Navštívili jsme premiéru nového muzikálu Kladivo na čarodějnice a naše pocity jsou velice kladné. Přesto jsme si první půlku příliš neužili. Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí - tohle okřídlené rčení nám dalo pořádně na frak. Uvízli jsme v dopravní zácpě a na muzikál dorazili s tristním dvacetiminutovým zpožděním. Naštěstí nás nevyštvali, ale museli jsme přežít do přestávky na místech hodně vysoko a daleko vpravo... br...
Díky špatným místům jsme viděli, co mělo zůstat skryté, a slyšeli, co mělo zůstat neslyšené. Zkrátka nám vyvstávaly před očima různé nevychytané detaily, které ale v celku působily dost děsivě. Nedobře synchronizované tance (i když jich v první půlce moc nebylo), verše typu Vídal jsem holčičku/Krásnou jak hvězdičku a skřehotavě štěkající hlas Lukáše Vaculíka, který působil všemožně, ale rozhodně ne tak, že dotyčný umí zpívat. Ostatně špatné nazvučení způsobovalo, že i některé party fenomenálních pěvců, jako Sisa Sklovská nebo Vladimír Hron, zněly vyloženě falešně, nebo nebyly slyšet vůbec. K tomu, abychom neodešli po první půlce, nás přesvědčil příběh, který se sice nerozjížděl nijak závratným tempem, ale překvapivě se hodně držel literární předlohy. Začalo nás zkrátka vnitřně zajímat, jestli téma muzikál opět zmrší happy endem, jako tomu bylo u Golema, kde jste mohli slyšet slovo „láska" snad dvacetkrát v jedné větě.
![Sisa Sklovská]()
Zůstali jsme a vyplatilo se

Na druhou polovinu jsme si přesedli na vyhrazená místa v první řadě a všechno se, jako mávnutím kouzelného proutku, proměnilo. Lukáš Vaculík v roli inkvizitora Bobliga přestal připomínat vyděšeného Hurvínka s uštěkanou fistulí, hrál totiž geniálně tváří, do které jsme mu předtím neviděli. I jeho hlas se rázem usadil do normálu, stejně tak jako všechny ostatní - tady bylo zkrátka nazvučeno dobře.
Tanečním kreacím jsme náhle museli smeknout, protože nastoupily hrbolaté pekelné příšerky, které se na pódiu různě kroutily a plazily, až nám někdy připadalo, že snad postrádají lidské klouby. Úžasně zatančila i Gloria Fricová v roli podmanivé Smrti s dlouhými rukávy ze stuh. Když už jsme u těch dlouhých stuhových rukávů, pochvalu si zaslouží i výtvarník Roman Šolc, který je autorem překrásných kostýmů.
Co nás ještě zaujalo?
Minimalisticky pojatá scéna nepůsobila vůbec prázdně a nápad s jejím přestavováním temnými postavami v kápi za ponuré hudby nám přišel moc fajn a hodně dodal celkové atmosféře představení.
Pěvecké výkony Sisy Sklovské v roli hraběnky, Oldřicha Kříže v roli děkana, Markéty Zehrerové v roli Zuzany a Vladimíra Hrona v roli faráře byly opravdu fenomenální, stejně jako herecký výkon hrbáče v podání Vladimíra Marka. Nezapomenutelná je večeře, při níž se napchává inkvizitor s farářem a hrbáč jim jako pes sedí u nohou a bere na povel jídlo ze stolu.
Když už mluvíme o muzikálu...
Tak tedy muzika. Muzika Pavla Holého a Milana Levého nás nijak neurazila, ale ani nijak nenadchla. Líbily se nám temné motivy, ale abychom si ji zpívali cestou domů, to se nestalo. Z hlediště zazněl názor, že je příliš jednoduchá. My ho nesdílíme, protože právě jednoduché motivy člověku utkví v hlavě hned na první poslech. Hudba je tedy dobrá, ani příliš jednoduchá, ani příliš složitá, ale nijak nevybočuje z řady.
![Vladimír Marek]()
A samozřejmě pointa!

Čekali jsme jako na trní. V hlavě se nám rýsovala scéna, ve které kat osvobozuje Zuzanu a děkana Lautnera a oni spolu utíkají vstříc lásce a milenecké vášni... naštěstí to ale celé dopadlo dobře. Tentokrát se muzikáloví tvůrci opravdu drželi předlohy, což jim slouží ke cti. K žádnému happy endu nedošlo a my jsme si tak mohli vychutnat silný příběh dosytosti.
Naše hodnocení?
Kdybychom jako bernou minci brali pětihvězdičkové muzikály Jesus Christus Superstar, Kočky nebo Evita, tak se jim v našem soukromém českém rybníčku stále nejvíce přiblížil Dracula, který by si od nás vysloužil hvězdiček také pět. Kladivo na čarodějnice hodnotíme čtyřmi hvězdičkami, vyzdvihujeme příběh, kostýmy a kvalitu obsazení, která nestaví na slávou ověnčených jménech. Hvězdička do mínusu je za mizerné nazvučení horních řad a občasné jazykové škobrtnutí v jinak pěkných písňových textech Jana Krůty.
Foto: Divadlo Milénium
Soutěž o vstupenky!
Vyhrajte lístky na muzikál Kladivo na čarodějnice:
ZDE! (klikni)
Půjdete na Kladivo na čarodějnice? Chodíte na muzikály? Jaký muzikál je ten váš nejoblíbenější?
Nový komentář
Komentáře
No já se chystám na Kladivo teď (www.divadlomilenium.cz) na obnovenou premiéru. Tak snad budeme mít lepší místa. Jsem docela zvědavá jaký bude náš dojem. Už se těším
mým favoritem mezi muzikály byli Cats s úchvatnou Helenou Vondráčkovou, znovu bych se ale taky určitě zašla na Dámu s kaméliemi nebo Monte Crista a v létě při návštěvě Prahy určitě navšívím nějaký další;-)
Protože jsem objevil další článekpana Krůty v diskuzi pod nímž jsou již jeho názory vsloveně jasné, rozhodl jsem se naši mailovou korespondenci - již tak díky němu veřejnou - zveřejnit celou. Najdete ji na mých stránkách zde: http://www.jakubdkoci.net/news/jsem-slavny-nesnasi-me-kruta/
Jan Krůta — #12
to píšete takovýhle vaše plamenný obhajoby každýmu redaktorovi??? A kritikovi, který vám to naprosto rozcupuje půjdete dát do držky? Dostanete infarkt??? Ta debata je docela neprofesionální milý pane...
MILUJI MUZIKÁLY A NEJVÍCE SE MI LÍBIL DRAKULA, MONTE CHRISTO A KLEOPATRA. VIDĚLA JSEM I MAMMA MIA , ALE BYLA JSEM TROCHU ZKLAMANÁ. ZPĚV BYL HEZKÝ, ALE KULISY A TITULKY
MILUJI MUZIKÁLY A NEJVÍCE SE MI LÍBIL DRAKULA, MONTE CHRISTO A KLEOPATRA. VIDĚLA JSEM I MAMMA MIA , ALE BYLA JSEM TROCHU ZKLAMANÁ. ZPĚV BYL HEZKÝ, ALE KULISY A TITULKY
Jan Krůta — #12 Škoda, že jste neotiskl celou naši mailovou diskuzi, ale jen její první část.
gentiana — #13 Tak proto mi furt trhaj zuby, a já myslel, že je to špatnou ústní hygienou.
Jan Krůta — #12 copak jste si nepřečetl, že kebulka má problémy s emocemi? co si to dovolujete, jí odporovat, ještě by se mohla rožčílit a mohlo by to s ní seknout. Navíc je redakce složena ze samých skvělých a dokonalých literárních kritiků, kterým jenom o fous uniká Nobelovka, takže si nemáte co vyskakovat. Tohle totiž není žádný internetový plátek, kde si každý může říkat svůj názor, jak ho napadne, tady jsou PRAVIDLA. K účasti v diskusích sice není potřeba prokazovat, že má jeden IQ nižší než počet zubů, ale pomáhá to, aby vás osazenstvo respektovalo.
Napsal jsem článek, ale objevily se jen jakési šifry odkazů. Sorry, asi byl článek moc dlouhý...
Paní Kebulkoevulko, není mi ani trochu hloupé se sám obhajovat. Měl jsem to snad napsat pod nějakým nickem, jako že reagoval kdosi jiný? Já jsem jen požádal autora "imprese" o vysvětlení, co se mu zdálo jako moje jazykové zaškobrtnutí. On mi své námitky vypsal v osobním mailu a já mu odepsal, že je lépe své dojmy podložit aspoň jakýmisi argumenty, než jen pouhou dojmologií. Celá naše vzájemná kolegiální korespondence s námitkami pana redaktora a mými argumenty je na webu www.jan-kruta.cz a na www.kladivonacarodejnice.cz. Zmínka o naší korespondenci bude i na www.aktualne.cz.
[color=#0000ff]www.jan-kruta.cz[/color][/url]
[color=#0000ff]www.aktualne.cz[/color]
femme — #9 Naprosto souhlasím
možná půjdu
mně se nejvíc líbil Jesus Christ Superstar a Johanka z Arku
Jan Krůta — #6 Nemáte rád kritiku?Pan Kočí napsal jen to co slyšel,není vám to hloupé se takhle sám obhajovat?To by měl snad udělat někdo druhý
Ráda bych šla...přece jenom mám zběhnuté téměř všechny muzikály. A jaký muzikál byl můj nejoblíbenější Hamlet (Kalich) a Tři mušketýři (Broadway). Nedávno mě velmi nadchnula nová verze Draculy (až na pár chybiček) tak to nemělo chybu. Po dlouhé době jsem viděla v divadle, že lidi tleskají ve stoje...opravdu výborný zážitek...
Vážený pane Kočí,
díky za recenzi muzikálu Kladivo na čarodějnice. Díky i podruhé za pochvalu textů písní. Nicméně zmiňujete se o mém občasném jazykovém škobrtnutí v textech. Pochopitelně Vám neupírám právo na Váš názor. Ale jako profesionála a snad i jazykového pedanta by mě zajímala konkrétní místa, kde prohřešky vidíte. Asi jste si koupil program, kde jsou texty citovány, takže nebude problém ta škobrtnutí naznačit. Neberte to, prosím, jako uraženou ješitnost. Pokud chcete, napište mi na můj osobní mail jan.kruta@seznam.cz nebo na můj web www.jan-kruta.cz. Budu se těšit!
Jan Krůta
Muzikály mám ráda.Zatím jsem "zmákla" všechny, které byly do této doby v Praze uvedeny.Některé byly velice pěkné,některé slabší.Teď v květnu mě čeká Carmen, Kladivo na čarodějnice si také asi nenechám ujít.
muzikály mám ráda, naposledy jsem byla na Carmen, moc pěkné....ale nejsilnější dojem je starý dobrý Dracula ve svých začátcích, ani nevím jaký to byl rok...nádhera................Kladivo jsem neviděla, ale šla bych ráda...
Zrovna včera jsem koukala na net,chtěli jsme jít s manželem na nějaký ten muzikál a zaujalo mě právě kladivo na čerodejnice,četla jsem knížku.Bla jsem na Ježíšovi a byla to bomb,málem jsem tam sebou sekla,tak moc to bylo emotivní,takže asi nepůjdu,aby mě neodvezla záchranka,mám s emocemi docela problém,jinak dík za hezký článek
Kladivo na čarodějnice jsem viděla, je to hezký, i když hodně emotivní příběh. Přesto se mi to moc líbilo.
ráda bych,na pár jsem jich byla,paráda