Lékem na ekonomickou krizi a především na špatnou náladu v tomto období je vedle alkoholu a cigaret hlavně čokoláda. Právě za tyto výrobky utrácejí lidé nejvíce, celkově na sladkostech šetří lidé méně než na jiných potravinách nebo nápojích.

„V uplynulých měsících jsme v našich prodejnách Albert a Hypernova zaznamenali zvýšený zájem zákazníků o nákup sladkostí, čokolád, tabákových výrobků i alkoholu. Tento trend koresponduje s celosvětovým nárůstem prodeje cukrovinek a alkoholu, což může být částečně způsobeno dopady hospodářské krize," potvrzuje ředitel komunikace sítě hypermarketů Libor Kytýr.

Tento objev se ale podle pondělních Lidových novin netýká jenom Česka. Obrovský nárůst prodeje zaznamenali také obchodníci z USA, Japonska nebo Německa. Podle listu The New York Times se některé obchody můžou pochlubit až osmdesátiprocentním nárůstem prodejů sladkostí, oproti tomu se ale ostatní potraviny spíš propadly

V Česku se tento boom týká právě čokolád, prodej ostatních laskomin spíše stagnuje.

„Jednotlivé segmenty trhu vykazují odlišnou dynamiku. Zatímco například dárková balení či bonboniéry poklesly, tabulkové čokolády zaznamenávají až osmiprocentní růst," uvedl mluvčí společnosti Nestlé Marin Walter.

Jak řešíte špatnou náladu vy?