Právě ty však často bývají plné nezdravých a kalorických jídel. Jak ale zajistit, abychom nepřibrali, popřípadě sáhli po zdravější kombinaci jídel? Zaručené triky a zásady, kterými je vhodné se řídit nám prozradila odbornice na vědeckou výživu a certifikovaná výživová poradkyně NUTRI FOOD PLAN Ing. Miriam Varšová.

Jak nepřibrat na All inclusive?
V první řadě je třeba si uvědomit, že jezdíme na dovolené za oddychem, relaxem, poznáváním nových zemí a míst. V poslední době je však trendem, vybírat si hotel, či destinaci i podle nabídky pokrmů a nápojů.  Hotely nabízí možnosti občerstvení skoro 24 hodin denně, a proto je pro nás velkým lákadlem vždy si něco zobnout, něčím se občerstvit, a tak si zvyšujeme šanci na přibraní a přejídání se. Má to však i výhodu. Svoje jídlo si můžeme vybrat ze široké palety pokrmů. „Nakolik se k tomu postavíme zodpovědně je už na nás samotných. Určitě bychom z nabídky měli volit jídla, která u nás nejsou běžně dostupná. Například mořské ryby, široký výběr zeleniny nebo zralého ovoce. Pokud si chceme dopřát i nějakou sladkost ve formě koláčku, či zmrzliny po obědě, počítejme s tím už při nabírání hlavního jídla. Upřednostnit bychom proto měli víc zeleniny a méně sacharidových příloh. Pozor bychom si měli dát na různé slazené nápoje a volit raději čistou vodu. Pozor si musíme dávat i při míchaných nápojích, ať už nealko, tak i alko drincích, ze kterých přijímáme velké množství cukrů a prázdných kalorií. Samozřejmě i na dovolené bychom měli zapojit pohybovou aktivitu, čím budeme aktivnější, tím víc kalorií organismus spálí a tím víc jídla bez výčitek si můžeme dopřát,“ radí odbornice na vědeckou výživu a certifikovaná výživová poradkyně NUTRI FOOD PLAN Miriam Varšová. Mimo to si můžeme s sebou ať už na pláž nebo koupaliště přibalit i zdravé nutričně vyvážené tyčinky NutriFood  nebo smoothie NutriFood  v různých příchutích.


Zdravé potraviny jsou základ
Ve vedrech je důležité dodržovat hlavně hygienu při výrobě potravin. Jakkoli je léto obdobím dovolených, časem, kdy lidé cestují do jižních přímořských a exotických destinací, je důležité z  hlediska prevence onemocnění z potravin dodržovat určité zásady.
 
Mezi hlavní zásady patří:
 vyhýbat se (aspoň zpočátku) syrové zelenině, salátům a ovoci, které se nedá oloupat - jist jen ovoce a zeleninu v slupce a po očistění a umytí,
–  pít jen pitnou vodu, nepít vodu z jiných zdrojů (zjistit si před vycestováním, zda je v dané zemi pitná voda z vodovodu, pokud ne, nepoužívat ji na pití, vaření, ani na čištění zubů a používat pro tyto účely jen balenou pitnou vodu),
–  led do nápojů používat jen pokud máme jistotu, z jaké vody je vyrobený,
–  nekonzumovat pokrmy masové a vaječné nedostatečně tepelně upravené, a naopak konzumovat ty, které jsou skladované při správných teplotách,
–  nedoporučuje se konzumovat jídla příliš odlišná od naší stravy, protože se mohou vyskytnout trávicí těžkosti,
–  nedoporučuje se konzumovat jídla připravovaná na místních tržištích, vývařovnách, kde úroveň hygieny přípravy pokrmů bývá nižší.

A co takové grilovačky, čeho bychom se měli vyvarovat?
V poslední době stále slýcháme, jak je grilované jídlo škodlivé. Pokud však dodržíme určité postupy, grilovat můžeme i zdravě a bez negativních důsledků na náš zdravotní stav. „Každé grilovaní je zdravé, pokud se budeme držet toho, že grilovat se mají jen dobré a kvalitní suroviny, a hlavně na kvalitním grilu. Základem je právě kvalitní gril, pokud jen grilujete a neopékáte, je důležité mít na něm poklop. Gril totiž nikdy nesmí hořet,“ vysvětluje nutriční poradkyně Miriam Varšová. 
- Na grilovaní používejte speciální tácky na gril – zabráníte tak stékání tuku do ohně a uvolňovaní škodlivých látek zpět do pokrmu. Tuk se při vyšších teplotách při grilovaní velmi rychle přepaluje a vznikají tak karcinogenní akrolein. Průběžně kontrolujte, zda se jídlo nepřipaluje a zda je dostatečně propečené ze všech stran.
- Grilovat bychom měli při nižší teplotě a krátce.
 
Základem je nepřejídat se!
V neposlední řadě mysleme na střídmost v konzumaci, aby nedocházelo k přejídání se. To se bohužel stává velmi často. Lidé si myslí, že když už grilují, musí připravit aspoň 4 druhy masa, ke každému přílohu a ještě 5 různých salátů. A, že to všechno musí sníst! Výsledkem jsou následné trávicí těžkosti.
 



Reklama