Nateklé, bolavé nohy a pocit, že z letadla nebo autobusu snad ani nevystoupíte – příznaky chronického žilního onemocnění v létě zažilo mnoho z nás na vlastní kůži (statistiky uvádí 7 z 10). I když nepříjemné pocity po několika hodinách odpočinku zmizely, mohou se zase rychle objevit. Důvodem je pozvolně se zhoršující žilní zánět – základ metliček, křečových žil, trvalých otoků, a dokonce kožních změn a bércových vředů. První známky často přichází již kolem 20 let a křečové žíly a metličky pak nejsou žádnou výjimkou již u třicátnic. Už při prvních nepříjemných pocitech je přitom čas zajít k lékaři a nečekat na další léto, kdy pocítíme projevy opět silněji. Základem chronického žilního onemocnění je totiž zánět, který ani koncem léta nemizí.

Krásné nohy před dovolenou krok za krokem

  • Vizuální pohled na nohy je věc jedna, ale dokonalé by měly být i pokud se jich dotýkáte. Odstraňte z?nich tedy chloupky. Nejrychlejším způsobem, jak tak učinit, je holení.
  • Mazat. Mazat. Mazat. Aby byla vaše pokožka hebká a vláčná, nesmíte zapomínat na pravidelnou péči. Vyzkoušejte například přírodní kokosový olej nebo zvlhčující krém s vysokým obsahem aloe vera, který vaše nohy hydratuje na dlouhou dobu.
  • Pečujte i o svá chodidla a před spaním na ně aplikujte výživný krém.
  • Po nohou chodíme celý život, a přitom je tak často opomíjíme. Je tak velmi důležité masírovat naše chodidla, aby se uvolnily šlachy. Ty tvoří konec svalů celé nohy, které jsou uchycené už na obvodu pánve. Pokud je uvolníme, odlehčíme tak celým nohám, zabráníme otokům a nastartujeme detoxikaci organizmu. Lymfatická masáž chodidel navíc pomáhá také jako prevence vzniku křečových žil a celulitidy. Pokud totiž chodidla promačkáme na správných místech, tedy na akupresurních bodech, může nás dokonce přestat bolet hlava či žaludek. Už staří Číňané věděli, že spodní část chodidel nohou je spojena s našimi vnitřními orgány. Nestíháte si zajít do masážního salónu? Poproste večer partnera. Krátká masáž vašim nohám prospěje, a navíc může přispět k?vašemu společnému harmonickému vztahu.
  • Zapomeňte na strečové oblečení a vysoké podpatky – ale pozor, ani balerínky nejsou nejvhodnější. Ideální je podpatek 3 cm vysoký (a už víte, jak doma vysvětlit, že potřebujete nové botky).
  • Už při prvních příznacích (nohy jako z olova, otékání) si naplánujte návštěvu u praktického lékaře – ten vás případně pošle na další vyšetření, doporučí či předepíše léky (venofarmaka zlepšující zdraví žil) a poradí se změnou denního režimu.
  • Sprchujte si nohy studenou vodou nebo využijte speciální prvky v aquacentrech – povzbudíte tak žilní funkci.
  • Komprese je stále in – zatímco naši prarodiče se museli spoléhat na obinadla, my si můžeme vybrat z různých kompresních pomůcek. Lékař vám je může doporučit a případně předepsat, současně vám poradí s výběrem. Kompresní punčochy oceníte zejména během cesty v letadle či v autobuse.
  • Je-li to jen trochu možné, cestujete-li letadlem, využijte uliček k občasným procházkám, naopak cestou autem nebo autobusem protáhněte své nožky při každé zastávce.
  • Využijte moderní technologie – na internetu se podívejte např. na stránku ZILNIPORADNA.CZ, pokud dáváte přednost telefonu, pomůže vám aplikace „Bolí Vás nohy?“.


Reklama