Je jasné, že když křeče udeří, není to vždy úplně nejšťastnější období. A podle nedávných průzkumů existují potraviny, které bolesti břicha a nepříjemné pocity, zhoršují.
A naopak, existuje také množství potravin, které mohou pomoci bolest zmírnit.

Potraviny, kterým se během periody vyhýbat

  • Sycené nápoje – Sladké sycené nápoje, to je akorát tak cesta k přebytečným kilům a nadýmání. Místo toho raději pijte čistou vodu bez bublinek. Správný pitný režim ulehčuje zadržování vody a je pro naše tělo tím nejlepším­.
  • Průmyslově zpracované potraviny – Všechny sladkosti, slané pochutiny, anebo třeba rybí prsty, hranolky a mnoho dalšího, jsou potraviny, které jsou vyrobené převážně nebo zcela z cukru, olejů a tuků a během našich dní, to není to nejlepší, co můžete tělu dát. Jsou to také věci, které jsou největším zdrojem sodíku, a to nedělá našemu nafouknutému břichu nejlépe.
  • Smažená jídla – Jasně, během měsíčků nás většinou „honí mlsná“ a rozhodně ne po zdravém salátu, ale spíše po smaženém a nezdravém jídle. Tyto dobroty obsahují tzv. trans-tuky, které jsou během periody spíše ke škodě a způsobují větší bolesti. To znamená, že je nejlepší se smaženým potravinám vyhnout.
  • Luštěniny – Čočka, fazole nebo třeba cizrna, to jsou sice super zdravé a hodnotné potraviny. Během vašich dnů se jim ale vyhýbejte obloukem.
  • Rafinovaný cukr – Potraviny obsahující bílý rafinovaný cukr velmi často obsahují minimum potřebných živit pro naše tělo. To způsobuje jedno – tím, že si dáme k snídani oblíbené sušenky nebo croissant, je sice něco, co nás „zaplácne“, ale velmi brzy dostaneme zase hlad. Takové procesy způsobují, že se během našich dní cítíme špatně.
  • Potraviny s vysokým obsahem tuku - Potraviny s vysokým obsahem tuku mají silný vliv na hormonální aktivitu v těle. Stejně jako trans-tuky mohou nasycené tuky přispívat k bolesti a zánětu. Vyhněte se těžkým masům a mléčným výrobkům, abyste udržely svůj příjem tuku v normě. 

Co během periody jíst

Až se zase budete potýkat s bolestmi břicha a budete se cítit pod psa fyzicky i psychicky, snažte se nejen zvolnit, ale jezte také kvalitní a tělu prospěšná jídla. Uvidíte, že vám po nich bude lépe a bolesti i nadýmání zmírní.

  • Kapusta – Během menstruace je důležité přijímat dostatek železa a v kapustě je ho požehnaně!
  • Pomeranče – Trocha z odborného soudku: Spotřeba vápníku snižuje pocity deprese a úzkosti. Vitamin D reguluje enzym, který konvertuje tryptofan na serotonin, neurotransmiter, který pomáhá regulovat náladu. Společně vápník a vitamin D mírní symptomy PMS. Vysoká hladina vápníku může také zmírnit křeče a bolesti.
  • Banány - Banán je jednou z nejlepších potravin, který zlepšuje náladu díky vysoké dávce vitamínu B6. Je také bohatý na draslík a hořčík snižující zadržování vody a nadýmání.
  • Losos – Tato rybka je odpovědí na všechny křeče. Je bohatá na omega-3 mastné kyseliny, které působí na uvolnění svalů a bolesti. Můžete také získat omega-3 z vlašských ořechů, avokáda, dýně a lněných semínek.
  • Brokolice - Brokolice obsahuje všechny živiny, které hrají roli při zmírňování symptomů PMS - hořčík, draslík, vápník a vitaminy A, C, B6 a E.

Také si přečtěte:

Reklama