632d8a70c303cobrazek.png632d8a770df47obrazek.png

Základní filozofií diskontního prodeje je umožnit zákazníkům rychlý každodenní nákup zboží za nejvýhodnější ceny na trhu. Způsob prodeje se v 21. století změnil a i diskontní prodejny reagovaly na potřeby zákazníků a zaměřily se na výrazně příjemnější prostředí. „Vždy jsme byli, jsme a budeme diskont. Děláme věci jednoduše a efektivně. Po celou dobu naší existence si navíc klademe za cíl přiblížit se našim zákazníkům, a to nejen nabídkou českých a regionálních čerstvých produktů, ale především přátelským a příjemným interiérem, výhodnými cenami a osobním přístupem. V našich prodejnách nakupující naleznou 2 000 až 3 000 položek v celé šíři potravinářského sortimentu. Tuto nabídku navíc rozšiřujeme každý týden o nové akční zboží z oblasti potravin i spotřebního zboží. Vše, co děláme, se snažíme dělat v duchu našeho sloganu HEZKY ČESKY, a jsme připraveni i v současné nelehké sobě nabízet našim zákazníkům ty nejkvalitnější produkty za nejvýhodnější ceny na trhu, popisuje filozofii diskontního prodeje Jens Krieger, generální ředitel PENNY Česká republika. 

Diskontní trh zaznamenal podle dat GfK v letech 2019 až 2021 růst 28,3 %, zatímco trh bez diskontů za stejné období narostl o 8,7 %. „V posledních letech se zákazníci v Česku stále více přiklánějí k diskontnímu trhu. Z našeho pohledu za tím stojí tři skutečnosti, a to stále se zlepšující kvalita služeb v rámci tohoto segmentu, rozšiřující se nabídka privátních značek, které lidé oceňují pro jejich vysokou kvalitu za výhodnou cenu, a v této době je to pak také celková ekonomická situace, což potvrzuje, že naše cesta je správná,“ vidí příčiny v razantním růstu diskontního trhu Radek Hovorka, finanční ředitel PENNY a dodává. „Cenový index posledních let potvrzuje, že si v PENNY držíme pozici nejlevnějšího řetězce u nás. Co nás pak těší, a vnímáme jako ocenění zákazníky, je nárůst prodeje privátních značek za poslední tři roky o 15 % na současných 38 % ze všech prodaných produktů.“

632d8a9d23f10obrazek.png

Podle interních průzkumů skupiny REWE se 92 % lidí aktuálně obává zdražování potravin. Tyto obavy jsou hned na druhém místě za zdražováním bydlení a energií (96 %). Od diskontu pak zákazníci očekávají v prvé řadě pokles nebo alespoň zastavení růst cen (68 %), více slevových akcí (67 %) a zvyšování nabídky regionálních produktů (45 %). „To vše jsou naše cíle, cíle PENNY jako takového. Více než 140 miliónů našich zákazníků za posledních 12 měsíců nás k tomu zavazuje,“ popisuje Radek Hovorka. 

Historie diskontního prodeje sahá do 30. let minulého století. První prodejny tohoto typu vznikly v USA v době hospodářské krize. Rozmach pak diskonty zaznamenaly zejména po 2. světové válce. 

O společnosti PENNY MARKET Česká republika
Společnost Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností. Na český trh vstoupil Penny Market před 25 lety v roce 1997, a zaměřil se na rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu dnes provozuje více než 400 prodejen, což je nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než 6 000 zaměstnancům. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program PENNY karta.

6256cfdff2464obrazek.png

Reklama