Pokud tohle děláte, raději se s tím nikomu nesvěřujte. A už vůbec ne svojí kadeřnici. Chápeme, že někdy prostě není času na zbyt, ale jít do postele s mokrou hlavou patří k těm největším vlasovým hříchům. Co všechno si tím (ne)můžete způsobit?

Foto: Shutterstock

Nachlazení ne

Proti spaní s mokrou hlavou se často používá argument, že byste se mohla nachladit. Zrovna v tomto případě to ale není pravda. Nachlazení způsobují viry, a tím, že máte mokré vlasy v posteli, je nechytíte. Existují ale jiné argumenty, které by vás od tohoto konání měly odradit.

Plíseň ano

Jedním z nich je už po pouhém vyslovení nelibě znějící plísňová infekce. Ve vlhkém a teplém prostředí, které vzniká na vašem polštáři, když se rozhodnete spát, aniž byste si důkladně vysušila vlasy a pokožku hlavy, se daří bakteriím, kvasinkám a plísním. Ty se následně projevují šupinatěním, povlakem a úporným svěděním pokožky. Zbavit se těchto nevítaných návštěvníků je navíc běh na dlouhou trať a také oslabují váš celkový imunitní systém.

Zničené vlasy ano

Spánek s mokrou hlavou ničí i samotné vlasy. Snáze se zacuchají a více se trhají. V době, kdy jsou mokré, jsou totiž vlasy nejslabší a nejzranitelnější. Situaci ještě zhoršíte, pokud si vlasy hodně silně sepnete do drdolu nebo zapletete do copu. Pokud už nemáte na vybranou a usušit je zkrátka nemůžete, alespoň si je na noc ničím nesepínejte, popřípadě jen lehce hedvábnou stuhou nebo je spleťte do velmi volného copu.

Ani estetické hledisko mokrým vlasům nepřeje. Snadno se stane, že budou pro probuzení zacuchané, zplihlé a jen těžko jim půjde dát nějaký tvar.

Bolest hlavy ano

Na lehkou váhu neberte ani riziko bolesti hlavy. S tím, jak se během noci voda z vlasů odpařuje, má hlava jinou, a sice nižší teplotu než zbytek těla, což může působit bolesti. Podobný vliv to má i na svaly a klouby. I je může zdánlivě obyčejná mokrá hlava vlivem odpařování potrápit.

Když není zbytí

Jestliže opravdu nemáte možnost si vlasy před spaním řádně vysušit, existují opatření, která mohou pomoci zmírnit škody.

  • Vlasy si alespoň důkladně prosušte ručníkem a jemně z nich vymačkejte co nejvíce vody.
  • Poté do vlasů aplikujte bezoplachový kondicionér. Ten vlasy uhladí a minimalizuje jejich rozlítanost po probuzení.
  • Důležité je také zvolit správný polštář, respektive povlak. Nejlepší je hedvábí, po kterém vlasy kloužou a nezadrhávají se o něj.
  • Po probuzení také z polštáře povlak sundejte a nejlépe ho vyperte a nechte vyschnout, aby nedošlo k množení bakterií. 

Vždy ale platí, že pokud je to možné, vlasy si vyfoukejte. Volné schnutí není vhodné ani když se nechystáte spát. Kadeřnice radí vlasy vždy vysušit fénem. Paradoxně se, za předpokladu, že je ošetříte tepelnou ochranou, ničí méně než při volném schnutí. Pokožku je třeba vysušit, aby se nemnožily kvasinky a nevznikaly lupy. Brání to i nadměrnému mastění. „Pomocí fénu a kartáče je potřeba vlas takzvaně douzavřít. Vlas totiž vypadá jako šiška a šupinky je třeba co nejvíce zatáhnout. O to se stará kondicionér a fénování. Vlas, který není uzavřený, se dříve štěpí,“ radí kadeřnice Veronika Poláková. 

Čtětě také:

Reklama