Hledáte-li místo, kde si vylijete dokonale srdce a budete sami k sobě opravdu upřímní, pište si deník. Ne do žádného online programu nebo aplikace, ale do libovolného papírového deníku, obyčejnou tužkou nebo perem. Jen vy a tento chytrý parťák. Psaní deníku je nejen skvělou terapií, ale také vás dokonale „nakopne“, motivuje a pomůže utřídit myšlenky. Mnozí terapeuté a koučové se shodují na tom, že psaní deníku:

  • pomáhá utřídit si myšlenky a cíle
  • ukazuje naši motivaci v důležitých okamžicích
  • slouží jako nástroj osobní hygieny
  • je klíčem k poznání sebe sama
  • napomáhá vyrovnávat se s vlastními chybami 
  • podporuje kreativitu
  • učí vyjadřovat a formulovat myšlenky
  • pomáhá v rozlišování priorit – co je důležité a co méně.

Zábava nejen pro ženy

O psaní deníků a zapisování si všech našich emocí se britští novináři vyjádřili jako o „efektu Bridget Jonesové“. Pravda, s deníkem pod rukou se častěji opravdu častěji setkáte u žen, ale pravdou je, že tento způsob sebereflexe na papíru je ideálním nástrojem také pro muže. Odborníci se dokonce shodli na tom, že je to pro ně naopak velmi prospěšné. A to z jednoduchého důvodu – jsou na rozdíl od nás žen daleko více uzavření, a protože nejsou žádné „bábovky“, o svých emocích nepotřebují mluvit.

Psychohygiena i podpora paměti

Jak už bylo psáno výše, psaní deníku má mnoho plusů. Budete-li si vše zapisovat, vyčistíte si hlavu, uvolníte mysl pro další náměty, otázky a úkoly, ale hlavně tak učiníte tzv. psychohygienu, a ta je tím nejlepším lékem pro naši duši.

Psaní je ale také forma tréninku paměti. Jak to? Zápisky nás nutí rozpomenout si na to, co jsme dělaly, s kým jsme se viděly nebo jaké věci jsme řešily. Věřte, že se k některým událostem rády vrátíte a zhodnotíte tak třeba i to, nakolik jste se změnily.
Takže, kdy začít? Ideálně hned dnes.

Foto: Shutterstock

Také si přečtěte:

Reklama