Internetové obchody jsou oblíbeným způsobem přivýdělku pro ženy na mateřské dovolené. Je to velice příjemná finanční injekce k mateřské, která dnes není nijak velká. Zajímavou novinkou jsou pak e-shopy na Facebooku.

Nedávno jsem narazil na internetový obchod integrovaný do sociální sítě Facebook. Překvapilo mě to, a říkal jsem si, jak dobře to má ta firma vymyšlené. Ale záhy jsem zjistil, že podobný obchod si může zřídit prakticky kdokoli.

Protože vím, že podnikáním přes internet se živí i velké množství maminek na mateřské dovolené, rozhodl jsem se pro náš magazín zjistit víc. A tak jsem kontaktoval přímo majitelku jednoho Facebookového e-shopu, paní Silvii Kučeříkovou, která vlastní obchod s vůněmi Parfemylondon.cz...

facebookJak jste k e-shopu přišla?
E-shop se mi z mnoha pohledů jevil jako ta nejvhodnější forma pro naše podnikání. Navíc jako každá žena mám vůně a parfémy ráda. Proto e-shop ve spojení s parfémy byla pro mne jasná volba. Chtěli jsme jít ale ještě mnohem dál než je zřízení klasického e-shopu. Proto jsme hledali i další cesty, jak udělat nákup zákazníkům ještě pohodlnější. Na internetu jsme s manželem hledali nové možnosti efektivního prodeje a reklamy. A pak jsme narazili na e-shop na Facebooku. Dlouho jsme neváhali a nechali jsme si vytvořit tak zvaný Effectix FaceBook Window. Líbila se nám jednoduchost obsluhy i výsledný efekt, který nám tento produkt přinesl. Vzhledem k rozsáhlému využívání sociálních sítí našich klientů jsme se našim klientů ještě více přiblížili.

Jak vlastně váš e-shop na Facebooku funguje?
Důležité pro nás bylo, že pro nás všechno zařídil a nastavil tým Effectixu, a my s tím tak neměli žádné starosti navíc. Vytvořili jakési zrcadlo našeho webového e-shopu, které je implementováno přímo na sociální síti. Takto mohou uživatelé přímo diskutovat a probírat vše na Facebooku aniž by jej museli opustit do webového rozhraní.

Nemusíte mít svůj e-shop

Když už jsem do téhle problematiky zabrousil, rozhodl jsem se zjistit víc. A to se mi také podařilo. Nemusíte totiž mít už hotové internetové stránky s obchodem, ale můžete si na Facebooku založit i docela nový. Existuje hned několik programů, které to umí, a jejich správa probíhá v rámci vašeho přihlašovacího profilu.

A výhoda?

Sociální sítě jsou současným fenoménem a doporučení „kamaráda“ je mnohem účinnější než jakákoli reklama, nemyslíte?

Čtěte také...