Některé ženy dávají přednost malým autům. Jsou levnější, mají menší spotřebu, nižší povinné ručení, snáze s nimi zaparkujete a jsou roztomilá. Jiné ženy by si takové auto nikdy nepořídily. Ve velkých autech se cítí mnohem bezpečněji.
I ženy se rády baví o autech. Aby ne, většina z nich sama řídí a vlastní svoje auto. Často to bývá druhé menší auto do rodiny, kterému se lidově říká nákupní taška. Je živé, málo žere, všude s ním zaparkujete, takže do města je přímo ideální. Ženy jim s oblibou dávají jména jako Pusinka, Beruška, Citronek. Malá auta jsou zkrátka roztomilá a pro ženy přitažlivější. Mají pocit, že jim jdou lépe „do ruky“, že je snáze zvládnou a stačí jim i slabý motor, aby se rychle odpíchly od křižovatky. Ano, to jsou hlavní argumenty fanynek malých aut.
I já jsem si po rozvodu koupila malé auto, protože jsme měla pocit, že mi to stačí. K čemu je mi kombík, když většinou jezdím sama se psem. Na to, že v kufru vozím většinou vzduch, je to zbytečný luxus a drahý provoz.
A hned jsem dostala „vynadáno“ od kamarádky Anny, ke které jsem se jela pochlubit se svým novým přírůstkem.
„No jo, to je všechno hezký, takovej roztomilej kufřík, ale co když nabouráš nebo někdo sestřelí tebe? Z tebe ani z kufříku nezbude nic.“ Ví, o čem mluví. Před lety dostala smyk, vylétla ze silnice a narazila bokem do stromu. Ze svého těžkého džípu udělala doslova rohlík, ale jí se nestalo vůbec nic. „Kdybych jela v tom tvým kufříku, už tady nejsem.“ A tak když uvažovala o dalším autě, protože to její bylo na odpis, vůbec neváhala a koupila si zase džípa.
„Prostě mi to nikdo nevymluví, velká auta jsou mnohem lepší. Máš z nich pořádný výhled (když jsem si sedla do toho tvýho, měla jsem pocit, že šoupu zadkem o silnici) a cítíš se v nich mnohem bezpečněji. Prostě je to bytelný silný auto, který tě nenutí závodit. Jedeš si pěkně na čtvrt plynu, a když tomu šlápneš na krk, zaryje tě to do sedačky, jakou to má akceleraci. A motory jsou většinou držáky, protože je nemusíš vytáčet jako ty ten svůj „vysavač“, když potřebuješ, aby trochu jel.“
„No jo, ale taky to pěkně „chlastá“,“ ozvala jsem se, aby mi přestala kazit radost.
„Vůbec ne, nechala jsem si ho předělat na plyn, takže mě to stojí, jako bych jezdila za osm litrů benzínu. A to je pětilitr.“
Můžu vám říct, že mě pěkně zviklala a začala jsem přemýšlet o změně.
Mám k tomu několik dalších důvodů.
Před časem mi odešlo turbo a od svého automechanika jsem si vyslechla přednášku o vysokých otáčkách a slabém motoru.
Teď už nejezdím jen sama se psem a vzduchem v kufru, takže by se větší auto docela šiklo.
A bezpečnost? To je další důvod, proč vážně uvažovat o koupi většího a bytelnějšího auta. Stačí si vzpomenout na naši bouračku na D1 cestou z reportáže. Nevím, jak by to dopadlo, kdybychom jeli mým roztomilým Yardou.
Nový komentář
Komentáře
Máme doma obojí, malé pro městský provoz a velké na výlety.
O změně můžu jen přemýšlet, protože má peněženka, respektive konto, jasně říká: "Buď ráda, že máš svého starého Káju a pěkně si ho oprašuj, ať ti neodejde do věčného autovrakoviště." Auto na plyn je pro Prahu naprosto nevhodné vozidlo. Nejen, že bych ho nemohla mít ve společné garáži, ale ani bych nemohla zaparkovat nikde v obchodním centru. Protože mám opravdu auto jako nákupní tašku, byl by to dost problém. Taky nevím, proč bych v malém autě měla mít nutkání s někým závodit. Jakože dovezu těch deset deka vlašáku, pět rohlíků a litr mlíka dřív něž ten borec v Jeepu?
A kdyby paní měla malé auto, neměla by pocit, že je nesmrtelná, nejela by jako blázen a tím pádem by se nerolovala na stromy.
Do práce jezdím autem, protože mi to trvá maximálně deset minut. Kdybych jela sockou, jela bych přes půl hodiny a ještě musela přesedat. A to se mi teda v šest ráno a v noci po jedenácté hodině fakt nechce.
Suzanne — #37 Teď dost často jezdím pracovně do Prahy a jako mimopražská si nemůžu systém MHD v Praze vynachválit. Aspoň tam, kde se vždycky pohybuju já tramvaje jezdí v kraťoučkých intervalech, metro taktéž
Kdybych bydlela v Praze a měla standardní kancelářskou práci, klidně bych metrem jezdila
Fakt rozdíl oproti OVě.
Jak to tak čtu... auto si beru, když to já osobně uznám za vhodné, je mi úplně šumák, co si o tom myslí ostatní, každý ví prd, co vezu v kufru a proč jedu autem. Pokud si neberu auto, jedu na motocyklu, protože oba způsoby jsou po Praze rychlejší než MHD
Kuře — #32 Já píšu ze zkušenosti z našeho města. Tady to trvá MHD do centra úplně stejně jako autem a ještě pak řidiči nemají kde zaparkovat. Ale třeba mám kolegyně, které jezdí autem a "sockou" by nejely, protože to není "in".
Kuře — #32 Mám to podobně. Přestože bydlím kousek od centra města, jede k nám jeden trolejbus, jednou za uherský rok, který po cestě nabere cikánskou osadu. K tomu věčně tahám práci domů, takže bannery, letáky atd. To se fakt MHD nedá. A nepřijde mi na tom, že si někdo pořídí auto a jezdí jím do práce nic nepochopitelný. To pak můžeme být jako pan Kopecký v Zítra to roztočíme, drahoušku
SStream — #33 Tam, kde jsou vytížená parkoviště a hrozí málo parkovacích míst (centrum, sídliště u našich apod.), záměrně jezdím prckem
U Futura, Avionu a jiných OC, pokud není 4 dny před Vánoci
, jsou parkoviště poloprázdná (dodávám, že nejsem z Prahy). A vídám takhle spoustu právě maminek, co si, stejně jako já, zaparkují radši dál (kde tím snad nikoho nenaserem), pohodlně a lépe se jim manipuluje s kočárem/sedačkou atd.
Bohužel to vychování našinci stále chybí a v těch obchodech se to projevuje nejvíc nejen při parkování - kouření u vchodu, tlačení se na platící zákazníky vozíkem, ale to už je jiná debata
wich — #31 musím přiznat, že řidiče, kteří parkují způsobem jeden na dvou v lásce zrovna nemám, především pokud se jedná o vytížené parkoviště. Pokud je někdo nemehlo škrábne i Smarta. Neznám parkoviště, které má místa široká na plné otevření dveří jakéhokoliv vozu. Na druhou stranu ale s Tebou souhlasím, že lidská závist a zloba nezná mezí. Dle mého názoru se to však projeví bez ohledu na to, jestli parkuješ na jednom, nebo na dvou místech. I když....zkušenost nemám takže nevím
Pentlička — #15 Pentličko, třeba v mém případě to je celkem jednoduché - MHD trvá cesta v nejlepším případě 40minut, musím počítat spíš s 50ti. Když jedu autem, tak jedu běžně 10 minut, když je problém, tak 15. V práci musím být v 7:00, školka otevírá v 6:45. Co asi budu volit?
Stejně tak když končím večer po osmé - kdybych neměla auto, jdu cca 15 minut opuštěnýma uličkama k MHD a cesta by mi trvala ještě déle než ráno, neb intervaly jsou delší...
Lilinka — #30 Nebo nevychování, může se stát, že tě omylem odřou (sestřenka, když začínala takhle odřela chlapa a jednoduše počkala, až přijde, aby to s ním vyřešila), ale často vídám i zapškláky, kteří se bezohledně roztahají po parkovišti a bum vozíkem do auta, bum dveřmi do druhého
Toto je čistá bezohlednost a je jedno, jestli pramení z buranství nebo zapšklosti ("ten na to má, tak co") 
Já bych si to fakt v životě nedovolila. Proto raději zaparkuju dál a projdu se a vím, že auto nebudu mít za měsíc jak vrak a budu mít místo na nakládání nákupu
wich — #29 Já neříkám, že ty neumíš zaparkovat.
Myslela jsem ta auta, co tě odřou. Mně taky někdo na parkánu u obchoďáku odřel auto, ale nějak mě nenapadlo, že by to mohlo být ze závisti. Spíš nějaké nemehlo.
Dana Svobodová — #28 Tady jsou parkoviště před OC tak obrovská, že si raději zaparkuju přes dvě místa na celkem volném prostoru a radši se kousek projdu, než se cpát na pidi místo blíž ke vchodu za tu cenu, že mě zbytečně někdo byť nechtěně odře vozíkem nebo jen tak, protože je buran a chce se mu
To je má zkušenost. Nevidím v tom problém, na vzdáleném místě nikoho neomezuji, všichni se cpou ke vchodu
A u těch mamin s kočáry a sedačkami je to naprosto pochopitelné. Ty si taky říkají o to "odři mě?" 
Lilinka — #26 Já jsem se naučila parkovat všemi způsoby, nemám problém. Vysvětlení viz výše.
wich — #24 Já myslím, že si vaším způsobem parkování spíš o to odření auta říkáte. Prostě je to bezohlednost vůči ostatním. Jako byste přímo volala "teď jsem tady JÁ a vy ostatní si trhněte nohou. Se závistí, že máte hezčí, větší a dražší auto, to nemusí vůbec souviset.
SStream — #17 Tohle vídám i v Německu. Asi je to lepší, když pak tahají kočár z auta, mohou ho líp postavit, líp se jim dává dítě do autosedačky atd.
wich — #24 A není to prostě jenom tím, že neumí zaparkovat?
Já bych hned za vším tu závist nehledala. 
Jinak pro popojíždění autem po městě taky moc nemám pochopení.Před měsícem jsme se přestěhovali do města, kde pracuju a nějak nemám potřebu jezdit autem. Ono to naše město už tak je nechutně zasekaný, na ulicích je takový hluk, že kolikrát není slyšet vlastního slova, smradu jak v Cařihradu, to radši fakt skočím do MHD, když někde potřebuji být rychle. Jinak chodím pěšky (ostatně je to jedna z nejprospěšnějších pohybových aktivit
, pokud pominu ten vzduch).
Auto si beru akorát na velký nákup a když jedu pryč z města.
Já si šetřim do kasičky na Volswagen Tiguan, neni tak obří na druhou stranu je to SUV, takže na český silnice ideální
myše — #14 Před obchodními domy stojíme velkým autem přes dvě místa zcela záměrně. Ze zkušenosti. Češi holt nemají rádi, pokud má někdo auto větší/dražší, než Škodověnka a mají tendence odírat. Mě by to v životě nenapadlo
Dante Alighieri — #20 kareta — #6 Šmárja to jsem zase něco blbě formulovala Mělo to být spíš "až jednou porodím"
Nicméně ke komentářům v diskuzi. Pokud jsem si na auto každou korunu vydělala, platím pojištění, nemalé prachy za benzín, proč bych v něm neměla jezdit? A tady na Ostravsku opravdu vzduch není znečištěný auty
Dana Svobodová — #18 dozvěděla jsem se, že je to výsledek velmi aktivního feministického hnutí v Rakousku a tak trochu také toho, že především podzemní garáže byly neustále "ucpané" vozem, který ne a ne se trefit :-) V každém případě to výrazně pomůže především maminám, které potřebují vytáhnout malého ze sedačky, na běžném parkovacím místě je to docela komplikovaná věc - dveře se dají otevřít jen na půl a pokud nechcete upravit dveře sousedního vozu musíte být docela atlet. Zase na druhou stranu mě to jakožto řidiče trochu urazilo, zvlášť ta tabulka jen pro "ženy" nikoliv třeba i pro muže s dětmi
Pentlička — #15 Taky mě s*rou všichni ti, co si s prominutím vozí prdel do práce, když můžou jet MHD.