Před nedávnem jsem v některém z ženských časopisů narazila na zmínku o jógové technice zvané mudra.
Toto cvičení vám pomůže zlepšit náladu a navodit klid. A protože předvánoční období je plné shonu, může se vám dnešní článek hodit.

Doslovný překlad slova mudra je „to, co přináší radost“. Mudra je jogová technika známá už po staletí a pokud ji úspěšně zvládnete, může se vám podařit najít vnitřní harmonii a spokojenost.

V čem spočívá kouzlo mudry?
Na prstech máme začáteční a konečné body meridiánů (energetických drah). Když na tyto body minimálně tři minuty jemně tlačíme, začne se v nich vyrovnávat energetický tok, který je zatím nevyvážený.

Důležité při cvičení je vaše duševní rozpoložení. Měli byste cvičit v klidu, protože se musíte soustředit na cviky, které provádíte, a nenechat se vyrušit jinými myšlenkami.
Během cvičení byste měli usilovně myslet na výsledek, který od mudry očekáváte.
Důležité je držení těla. Posaďte se do tureckého sedu, narovnejte páteř, ramena dejte trochu dozadu a skloňte hlavu.

Nejvhodnější doba pro cvičení je asi hodinu po probuzení, anebo před spaním.

Chcete-li si představit, jak cvičení mudry vypadá, vzpomeňte si na Madonnu v jejím videoklipu Frozen, kde různě spojovala prsty. Tak to byla mudra.

Některé z cviků mudry
Potřebujete dodat vitalitu nebo zostřit zrak?
Malíček a prsteníček přitiskněte špičkami na špičku palce. Zbylé dva prsty nechte napnuté.

Potřebujete zajistit vnitřní klid?
Dotýkejte se špičkami palce, ukazováčku a prostředníčku. Zbývající prsty ohněte do dlaně.

Jste nachlazení?
Na pravé ruce ohněte malíček k bříšku palce. Palcem levé ruky na tyto dva prsty zatlačte.

Nechci a nemohu vám tady popsat všechny cviky mudry. Pokud vás ale toto cvičení zaujalo, můžete se informovat na svazu Jóga v denním životě. Kontakt najdete na internetových stránkách http://www.joga.cz. Tam si také podle místa bydliště můžete najít, kde nejblíže se jóga cvičí.