Jsem zcela učebnicový příklad milovnice výhodných nákupů, což se mi tentokrát nevyplatilo. Minulý týden jsme s manželem kupovali v IKEA kuchyňský stůl. Nevím jak třeba dnešní editor, ale můj manžel nákupy zrovna moc nemusí, takže žádné dlouhé rozhlížení po jiném zboží, šup stůl na vozík a hurá k pokladnám. V očích manžela byl zcela jasný výraz NIC DALŠÍHO NEPOTŘEBUJEME! Ovšem to bych nebyla já, že?!
 
Zatímco zaparkoval vozík u pokladny, rychle jsem prohlídla zlevněný koutek a vybrala 3 dózy na potraviny, každá za 14,- Kč, výprodej z expozice, ještě v nich byly nějaké těstoviny, ale nekupte to, těstoviny doma vysypu, dózy umeju ...
 
Doma jsem překvapivě zjistila, že ani jedna dóza mi nejde otevřít,  resp. odšroubovat uzávěr. No, asi jsem halt na to slabá, nejspíš to dobře utáhli, aby jim to návštěvníci expozice nevyžrali. Tak jsem poprosila manžela, ať mi to odšroubuje on, ale ouha, nešlo ani omylem. Pak jsme přišli na to, proč. Uzávěry byly přilepeny lepidlem! Uf, to mne teda naštvalo, a to tak, že jsem ten nákup za 42,- Kč total šla reklamovat, už jen z principu. V IKEA Ostrava proběhl s zaměstnancem na reklamacích tento rozhovor:
 
Já: Dobrý den, jdu reklamovat zboží.
On: Nejdou otevřít, co? :)
Já: Prosím?!
On: To zboží je z výprodeje, takže nejde reklamovat, tady to máte napsané na pokladním lístku.
Já: To vím, že je z výprodeje, ale je nefunkční.
On: Podle mne je funkční.
Já: Můžete mi říct, jakou má funkci dóza na potraviny, která nejde otevřít, tudíž do ní dát ty potvraviny?!
On: Je to dekorace, koupila jste si ji jako dekoraci.
Já: No to tedy nekoupila, koupila jsem ji sice ve zlevněném koutku, ale mezi dalším a funkčním zbožím do kuchyně, nikde nebylo psáno, že je to jen dekorace. Můžete mi ukázat, kde to je třeba poznačené na některé z těch dóz, že jsou to jen dekorace.
On: Jsou v nich potraviny, to jste měla pochopit. Copak my tady prodáváme potraviny?
Já: A neprodáváte? A to občerstvení se švédskými sušenkami tady vedle je co?
On: Měla jste ji zkusit odšroubovat, než jste ji koupila.
Já: To je nějaký kvíz pro zákazníky?
On: 99 % procent našich zákazníků to chápe, vy jste první výjimka ...
 
Tak a mám to, halt jsem pro IKEA výjimka. V tomto případě to zcela znělo jako ekvivalent blbka.
Takže mám jednu radu, v IKEA vše vyzkoušejte, schrupněte si na postelích, vše odšroubujte a zašroubujte, zkusmo si povlečte peřiny, ...
 
Simba
TÉMATA:
DŮM A BYT