Foto: Shutterstock
Údajně všechno začalo ve chvíli, kdy kreativní ředitel značky Matthew M. Williams sdílel selfie, na kterém na sobě měl černý kožený klobouk. Designér HardWear Style K jménem Tyson Perez na to napsal: „No, nevypadá to povědomě?“
Podle Pereze je design klobouku podobný jeho návrhu z roku 2013. „Tento typ přivlastňování a kreativní kolonizace prováděné velkými evropskými značkami malým „černým“ značkám, není nic nového. Ale musí to skončit,“ vyjádřil se Perez a poukázal na projev bílé nadvlády.
„Skutečnost, že Matthew William používá design, který jsem vyvinul, zdokonalil a propagoval od roku 2013, je příkladem systémového útlaku, který černí a hnědí kreativci řeší v módním průmyslu odjakživa,“ pokračoval s tím, že nestačí, že se na módních molech budou procházet černé modelky a budou zastoupeny v reklamních kampaních.
Nový komentář
Komentáře
A už je to tu zase! Chudáci "černí, hnědí", ti bílí už jim ani klobouky nenechají. Klobouky jsou různé, Givenchy opravdu nemá zapotřebí kopírovat. Není to vůbec o módě, stylu, ale o politikaření a snaze se zviditelnit, když se to nedaří Perezovi nedaří svými ( možná ) produkty.