Návrhář a ředitel módního domu Moschino Jeremy Scott chtěl novou kolekcí ukázat svět, který nás čeká, až skončí pandemie. K prezentaci si vybral americká 40. až 50. léta léta 20. století, kdy svět, který známe z filmů a fotografií působí idylicky. I přes to, že na módní přehlídky může nyní pouze vybraná a otestovaná elita, máte z videa pocit, že jste její součástí. Může za to i skvělý herecký výkon moderátorky.

Návrhář se dokonce inspiroval hollywoodskou technikou, se kterou se dříve dobarvovaly filmy. Kolekce se jmenuje Jungle Red po laku na nehty, který se objevil ve snímku George Cukora z roku 1939 s názvem The Women a oděvy jsou velmi extravagantní. Vzhledem k současné situaci se módní novináři Jeremyho museli zeptat: „Opravdu se něco takového bude teď prodávat?“ Jeho odpověď, ale zněla jasně. „Myslím, že žiju v zemi fantazie, protože jsem o tom vůbec nepřemýšlel. Stejně se přece někdy musíte obléknout ne? A pohodlí? To, co nyní potřebujeme více než kdy jindy, je fantazie a půvab, díky nimž se budeme cítit skvěle. Nemyslím si, že budete mít ze sebe dobrý pocit v teplácích.“

fsjfljsd.jpg
Foto: Profimedia

Jeremy tak reaguje zřejmě i na snahu ostatních značek, které do svých nových kolekcí nynější náladu braly v potaz. Například Louis Vuitton do prodeje zařadil pohodlné péřové boty na doma i na ven. Moschino se od podobných kroků distancuje a marketing zakládá na opačné strategii. Dělat jako že se nic neděje.

profimedia-0593484216.jpgFoto: Profimedia

Slyšel jsem, jak to chodí v jiných módních domech. Designér má nějakou vizi, připraví téma a v marketingu mu ho zamítnou. Šokuje mě to. Jsem stará škola, designer musí svou vizi dotáhnout do konce. To je zákon,“ vysvětluje Jeremy, kterému přijdou kolekce jiných domů nudné, stejně jako lockdown. Pravda je, že se zatím jeho vnitřní pocit vyplácí, výnosy Moschina prý neklesají. Nutno ale dodat, že značka je v cenové kategorii „první třídy“, které se důsledky spojené s pandemií nedotkly natolik, aby tito lidé museli investovat pouze do nutných věcí.

Reklama