Jak vypadá práce lékaře v Lékaři online 24/7?
Pokud se ve službě Lékař online 24/7 objeví nový pacient, přijde mi SMS zpráva. Přihlásím se ke svému účtu, vyhledám pacienta a otevřu si anamnestický dotazník, který pacient vyplnil. Je důležité, aby toho pacient sdělil v dotazníku co nejvíce. Dotazníky jsou strukturované a umožňují první rychlou orientaci v daném problému. Potom začne samotný chat, důkladně se pacienta vyptám. Pacient může do chatu vložit fotografie, což je výhodné třeba při kožních problémech. Možné je i vložení laboratorních výsledků nebo lékařské zprávy. Můžu se s pacientem spojit také obrazem, uskutečnit tedy i videohovor. Vyšetření se uzavírá ve chvíli, kdy pacientův problém vyřeším, a to včetně předepsání léku. Pokud se problém nepodaří vyřešit v rámci chatu či videohovoru, pacientovi doporučím osobní návštěvu kliniky nebo doplnění různých vyšetření. Celé vyšetření probíhá relativně rychle, obvyklá čistá doba je 6 až 10 minut. Ordinujeme každý den v týdnu, 24 hodin denně.

Jaké spatřujete výhody práce v tomto formátu „ordinace“?
Za hlavní výhodu považuji flexibilitu. Pracovat je možné odkudkoli, pokud u sebe lékař má počítač a internetové připojení. Jako lékařka oceňuji zajištění kontinuity péče. Během chatu mohu nahlédnout do zdravotnické dokumentace pacienta a podívat se např. na jeho předchozí léčbu. Díky možnosti videohovoru mohu pacienta také vidět. Pokud je to nutné, pacientovi mohu doporučit návštěvu lékaře. Dále mu mohu v rámci Lékaře online vypsat e-recept nebo odeslat žádanku na test COVID-19.

Co to znamená pro pacienta?
Jednoznačně zajištění rychlého a bezpečného přístupu k lékařské péči. V dnešní době je někdy složité se k lékaři dostat nebo dovolat. To není problém pro pacienty, kteří zvolí Lékaře online 24/7. A samozřejmě to znamená také úsporu času, zvýšení pohodlí a v současné situaci i bezpečí. Pacient se může k chatu připojit odkudkoli – z domova nebo z práce. Nemusí se k lékaři dopravovat, nemusí riskovat nákazu koronavirem. Samotný chat probíhá také velice rychle. Pacient se zaregistruje. Potom si vybere téma, které chce řešit a vyplní anamnestický dotazník. Následně je popis problému odeslán lékaři, ten se během několika minut připojí a chat může začít. Používání služby Lékař online 24/7 je jednoduché, elegantní a hlavně intuitivní.

Jakou máte odezvu od pacientů, kteří již Lékaře online 24/7 využívají?
Spokojenost pacienta je pro nás odměnou. Nejraději jsme, když jsou pacienti zdraví a nevrací se k nám. Pokud jsou však opět nemocní a vyhledají nás, jsme vděční za jejich důvěru. Vzhledem k tomu, že máme zázemí 26 klinik zdravotnické skupiny EUC, tak není problém, v případě potřeby, pacienta odeslat na vyšetření ke specialistovi do některé z nich.

S jakým typem zdravotních problémů na vás nejčastěji obrací?
Spektrum obtíží, se kterými se na nás pacienti obrací, se výrazně neliší od obtíží, s kterými přicházejí do ordinace praktického lékaře. Jedná se zejména o nachlazení, bolesti zad, bolesti hlavy, zažívací obtíže, kožní problémy. Teď je samozřejmě znovu aktuální téma koronaviru. A zde je potřeba také zdůraznit, že dokážeme vyřešit až 60 % potíží přímo v Lékaři online.

Profesní medailonek MUDr. Bomberové Kánské

Rychlý a bezpečný online přístup k lékařské péči pro všechny – MUDr. Petra Bomberová Kánská

MUDr. Petra Bomberová Kánská vystudovala Lékařskou fakultu Univerzity Karlovy v Hradci Králové a atestovala v oboru Všeobecné praktické lékařství. Svým pacientům se věnuje v ordinaci praktického lékaře na Pardubicku. Je aktivní členkou Pracovní skupiny pro venkovské lékařství a působí jako národní reprezentantka pro Českou republiku v organizaci EGPRN (European General Practice Research Network). Ve volném čase se věnuje charitativnímu sdružení RWTTC (Running With Those That Can’t). Od listopadu 2019 je vedoucí lékařkou distanční péče EUC.

Více informací na EUC.CZ

Reklama