Na všechny domácí činnosti vynakládáte nějakou energii, což znamená, že spalujete. „Nejlepší pro posilování je vytírání a zametání podlahy, utírání prachu, ale kalorie spálíte i při mytí nádobí,“ tvrdí hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours Mgr. Kateřina Hollerová a dodává, že během uklízení je možné postupně procvičit všechny svalové partie.

Vytírání podlahy je dobré pro posilování horní poloviny těla, tedy prsních svalů, ramen a zad. Důležité ovšem je rovnoměrně střídat obě ruce, aby se zátěž dobře rozložila. Stejné části dostanou zabrat i při mytí a leštění oken, mytí nádobí, žehlení nebo při práci na zahradě.

„Na posílení hýžďového svalu a zároveň i zad je ideální vysávání nebo třeba pletí záhonu. K pěkně vytvarovaným lýtkům vám pomůže věšení záclon a  vymetání pavučin na stropě. Pokud bydlíte v rodinném domě, pravděpodobně tam nebudete mít o pavoučky nouzi,“ říká  trenérka Kateřina Hollerová.

Tzv. legday si můžete dát při sbírání odpadků v okolí bydliště. „Co se týká štíhlého pasu, doporučuji vytírání podlahy nebo sekání zahrady kosou. Při těchto pohybech se posilují šikmé břišní svaly a rotátory, díky kterým si vybudujete zdravou páteř. Břišní svaly skvěle posílíte také nošením tašek s nákupem či při zalévání zahrady konví , “ radí Hollerová.

Aby mělo provádění domácích prací z hlediska posilování efekt, nesmíte si je zjednodušovat, i když vás třeba nebaví. Čím precizněji se k jejich vykonávání postavíte, tím lépe pro vaše křivky. Kromě toho je důležité dát si pozor, aby zabíraly ty správné partie. V opačném případě si můžete ublížit.

Dbejte na držení zad rovně, respektive v přirozeném zakřivení. Nezakulacujte se a to zejména při luxování a uklízení v předklonu. Teprve při správném postoji rozpálíte hýžďové svaly. U prací jako je mytí nádobí a žehlení, nezvedejte ramena k uším, nehrbte se a neohýbejte příliš hlavu a nevystrkujte bradu. Při kosení či nošení břemen zapojujte střed těla, zpevněte břicho a trup a nezvedejte ramena,“ dodává Hollerová.

Foto: Shutterstock

Reklama