Území Kopřivnice je značně členité a tvoří vlastně přechod mezi mírně zvlněnou nížinou Moravské brány a Beskydskými horami.
Kopřivnice je proslulá zejména světoznámou výrobou nákladních automobilů Tatra, které se mohou chlubit úspěchy na světových soutěžích, včetně nejznámějších závodů Paříž - Dakar.
Pro milovníky techniky bych doporučila návštěvu Technického muzea Tatra, které zachycuje historii výroby automobilů a dopravní techniky. Zachycuje téměř stopadesátiletou historii zdejší automobilky od doby, kdy zde byl vyroben první automobil v Rakousko-Uhersku Präsident. Tento automobil, vyrobený v roce 1897, je také největší chloubou muzea.
Ale nejen to. Najdete zde mnoho osobních, sportovních, nákladních a jiných automobilů značky Tatra, podvozky, motory, sportovní letoun a jiné zajímavosti. S historií Tatry se seznámíte taky díky sedmi audiovizuálním boxům, které jsou umístěny v jednotlivých částech expozice.
Navíc vás už venku, při vstupu do muzea, upoutá expresní motorový vagon "Slovenská strela".
Č
Zajímavé je také Muzeu Fojtství, kde se seznámíte s historií výroby kočárů a historií Kopřivnice a jejího okolí.
Toto muzeum se nachází v rodném domě Ignáce Šustaly, zakladatele výroby kočárů a bryček v Kopřivnici. V roce 1850 byla v tomto areálu zahájena Šustalova výroba, která vlastně předcházela dnešní automobilce Tatra.
Můžete si zde prohlédnout expozici věnovanou právě I. Šustalovi, počátkům budoucí Tatry, expozici krojů a v selské jizbě poznat styl bydlení, život a práci našich dávných předků.
Navíc zde můžete zhlédnout některé archeologické nálezy z Kopřivnice a okolí.
Součástí areálu je i část starého kopřivnického hřbitova.
Pokud máte rádi zříceniny hradů, nezapomeňte na zdejší gotickou zříceninu hradu Šostýna z poloviny 13. století.
A pro krásný rozhled do kraje je zde vybudována rozhledna na Bílé hoře. Se svou výškou 46 metrů je od dubna 2000, kdy byla slavnostně otevřena, dominantou města Kopřivnice.
Při pěkném počasí je z rozhledny vidět i Ostravu a nejvyšší vrcholky Beskyd a Jeseníků.
PRAKTICKÉ INFORMACE
Rozhledna na Bílé hoře
Provozní doba: od 1. května do 31. října - úterý až neděle, od 8 do 18 hodin
Vstupné: děti do 6 let zdarma, děti do 15 let a studenti 10 Kč a dospělí 18 Kč.
Technické muzeu Tatra
Provozní doba: od 1. 5. do 30. 9.: od 9 do 17 hodin, ostatní měsíce pouze do 16 hodin.
Otevřeno je od úterý do neděle, pondělí je zavírací den.
Pro bližší informace můžete navštívit stránky, ze kterých jsem čerpala informace:
http://www.tatramuseum.cz/
http://www.koprivnice.cz
Nový komentář
Komentáře
muzeum je prima, ja jsem tam byla kdys nekolikrat se skolou
Tam bych se jela podivat
Ja mam rada sestsettrojky
sunnynko, jako vždycky...
luc: To je senzační koníček, jezdíš jako spolujezdec, nebo tě pustí i za volant ? To by se mi líbilo, jezdit s takovou stodolou, to máš přednost všude, že ?
Já mám doma také závodní team, ale na závody si musíme vždycky ušetřit.
luc: Tatra 813 ??? Vy máte vlastní ropný vrt, nebo aspoň benzinovou pumpu ?
luc: Zčervenat můžeš, když klikneš na svoje (černé) jméno, a něco intimností nám na sebe prozradíš v registraci. Ale neboj, můžeš si tam dát "ukázat jen oblíbeným".
V muzeu Tatry jsem byla a žasla nad úžasnými auty, které zlaté české ručičky dokázaly vyrobit. Takovou Tatru 603 bych titulovala na „Vůz století“. Byl to konstruktérský klenot, s úžasnými jízdními vlastnostmi, ideálně vyvážený (53:47 na nápravách) a karosářsky velmi povedený. Kdo měl tu možnost s tímto vozem jezdit, nostalgicky vzpomíná. Ale ani nástupkyně „603“ , všechny ty „papalášfárum“ byly dobré. O to víc mě mrzí, že jejich výroba zanikla, ačkoli Tatra byla schopná konkurovat svými vozy zahraničním automobilkám jak výbavou, tak cenou. Nic už na tom nezměnilo ani demonstrativní používání Tatry 700 několika členy naší vlády a soukromá propagace nákladní Tatry na rallye Dakar.
Naši mocní zaprodali tenhle podnik, nechali zlikvidovat a region se potýká s velkou nezaměstnaností. „Zlaté české ručičky“ našich konstruktérů a vysoce kvalifikovaných dělníků končí jako cvičené opice na montážních linkách cizích firem.
Je mi z toho smutno….
Jsem z Prahy a byli jsme na dovolené kousek od Rožnova, muzeum
je fakt super