shutterstock-1563841882.jpg

Foto: Shutterstock

Móda dotenka vytrhaných a tužkou dokreslených vysokých oblouků obočí se v novodobé historii několikrát zopakovala. Takto upravené obočí dodávalo obličeji dramatický výraz, nejspíš i proto si jej oblíbila řada slavných hereček a modelek, jako byly ve 30. letech Adina Mandlová a Lída Baarová, nebo v 90. letech modelka Kate Moss. S přelomem století jako by se proměnila i móda obočí. Najednou začalo být žádoucí mít ho širší, světlejší, což dodávalo tváři jemnější výraz. Typickým příkladem této éry obočí je herečka a modelka Cameron Diaz.

Méně času na úpravy, více přirozenosti

Od té doby se stále více prosazuje trend přirozeného vzhledu obočí – tedy širšího, hustšího a výraznějšího. Jenže co si počít, pokud nám příroda takové nenadělila, anebo jsme si ho kdysi v mladické nerozvážnosti vytrhaly, a ono už nedorostlo? „Skutečnou spásou jsou v takovém případě séra a boostery podporující růst obočí, jež ho zahustí skutečnými chloupky, nejen těmi namalovanými,“ vysvětluje Martina Košťálová, stylistka značky RefectoCil, světového lídra ve stylingu řas a obočí.

Podle Martiny Košťálové je pro současný trend ve stylu Down-to-earth (v překladu Zpět na zem) typická menší snaha o dokonalost vzhledu obočí. „Výsledkem by mělo být maximálně přirozené obočí, které působí až načechraným dojmem a dodává obličeji mladistvý výraz. V praxi je rovnější a celkově má spíše delší tvar, na rozdíl od často uměle vytvářeného klenutí, které bylo dosud trendem. Je plné a zároveň velmi přirozené, protože tohoto vzhledu je dosaženo působením nejrůznějších sér a boosterů, díky nimž chloupky dorostou a obočí získá na objemu i bez složitého dokreslování,“ říká Martina Košťálová. Pak už stačí obočí jen lehce vykartáčovat a zafixovat gelem, který mu navíc dodá žádoucí lesk.

wtw.jpg

Lash & Brow Booster (RefectoCil, 1 890 Kč), Sérum Di Angelo Cosmetics No1 Lash (Notino, 1 560Kč),
Benefit Browvo! Vyživující podkladová báze pro podporu růstu obočí (Sephora, 930 Kč)
Foto: Se souhlasem RefectoCil, Notino, Benefit

Reklama