Zdravá doba spánku se pohybuje mezi 7 a 9 hodinami. Nejvíce spí děti, větší potřebu spánku mají teenageři i senioři. Kdy lze říct, že se nám dobře spalo? Obvykle bychom se neměli trápit s usínáním, budit se v noci, ani s těžkostmi vstávat. Spánek nás musí nabít na celý den energií. Rozhodně nás ráno nesmí z postele bolet „celý člověk“. Do postele bychom se měli těšit a chodit spát dle možnosti ve stejnou dobu, bez výjimek třeba o víkendech.
p1.jpg

Ke zdravému spánku nám umí pomoci mnoho faktorů

Když vynecháme to, že je dobré před spánkem několik hodin nejíst, ani nesledovat monitory s modrým světlem (LED displeje mobilních telefonů, televizorů či monitorů počítačů), rozhodně na zdravý spánek musíme připravit naši ložnici. Důležité je spát v dostatečně velké posteli. Ložnici bychom se neměli nikdy snažit co nejvíce naplnit nábytkem. Vždyť není skladištěm, ale místností, kde se nám musí dobře během celé noci dýchat. Důležitá je teplota v místnosti i správný výběr matrace, která nám vyhovuje svojí tvrdostí, výškou i dalšími parametry. O zdravém spánku rozhoduje však i volba lůžkovin – přikrývek, polštářů, prostěradel a povlečení. Ty nejlepší se dnes vrací k tradici, ale přináší též hypermoderní materiály. V čem se tedy doporučuje spát?

Na tom, v čem spíme, záleží

Výběr materiálu lůžkovin dokáže zcela zásadně změnit kvalitu našeho spánku. V největší zimě i v letním horku nám musí lůžkoviny nabídnout vždy vhodný tepelný komfort. Nesmí nám být zima, optimálně se v nich nepotíme. Lůžkoviny by se neměly stát líhní bakterií, virů ani roztočů. Důležitá je též hmotnost přikrývky, či správné množství výplně v polštářích. To vše totiž umí být příčinou bolesti našich zad, včetně krční páteře, hlavy, kloubů i svalů.
p4.jpg

Nano materiály se stávají součástí našich ložnic

Nano textilie nejsou jen materiálem pro roušky a respirátory. Jsou budoucností, která vytlačí dnes používané materiály. Nano technologie dobývají svět v mnoha odvětvích. Mění vlastnosti materiálů na úrovni atomů (dosavadní technologie to dělaly na úrovni molekul) a díky tomu vznikají nové látky s atraktivními vlastnostmi. Nano povlečení, nano přikrývky, nano polštáře i nano prostěradla ­– to vše už je realitou. Pokud jde o zdravý spánek, přináší nano lůžkoviny do našich ložnic především protiroztočové materiály. Hodí se pro alergiky a astmatiky, pro děti, ale i pro každého, kdo chce spát co nejzdravěji. Nano tkaniny zabraňují roztočům v množení i ve shromažďování se. Jsou 100% ochranou vůči roztočům, přitom nabízí lehkost, měkkost a prodyšnost.
p5.jpg

Jak nano tkanina funguje? Její otvory jsou pouhých 80 nm. Přes takto malé otvory nemá roztoč, bakterie, virus, ani třeba svrab vůbec šanci projít. Nemůže se pak v lůžkovinách ani množit.

Nezavrhujte ani peří. Není pravda, že není vhodné pro alergiky

Tuto fámu už dávno vyvrátily vědecké studie. Kvalitní peří rozhodně není semeništěm roztočů ani jiných patogenů. Právě naopak. Husí peří podle Prof. MUDr. Dietricha Hofmanna z Univerzitní nemocnice Johanna Wolfganga Goetheho ve Frankfurtu, který provedl v této oblasti rozsáhlý výzkum, není zdrojem alergií, ani nepodporuje množení roztočů. Alergie z opeřenců způsobuje pouze peří holubů a andulek. Navíc moderní husí peří se před použitím do lůžkovin pere a sterilizuje až při teplotách 400 °C. Již též neplatí, že by se složitě udržovalo následně. Dnešní lůžkoviny z peří lze prát v běžné pračce i sušit v bubnové sušičce. Pouze je nutné použít vhodný prostředek na praní, aby nedošlo k odmaštění peří, čímž by péřové lůžkoviny ztratily své termoregulační vlastnosti. Péřové polštáře patří mezi nejzdravější vůbec. Skvěle se anatomicky přizpůsobují naší hlavě, krku i zádům. Péřové přikrývky zas mají unikátní termoregulační vlastnosti a hodí se mnohdy jako celoroční. Zajistí vám ideální teplotu a skvěle se pod nimi spí.
p6.jpg

Reklama