Internetové obchody jsou oblíbeným způsobem přivýdělku pro ženy na mateřské dovolené. Je to velice příjemná finanční injekce k mateřské, která dnes není nijak velká. Zajímavou novinkou jsou pak e-shopy na Facebooku.
Nedávno jsem narazil na internetový obchod integrovaný do sociální sítě Facebook. Překvapilo mě to, a říkal jsem si, jak dobře to má ta firma vymyšlené. Ale záhy jsem zjistil, že podobný obchod si může zřídit prakticky kdokoli.
Protože vím, že podnikáním přes internet se živí i velké množství maminek na mateřské dovolené, rozhodl jsem se pro náš magazín zjistit víc. A tak jsem kontaktoval přímo majitelku jednoho Facebookového e-shopu, paní Silvii Kučeříkovou, která vlastní obchod s vůněmi Parfemylondon.cz...
Jak jste k e-shopu přišla?
E-shop se mi z mnoha pohledů jevil jako ta nejvhodnější forma pro naše podnikání. Navíc jako každá žena mám vůně a parfémy ráda. Proto e-shop ve spojení s parfémy byla pro mne jasná volba. Chtěli jsme jít ale ještě mnohem dál než je zřízení klasického e-shopu. Proto jsme hledali i další cesty, jak udělat nákup zákazníkům ještě pohodlnější. Na internetu jsme s manželem hledali nové možnosti efektivního prodeje a reklamy. A pak jsme narazili na e-shop na Facebooku. Dlouho jsme neváhali a nechali jsme si vytvořit tak zvaný Effectix FaceBook Window. Líbila se nám jednoduchost obsluhy i výsledný efekt, který nám tento produkt přinesl. Vzhledem k rozsáhlému využívání sociálních sítí našich klientů jsme se našim klientů ještě více přiblížili.
Jak vlastně váš e-shop na Facebooku funguje?
Důležité pro nás bylo, že pro nás všechno zařídil a nastavil tým Effectixu, a my s tím tak neměli žádné starosti navíc. Vytvořili jakési zrcadlo našeho webového e-shopu, které je implementováno přímo na sociální síti. Takto mohou uživatelé přímo diskutovat a probírat vše na Facebooku aniž by jej museli opustit do webového rozhraní.
Nemusíte mít svůj e-shop
Když už jsem do téhle problematiky zabrousil, rozhodl jsem se zjistit víc. A to se mi také podařilo. Nemusíte totiž mít už hotové internetové stránky s obchodem, ale můžete si na Facebooku založit i docela nový. Existuje hned několik programů, které to umí, a jejich správa probíhá v rámci vašeho přihlašovacího profilu.
A výhoda?
Sociální sítě jsou současným fenoménem a doporučení „kamaráda“ je mnohem účinnější než jakákoli reklama, nemyslíte?
Nový komentář
Komentáře
Eshop na facebooku je super věc, osobně si ale myslím, že pokud to člověk myslí vážně, tak je mnohem lepší si eshop založit na vlastní doméně. Přesně tak jsem to udělala já a jsem spokojená. Navíc si myslím, že pokud člověk má eshop, tak je docela dobré i investovat například do nějakých tištěných katalogů. Právě něco takového mám v plánu. Co vím, tak o tisk katalogů se dokáží postarat například tady: https://www.e-abctiskarna.cz/brozury/brozury-katalogy/
No, když jsem já začínala se svým eshopem, tak nic takového nebylo. Tehdy jsem si ho dělala přes webnode. Ty doby už jsou ale dávno pryč a dnes už mám úplně nový a modernější eshop. Teď docela uvažuji nad tím, že bych zainvestovala do nějaké reklamy na něj. O tu by se mi mohl postarat například tento PPC specialista.
nic pro mě