Společnost Shell Czech Republic a.s. zjišťovala v rámci představení svého inovovaného věrnostního programu Shell ClubSmart, jakým způsobem lidé řeší vybrané technické problémy se svým vozem. Průzkumu se zúčastnilo 165 řidiček a 209 řidičů, kteří odpovídali na otázky ohledně častých problémů, které je na cestách potkávají – defektu pneumatiky, natankování špatného paliva, došlého paliva a vybité baterie.

Nejvíce zmiňovaným problémem, který postihl téměř tři čtvrtiny dotázaných, byla vybitá baterie. Ženy tuto situaci řešily většinou kontaktováním známého. Muži si nejčastěji pomohou sami, pouze 30 % z nich požádalo o pomoc kolemjdoucího či známého. Naopak nejméně častou krizovou situací bylo natankování špatného paliva, které zažilo pouhých 8 % dotázaných. Pokud se jim podařilo palivo zaměnit, nejčastěji volali známému, do svého servisu, případně žádali o pomoc obsluhu čerpací stanice, kde k natankování nesprávného paliva došlo. Palivo při čerpání častěji zamění ženy než muži, ale mužům častěji na cestách palivo dojde.

Poměrně běžnou situací je pro řidiče defekt pneumatiky, který v posledních pěti letech zažila nejméně jednou polovina dotázaných. Ženy se v tomto případě nejčastěji obracejí na známého, samy znají postup výměny pneumatiky pouze teoreticky. Muži jsou na tom lépe, výměnu kola u svého vozu zvládnou většinou sami, známí pomohli pouze desetině řidičů.

Závěrem lze tedy říct, že čeští řidiči jsou dosud zvyklí řešit problémy na cestách svépomocí nebo s asistencí svých přátel a známých. S žádostí o pomoc se na své blízké častěji obrací ženy než muži. Ale ne vždy může někdo z blízkého okolí pomoct. Proto nejenom ženy uvítají dalšího pomocníka, na kterého se mohou v případě defektu na voze obrátit, a tím jsou asistenční služby nabízené členům věrnostního programu Shell ClubSmart ve spolupráci s partnerem Allianz Assistance. Podmínkou pro jejich využití je získání alespoň jednoho Shell ClubSmart bodu v uplynulém měsíci a registrace v Shell ClubSmart Online, jinak řidiči neplatí žádné další náklady spojené se základní asistencí.

Členové Shell ClubSmart nemusí uzavírat smlouvu s poskytovatelem asistenčních služeb či je využívat v rámci jejich pojištění vozu, stačí pouze sbírat body ve věrnostním programu a být registrován v Shell ClubSmart Online. Poskytované služby zahrnují pomoc při vybité baterii, opravu poškozené pneumatiky, odčerpání špatného paliva a dovoz paliva, pokud řidičům dojde. Po změně legislativy v oblasti povinné výbavy navíc asistence opravy poškozené pneumatiky stačí v případě, že řidič nemá ve voze rezervu nebo lepící sadu.

Více na SHELL.CZ

Reklama