Foto: Archiv DŠ

Na Instagramu vás sleduje skoro 400 tisíc lidí. Neděsí vás, když si takovou masu představíte?
Radši si to nepředstavuju. Uvědomuju si, že mě sleduje tolik lidí, ale pořád jsem to vlastně jen já a můj telefon v ruce. Vystoupit před takovým počtem někde na pódiu bych nezvládla.
 
Jak byste charakterizovala, co vás živí? Sedím vám pojem influencerka?
Dneska se tehle výraz hodně používá, takže se tak asi můžu taky nazývat, ale úplně se s tím neztotožňuju. Nepřipadám si jako vlivný člověk a výraz ovlivňovatel zní spíš negativně. Ale jak se jinak nazvat, že? Raději bych byla třeba blogerkou, jenže žádný blog už nepíšu. Moje práce už dnes není jen o sociálních sítích, takže mi asi nejvíc sedí výraz podnikatelka. 
 
Jako vlivný člověk si možná nepřipadáte, ale bezpochyby jste. Co je podle vás předpokladem úspěšného influencera?
Typů influencerů je víc a každý dosáhl úspěchu trochu jinak. Pokud tedy bereme jako úspěch velký počet sledujících. Někdo si sledující jednoduše nakoupí, někdo dělá skandály, někdo je celebrita a někdo je prostě jen sám sebou. Pro mě je důležité, že mi lidé věří, sledují mě takovou, jaká jsem a baví je to.

Je něco, co vám na české instagramové scéně vadí?
Pokud jde o tvůrce, tak nic. Kdo mi vadí toho nesleduju. Co se týče sledujících, občas je mi smutno z komentářů na jiných profilech. Z toho, co jsou lidé schopní napsat. Ale pořád mám pocit, že Instagram je v tomto lepší než Facebook, na něm jsou snad jen samé hejty (nenávistné komentáře, pozn. redakce). 
 
Sláva s sebou mnohdy přináší i nepříjemné situace. Čelila jste někdy nějaké?
Pokud vynechám takové ty internetové diskuze, kde se pomlouvají všechny známé osobnosti, tak asi úplně ne. Vždy, když mě někdo na veřejnosti oslovil, byl moc milý. Občas sice nebyla na podobná setkání zrovna vhodná chvíle, ale to se stává.


 
Na vašich i partnerových sociálních sítích se na denním pořádku objevují fotky a videa vašich dětí – čtyřletého syna a brzy dvouleté dcery. Nastavili jste si před narozením nějaké hranice, co budete a co nebudete zveřejňovat?
Nic jsme dopředu neřešili. Tak nějak to přišlo samo. Celá jména jsme nikde nezveřejňovali a těmto otázkám se dodnes vyhýbáme. V průběhu let, jak děti rostou, sem tam narazíme na něco, o čem si pak řekneme, že už je to za hranou. Jde třeba o informace, kam chodí do školky, kde žijeme apod. Taky jsme se s Erikem dohodli, že už děti nebudeme dávat do reklamních příspěvků. Výjimkou jsou naše vlastní produkty.
 
A co třeba porody? Z obou jste zveřejnili poměrně intimní videa. Měli jste hned jasno, že s nimi chcete jít ven?
Celkově jsem dost otevřená bytost. Prásknu na sebe skoro všechno. Porod je pro mě přirozená věc. Intimní by bylo, kdyby mě můj přítel točil přímo při konečné fázi, takové záběry bychom si asi nechali vážně jen pro sebe. Ale jinak jsem za to, že jsme porody zdokumentovali, strašně ráda. Instagram bereme jako náš deníček, takže tam nahráváme naše momenty, na které se v budoucnu rádi podíváme a zavzpomínáme na ně.


 
Šla byste někdy do televizní reality show?
Nejsem tenhle typ člověka. Bála bych se, že by mi občas ujela nějaká hloupost a po sestříhání záběrů bych vypadala jako blbec (smích).
 
Říkáte, že občas narazíte na něco, o čem si řeknete, že je to za hranou. Už jste nějaký příspěvek kvůli tomu mazali?
Občas se nám stane, že něco zveřejníme a potom se nám to rozleží. Příkladem bylo moje video o odplenkování. Brala jsem to jako pomoc maminkám a dobrý tip, ale Erik měl pocit, že by to synovi mohlo v pubertě ublížit, takže jsem ho smazala.
 
Nebojíte se toho, že až budou Anakin a Malia starší, tak se jim třeba nebude líbit, že se tolik objevovali na sociálních sítích, když z toho ještě neměli rozum?
Děti na sociálních sítích je jedna velká neznámá pro nás všechny. Nikdo jsme takto nevyrůstal, nevíme, jestli jim to bude vadit. Pokud projeví v budoucnu názor, že o to nestojí, určitě jim vyhovíme. 
 
Zatím ho neprojevují? Neozvou se někdy s: Mami, nenatáčej mě apod.?
Aňousek to má spíš naopak. Je to komediant a rád se na videa potom dívá. Máli, která ještě neumí mluvit, občas reaguje ve stylu, že nechce, abychom ji fotili. A v takové situaci ji samozřejmě nenutíme.
 
Nebojíte se, že by jim sláva mohla potom ve škole u spolužáků zavařit?
To si nemyslím. Děti herců a zpěváků taky chodí do normálních škol. Všichni vědí, kdo jsou jejich rodiče a chovají se k nim stejně. Já sama měla na střední škole dceru jedné české zpěvačky a nic než to, že celá škola věděla o koho jde, se nedělo. 


 
Jsou děti na sociálních sítích tahákem? Pozorujete, že vás třeba díky nim sleduje víc lidí, než kdybyste byla bezdětná nebo je držela stranou zájmu?
Tohle úplně nedokážu posoudit. Na Instagramu jsem působila před otěhotněním chvíli. Když se objevily dnes velmi oblíbené stories (krátká videa, která za 24 hodin zmizí, pozn. redakce) už jsem byla těhotná. Určitě těhotenství je jeden velký tahák. Lidi nový život fascinuje. Takže v tomto období mi asi pokaždé přibylo nejvíce sledujících. Ale jinak nevím. Já prostě ukazuju, co je u mě aktuální, a ne co si myslím, že pojede. 
 
Jak vnímá sdílení životů vaše další rodina?
Nijak zvlášť to nekomentují. S Erikem jsem začala chodit v době, kdy už byl známý ze svých videí na youtube, takže jim to celé přišlo asi pak normální.
 
Do jaké míry je pro vás Instagram zábava a do jaké byznys? Oddělujete to nějak?
Pořád je to zábava. Občas mám tvořivější náladu, chci být profesionálnější, sladit si fotky do podobných barev apod., ale dlouho mi to nevydrží. 
 
Původně jste natáčela v angličtině – to vám dávalo šanci zasáhnout větší trh. Proč jste se nakonec rozhodla soustředit spíš na ten český?
Začínala jsem točit v době, kdy se Viralbrothers stali světovými, takže bylo tak nějak přirozené, abych začala rovnou anglicky. Ale na jazyky jsem pako, takže to bylo pro mě náročné. Ve chvíli, kdy vznikly instastories, jsem se rozhodla na Snapchatu pokračovat anglicky a na Instagramu uspokojit české fanoušky. Nakonec mě to začalo víc bavit česky. Dokonce mi i lidi psali, že jsem v češtině úplně jiný člověk. Tak nějak přirozeně jsem přešla na Instagram a na Snapchat po čase přestala točit úplně. 


Zdá se, že jste všichni velmi aktivní, ale zároveň to vypadá, že si vystačíte se svým domácím vesmírem. Jako by vás lockdown ani moc neomezoval. Je to mylný dojem?
Díky tomu, že máme zahradu a velký dům, tak si tu opravdu vystačíme a celou situaci lépe zvládáme. Omezuje nás to ale ve styku s rodinou a přáteli a také v byznyse, ale snažíme se na to moc nemyslet a celou situaci ustát hlavně ve zdraví.
 
Míváte někdy ponorku – nebo vám velký dům umožňuje ji nemít?
Jsme zvyklí spolu trávit hodně času, ale lhala bych, kdybych řekla, že si občas nelezeme na nervy. Erik ale přes den pracuje víc než já, takže je několik hodin denně v jiné místnosti. To určitě trochu pomáhá.
 
Přemýšlíte někdy o návratu do USA, kde jste nějakou dobu žila, nebo o životě jinde v cizině?
Máme v plánu do USA vycestovat, ale spíš jen na krátkou dobu. O životě v cizině se bavíme, ale zatím to není aktuální. Kdo ví, co bude. 
 
Je toho hodně, co vás baví a o co se zajímáte – hubnutí, zdravá strava, vaření, zvelebování domu, vývoj vlastních produktů potravin i módních kousků. Jak to všechno se dvěma dětmi stíháte?
To je pravda. Jsem taková rozlítaná. Ono to možná vypadá, že mám doma stále navařeno, uklizeno a ještě stíhám denně sedět a vyřizovat e-maily. Ale mám to spíš tak, že jeden den dělám to a další zase něco jiného. Momentálně jsem se hodně zbláznila do předělávání domu, takže práce jde teď trochu do pozadí. Mám ale tři skvělé kamarádky, co mi pomáhají s e-shopy a dalšími projekty. Co se vaření týče, momentálně vařím přes týden jen dětem a o víkendu pro všechny. Máme s Erikem teď krabičkové stravování, ulehčí mi to, a navíc pomůže i s tím hubnutím. O cvičení se snažím, ale teď je mojí prioritou předělávka domu. Za týden to ale může být zase něco jiného. Jsem v tomhle trochu nevypočítatelná.

Dominika Šťovíčková
Dominika Šťovíčková, která na internetu vystupuje jako Mama Domisha, je maminkou dvou dětí a partnerkou Erika Meldika. Ten se proslavil jako spoluautor virálních videí v rámci dua ViralBrothers. Dominiku živí spolupráce na sociálních sítích, e-shop s oblečením a doplňky Zulema a také se podílí na vývoji arašídových krémů, čokolád a dalších potravin.

Čtěte také:

Reklama