Alena (42): Dávám jim čas na oddych

Jako děti nás s bráchou rodiče nutili do úkolů bezprostředně poté, co jsme přišli ze školy. Jak my to nenáviděli! Takovou chybu u svých dětí nedělám. Po návratu domů mají dvě hodiny na regeneraci, mohou si dělat, co chtějí. Teprve pak přichází čas na úkoly a učení. Ne že by je vždy dělaly s nadšením, ale je znát, že nejsou tak unavené a otrávené.

Simona (34): Učíme se s princeznami

Moje dcera zbožňuje Annu a Elsu z Ledového království. To je taková novodobá pohádka, jistě ji znáte. A tak jí kupuji a vytvářím pomůcky k učení právě s těmito postavičkami. Mám je třeba i vystřižené a nalepené na špejli a hraju jí divadlo. Ty princezny jí vysvětlují svými (mými) slovy látku a sama bych nevěřila, že to bude tak skvěle fungovat.

Jana (31): Chodíme ven

S dětmi se nejraději učíme venku. Počítáme v lese šišky, na parkovišti auta, čteme reklamní poutače a informační cedule, vysvětlujeme si zákonitosti přírodních dějů a tak dál. Pro děti je to spíš zábava, ani jim nedojde, že se vlastně učí.

Eva (31): Hrajeme si s auty

Syn se nechtěl učit písmenka a čtení, zato miluje auta. Tak mě napadlo nalepit na střechu každého jeho angličáku jedno písmenko. Funguje to skvěle. Parkujeme auťáky tak, že skládá jednotlivá slova.

Katka (28): Máme doma školu

Dceři jsem pořídila tabuli a křídy, takže je z ní teď paní učitelka. Ukazuje mi, jak se které písmenko píše, počítá příklady, kreslí. Moc jí to baví a do učení honí ona mě.

Veronika (47): Dělám taky úkoly

Učím se s dětmi. Ale ne tak, že bych nad nimi seděla s přísným výrazem. Mám svůj sešit a plním taky úkoly. Děti to pak po mně kontrolují a práci mi známkují. Schválně tam nechávám chyby, a to je radosti, když je odhalí a červeně podtrhnou!

Klára (38): Máme speciální učebnice

I když se učebnice od dob našeho dětství značně zlepšily, i tak děti dost nezaujmou. Kupuji proto speciální knihy a další pomůcky, s nimiž mé syny učení baví o dost víc.

Dana (27): Chválím, chválím a chválím

Osvědčilo se mi děti nekritizovat za každou chybu, ale naopak je chválit za vše, co se jim povede. Nekřičím, nenadávám, snažím se vždy o pozitivní přístup.

Klára (30): Čte malému bráškovi

Dcera nasnáší čtení, zato miluje svého malého brášku. A bráškovi se zase líbí, když mu někdo čte. To jediné ji přiměje otevřít knížku a spustit.

Anička (45): Motivuje ho vysněné povolání

Syn miluje Indiana Jonese a chce být archeologem. A právě to ho skvěle motivuje k učení. Řekli jsme mu, že na toto povolání je třeba toho hodně vědět, mít dobré známky a vystudovat vysokou školu.

Jana (37): Musíte to umět podat

Jde hodně o přístup. Dětem pořád vysvětluji, že učení není povinnost, ale možnost dovědět se něco nového

Eva (41): Hlavně zábavně!

Neučíme se, hrajeme si. Skládáme písmenka z těstovin do polévky. Peču sušenky a dělám na ně čísla. Máme speciální magnetky. Děti to mají jako zábavu.

Alice (40): Pomáhají názorné pomůcky

Osvědčilo se nám navštěvovat takové ty zábavní vědecké parky. Tam děti naživo vidí, jak co funguje. I manžel jim často připravuje názorné pomůcky.

Čtěte také:

Reklama