Zachytila příběh jejich vztahu od svatby, narození syna a stěhování za město až po exekuce, krize a konflikty, které půjde jen těžko překonat.


 
Sedm let života mladých manželů Mirky a Kuby v mnohém odráží současné vztahy – na řadu přicházejí otázky rodičovské zodpovědnosti, dominantní role ve vztahu, nestálost. Snímek Manželské etudy: Nová generace přináší autentický pohled na sny a překážky, se kterými se potýká současná mladá generace. Využívá k tomu známou časosběrnou metodu, kterou proslavila režisérka Helena Třeštíková. „Časosběrná metoda, kterou jsem převzala z původní série, poodkryje při dnešním zrychleném stylu života mnohem víc, než by se mohlo zdát. Zdánlivě banální situace a zachycení všednodenního života se ve střižně proměňují v cennou výpověď doby o jedné generaci,“ vysvětluje režisérka snímku Hana Třeštíková.

Zásadní rozdíly mezi začátkem původních etud a dneškem potvrzuje i Helena Třeštíková: „V 80. letech se mladí brali kvůli ekonomickému tlaku, byla to šance na byt. Dnes to zkoušejí nanečisto, jsou váhavější a volí soužití na hromádce. A potkávají se nyní s dost odlišnými, avšak časti fatálními problémy.“


 
Původní Manželské etudy natáčela Helena Třeštíková od roku 1980. Tehdy si náhodně vybrala několik manželských párů, které sledovala od momentu jejich svatby po dobu šesti let. Cyklus byl poprvé odvysílán v televizi v roce 1987. Z této série, stejně jako z časosběrné metody se stalo celoživotní zaměření Heleny Třeštíkové, a tak na přelomu století vznikly ještě Manželské etudy po 20 letech a nejnověji také Manželské etudy po 35 letech, mapující původní manželské páry. Nová generace etud se zaměřuje na nové aktéry a podobu mladých vztahů v dramaticky se měnící době.

Snímek vznikl v produkci společnosti Produkce Třeštíková, v koprodukci s Českou televizí a za podpory Státního fondu kinematografie. Distributorem v českých kinech je společnost Aerofilms. 

Reklama