Jedná se o hybridní vozidlo s dvoulitrovým spalovacím motorem. Takže splňuje i náročné emisní limity. Avšak to není hlavní výhoda tohoto hybridu. Představte si, že vaše dítě usne v kočárku před domem, vy ho necháte manželovi, ale bojíte se, že ho nastartování auta probudí. S Hybridním Lexusem ani náhodou. Pokud nesešlápnete plyn až na podlahu, tak rozjezd bude na elektrický pohon a vy odjedete tiše jako myška.

A to jsem jen u první z mnoha výhod, kterou toto luxusní auto poskytuje. Už třeba nastupování a vystupování. Najdete v něm galantního muže. Když otevřete dveře poprvé, říkáte si, to sedadlo je nějak daleko od pedálů, to nedosáhnu. Jakmile však stlačíte tlačítko START, sedadlo se s vámi automaticky zasune tak, že na pedály pohodlně dosáhnete a pokud si to seřídíte na svoje nohy jednou a polohu si uložíte, nevadí, když vám to manžel nebo přítel přeuloží. Ke svému nastavení se jednoduše vrátíte. A opačně. Když zastavíte a auto vypnete, sedadlo odjede a nechá vás pohodlně vystoupit. Už žádné krkolomné vystupování.

U hybridních vozů budete řadicí páku hledat marně. Využívá totiž při brzdění i motor, který poté ušetřenou energii vrací do baterie. Jedná se tak o plný automat. A spolu s tím v tomhle Lexusu najdete mnoho pomocníků, které vám pomohou se nejen cítit bezpečně, ale zároveň i být v bezpečí. A také přinést vám více komfortu při dlouhých jízdách třeba i v kolonách.

Adaptivní tempomat v kombinaci s hlídáním pruhů a s rozeznáváním značek za vás odvedou hromadu práce. Já si třeba nastavil maximálně povolenou rychlost, zapnul hlídání v pruhu, nastavil minimální vzdálenost od vozidla před sebou. A kolonou okolo Mnichova jsem projel bez jediného šlápnutí na plyn. Tenhle Lexus vás udrží v provozu a v dostatečném odstupu od před vámi jedoucího vozidla i v nízkých rychlostech a když je to nutné zastaví. Takže nohy můžete mít z pedálů. Připadáte si jako ve sci-fi, když dáte obě ruce z volantu, pravou nohu z pedálů a jedete do zatáčky a vidíte, jak auto samo zatáčí a drží stálý odstup od středové čáry. A když vás pokárá, za to, že nemáte ruce na volantu a pohrozí, že za vás přestane řídit.

Další úchvatnou věcí, se kterou se v běžných vozech nesetkáte je panoramatické zobrazení okolí vozu tzv. Panoramic View – PVM. Spolu s parkovací kamerou z vás udělá mistra parkování. Nejenže vidíte, kam jedete, co za vámi fyzicky je. Ale i prostřednictvím kamer na všech stranách vozu sejme 3D profil okolí vozu a podle toho, jak stočíte kola vám ukáže, kam zajedete. A vy si nastavení kol upravíte tak, abyste do ničeho nenacouvala. V klidu v pohodě s přehledem zajedete do škvíry jako protřelý kamioňák. Vlastně promiňte já zapomněl, že vám parkování nedělá problémy, ale věřte nebo ne, Když pak přestoupíte do auta, který tenhle systém nemá a má třeba jen zadní kameru, přijdete si jako slepá. Ukazuje vám totiž i okolí vozu, které v zadní kameře nevidíte a vlastně nevidíte ani v zrcátkách.
Velmi oceníte i systém sledování slepého úhlu. Jen málokdo dokáže přehlédnou jasně blikající piktogram vozidla, které vás z jedné, nebo z druhé strany dojíždí, nebo předjíždí. A také automatické spouštění dálkových ledkových světel. Testoval jsem to na dálnici a přiznám se, že já bych nebyl rychlejší. A že to funguje a protijedoucí řidiče neoslňuje jsem pochopil, když mne nikdo trestně neproblikal ani nerprotroubil i když jsem jel v noci po klasické silnici. A že jsem měl zpočátku ta světla tendenci vypínat manuálně. Těch výhod, které Lexus nabízí oproti klasickému autu je mnoho. A hlavně všechny funkce jsou dotažené do konce.

Námi testovaný model je ideální jak pro krátké cesty po městě, tak i pro delší cesty ve dvou. Když do něj sednete budete se cítit jak doma v obýváku, obrovský 10,3“ přehledný dotykový display, super audiosystém Mark Levinson se 13 reproduktory, bezdrátová nabíječka, USB vstupy, Mutifunkční volant, zadní zrcátku s automatickou clonou, elektricky ovládané zadní dveře, vyhřívání a odvětrávání sedadel a mnoho dalších funkcí oceníte v zimě i v létě, ve dne i v noci, prostě pořád.

Pokud bych měl přeci jen najít něco, co bych mohl pojmenovat jako nevýhodu, tak jen velikost kufru. Aktivní rodič se dvěma dětmi by měl sáhnout pro větší Lexus.

Najeli jsme přes 1 400 km. Spotřeba ovlivněná i tím, že jsme na střeše vozidla měli box na lyže i tím, že jsem jej opravdu otestoval na všechny režimy nastavení automatické převodovky a v Německu jsem dával přednost nastavení SPORT, před ECO jsme udrželi kolem 9 litrů /100 Km. A dokážu si představit, že bych v městském provozu s využitím elektrického pohonu jel pod pět litrů. 

Takže pokud je to ve vašich možnostech a máte finance na auto v této třídě k dispozici a rozmýšlíte, jaké menší auto do města zvolit, je to velmi dobrý tip. Když sáhnete po tomhle Lexusu, budete nadšení stejně jako my. 

Testovaný vůz

  • LEXUS UX250h – modrá barva
  • e-CVT – elektronicky řízená planetová převodovka s proměnným převodem
  • 178 k AWD
  • 2,0l, R4
  • Luxury Sunroof
  • Cena 1 535 000 Kč
Reklama