profimedia-0019624204.jpg
Foto: Profimedia

Zatímco dříve Lindsay, Britney, Paris a další popkulturní hvězdičky lidé odsuzovali, dnes na Instagramu existuje nespočet profilů, které je v jejich hýřivém období oslavují. Jsou totiž vzpomínkou na dobu, kdy Hollywood nebyl jen zeměpisnou polohou, ale stavem mysli.

Důvody k rebelii měly jmenované více méně společné. Přechod z dětské herečky na dospělou, mizející sláva, pocit zmizelého dětství, absolutní ztráta soukromí a nuda. Lindsay Lohan si sice zahrála po boku Meryl Streep a nahrála platinové album, ale nikdy to nedotáhla k ničemu zásadnímu. Podobně na tom je neméně známá průserářka Amanda Bynes. Britney se stala národním pokladem, ale za cenu psychické poruchy způsobené neustálým narušováním soukromí. U Paris hrálo roli to, že se slavnou v podstatě už narodila, a tak stále hledala, čeho se chytit. Miley se chtěla vymanit ze spárů svého otce, který ji v podstatě v dětském show businessu pásl. Období takzvané „bad girl“ měla i Madonna, Kate Moss, Christina Aquilera, Rihanna, Katy Perry, Vanessa Hudgens nebo Mischa Barton.

Problémy s alkoholem, drogami, muži, ženami a zákonem měla v tu dobu každá druhá obyvatelka Hollywoodu, ale ne všechny byly pod dozorem bulváru. Právě ten z hereček, zpěvaček a modelek dělal celebrity, o které byl největší zájem, i přes to, že je lidé často považovali za trosky. Psalo se i o mužích, třeba o Matthewovi Perrym nebo Robertu Downey Jr., ale nikdo z nich neprodával noviny tak jako „bad girls“. Proč? Protože zdrogované ženy zavřené za krádeže a jízdy v opilosti byly zkrátka zvlášť v té době mnohem kontroverznější.  

Dnes už Hollywood není zdaleka takový, jaký byl. Konec rock and rollu, jakožto životního stylu zapříčinily mimo jiné sociální sítě. Ty předčily bulvár a v neposlední řadě nastavily ideální obraz společnosti. Uživatelé dávají přednost filtrům před přirozeností, zdravému životnímu stylu před hýřením. Na displeji mobilního zařízení to vypadá, jako bychom žili v dokonalém světě. Jenže tomu tak není. I když se chaos často skrývá za líbivou prezentací, pořád s námi je.

Zdroj informací: Glamour, The Gurdian, New York Post

Reklama