Díky této metodě děti dosahují prokazatelných výsledků už od malička a s velkým náskokem oproti vrstevníkům skládají například Cambridge zkoušky. Podle této metody je nejlepší začít s angličtinou současně s mateřštinou.
„Naše výuka je založená na tom, že se snažíme co nejvíce přiblížit bilingvnímu prostředí. Děti se učí přirozeně – zapojením všech smyslů. Slovíčka a fráze si osvojí za pomocí rytmu a melodie, od rodičů to ale vyžaduje malou spolupráci. Angličtinu totiž děti musí slyšet denně – stejně jako mateřský jazyk. Máme proto ke všem kurzům vytvořené didaktické materiály. Rozhodně to ale není tak, že byste s dětmi cokoli museli učit. Právě naopak – písničky a říkanky musí být denně puštěné na pozadí vašich denních aktivit. Děti je při tom vnímají a slyší – a stejně jako se pak někdy divíte, odkud má nějaké české slovo anebo frázi, odposlouchá angličtinu. Co jednotlivé fráze a slovíčka znamenají, jim vštípí naše hravé lekce. Vy tento základ posilujete,“ vysvětluje Barbora Tošenovská, hlavní metodička Helen Doron English v České republice.
Inspiraci najdete ve videu
Děti mohou v centrech Helen Doron začít už ve věku tří měsíců – samozřejmě, že v tomto útlém věku jsou na kurzech se svými rodiči. Hodina týdně mimo známé prostředí domova je často vítanou změnou v koloběhu denních povinností kolem dítěte. Posílí se tím také vztah rodiče a dítěte a užívají si společně strávený čas. „Pokroky jsme viděli už od začátku – od prvních kurzů naše dcera sama používala názvy barev v angličtině, počítání uměla dříve anglicky než česky. Poslechové materiály patří k její odpolední zábavě a pouští si také starší příběhy, připomíná si postavičky z dřívějších kurzů. Tak si opakuje slovíčka, například části těla, zvířátka a podobně. Na hodinách si nejvíc užívá pohybové aktivity s písničkami a doplňovací úkoly. Oblíbenou činností je hledání kartiček s ukrytými úkoly,“ přibližuje metodiku maminka malé Janičky, která do kurzů chodí od svých dvou let.
Tento včasný a přirozený start dětem pomáhá v tom, že s angličtinou vyrůstají a stejně jako se učí češtinu ve svém přirozeném prostředí, dokážou zapojit i angličtinu. Nevnímají učení jako něco povinného a své znalosti cizího jazyka plně ocení a pochopí jejich přínos až v pozdějším věku.
Více informací na www.helendoron.cz
Nový komentář