžícemi chia semínek potom někteří lidé popíjejí před jídlem, aby zaplnili svůj žaludek a nesnědli toho tolik. Semínka potřebují několik minut, aby absorbovala vodu a změkla. Nesmějí se ale ve sklenici nechat odstát příliš dlouho, protože potom její obsah moc zhoustne a nebude se dát pít. Pozor také na příliš časté popíjení tohoto nápoje, nadbytek vlákniny může způsobit nadýmání a zažívací obtíže.

Zdroje: Insider, Wikipedia

Reklama