Zraněná či hendikepovaná volně žijící zvířata nacházejí pomoc v záchranných stanicích, které se je snaží po zotavení vrátit zpět do přírody. Jenom v té pražské ročně přijmou více než 5 000 živočichů. „Dlouhodobě se snažíme minimalizovat množství nespotřebovaných potravin, soustředíme se tak na rozvoj spolupráce s potravinovými bankami, darujeme také farmám a nově jsme rozběhli pilotní projekt darování potravin, které už nejsou vhodné pro lidskou konzumaci, do záchranných stanic. Ovoce a zelenina ze čtyř našich obchodů tak pomáhá s krmením zvířecích pacientů v Praze a Vlašimi,“ vysvětluje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Záchranné stanice si ovoce a zeleninu vyzvedávají několikrát za týden, přičemž vlašimská odebírá také pečivo. „Pro ovoce a zeleninu jezdíme dvakrát týdně a pokryje nám většinu naší potřeby. Nejžádanější jsou saláty, mrkev, jablka, žampiony a hroznové víno. Jeden závoz nás zásobí na 2–4 dny. Spolupráce je tak velmi přínosná,“ říká Václav Nejman, vedoucí Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící živočichy.

„Co se týče darů, hodnotné je pro nás všechno, co potřebujeme k péči o živočichy. Bez toho bychom museli vše nakupovat a zůstalo by méně finančních prostředků na péči, veterinární ošetření a provoz výjezdových vozidel,“ doplňuje.
al.jpg
Saláty pro labutě, mrkev pro zajíce

Důvodem, proč se zvířata do stanic dostávají, jsou zranění, vysílení nebo jde o nesamostatná mláďata. „Ze zranění jsou nejčastější nárazy ptáků do prosklených ploch, dále jsou časté úrazy od aut a pokousání od psů či koček,“ vysvětluje Václav Nejman.

Ovoce a zeleninu z obchodů nejčastěji spotřebují labutě, které jí především saláty. Dále veverky, ty konzumují jablka, hrušky, hrozny, mrkev či žampiony, zajíci zase mrkve a srny a mufloni kromě mrkve i jablka.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 30 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v?roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo.
  • Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.

Více informací ALBERT.CZ
60d442261d7bbobrazek.png

Reklama