Produkty SMEG zde nejsou pouze vystaveny, ale také aktivně využívány v praxi v rámci prémiové školy vaření Gourmet Academy. Na návštěvníky tak čeká nejen široká nabídka, ale také autentický zážitek, který přibližuje neopakovatelné kouzlo italského stylu a gastronomické kultury.

184e24dc3fe26-obrazek.jpg

SMEG je italská rodinná firma s dlouholetou tradicí. Byla založena v roce 1948 a sídlí ve městě Guastalla v severoitalském regionu Emilia-Romagna. Součástí jejího areálu je také vlastní biofarma. Společnost je nejvíce proslulá svými produktovými řadami, jejichž ikonický design zpravidla nenechá nikoho na pochybách, že jde právě o produkci značky SMEG. Důraz klade na spojení kvality s neotřelým výtvarným provedením a technickými detaily, což je navíc podtrženo snahou o maximální energetickou účinnost a úspornost.

Když jsem se před lety vydal do Itálie vyjednávat s vedením SMEG o partnerství pro Českou republiku, netušil jsem, jak moc ‚rodinná‘ tato zkušenost bude. Firmu totiž od jejího založení dodnes vlastní původní rodina, která se velmi aktivně podílí na jejím řízení. Už to pro mě bylo jasným znamením, že jejich filozofie a ta naše budou fungovat v dokonalé harmonii. Čeští spotřebitelé si inovativní a oku lahodící výrobky SMEG rychle oblíbili a díky otevření nového showroomu budou mít nyní jedinečnou příležitost seznámit se s nimi osobně, nejen prostřednictvím našeho e-shopu,“ vzpomíná Pavel Staněk, spoluzakladatel a spolumajitel prémiového obchodu s kuchyňským vybavením Potten & Pannen – Staněk, který je oficiálním distributorem značky SMEG pro Českou a Slovenskou republiku.

86734bd7fe2c6-blobid0.jpg

SMEG showroom, který byl slavnostně otevřen 25. září 2024, se nachází v pražské Vodičkově ulici a je prvním a jediným prostorem tohoto typu v České republice. Inventář zahrnuje kolem 360 kusů značkových produktů, mezi nimiž nechybí menší spotřebiče, jako jsou konvice či kávovary. Návštěvníci si však hlavně mohou prohlédnout i velké spotřebiče, například sporáky, varné desky, digestoře nebo lednice, se kterými se jinde prakticky nemají šanci osobně seznámit. Vybavení samotného showroomu bylo zhotoveno na míru a dovezeno dvěma kamiony přímo z italského Trevisa, kde sídlí designový ateliér IdeaLegnoDesign, jenž měl na starost návrh i výrobu.

Ve Vodičkově se našim zákazníkům snažíme zprostředkovat opravdu autentický zážitek a chceme, aby se tu cítili jako v pravém italském showroomu. Každý, kdo někdy nějaký navštívil, mi jistě dá za pravdu, že mají velmi specifickou atmosféru. Právě tu se snažíme vytvořit na ploše cca 120 metrů čtverečních, kterou máme k dispozici. Návštěva showroomu má být především zážitkem – čemuž napomáhá i propojení s naší Gourmet Academy, která bude produkty SMEG přímo na místě využívat při kulinářských kurzech,“ vysvětluje Miloš Staněk, spoluzakladatel a spolumajitel Potten & Pannen – Staněk.

c631a946d1654-AD90615A-8A64-4B32-B4E9-47E97E057331-.jpg

Právě pro Gourmet Academy, o které Miloš Staněk hovoří, bude vyhrazeno dalších 110 metrů čtverečních luxusně zrenovovaných prostor. Celá koncepce pražského showroomu SMEG je unikátní v tom, že kombinuje pasivní a aktivní přístup. Očekává se, že návštěvníci si nejen prohlédnou vystavené výrobky, ale také si je budou moci vyzkoušet v zázemí kulinářské akademie. Ta bude pro tyto účely samozřejmě kompletně vybavena spotřebiči značky SMEG. Zátěžovou zkoušku již prošli hosté zářijového slavnostního otevření.

Věřím, že náš koncept je natolik atraktivní a hravý, že přiláká dostatek gastronomických nadšenců, kteří třeba ani neuvažují o koupi kurzu vaření či pečení, ale chtějí si jen vyzkoušet něco nového nebo se zdokonalit. Hosté slavnostního otevření byli touto možností nadšeni a já se těším, až přivítáme další zájemce. Jako prémiová škola vaření se samozřejmě snažíme razit filozofii, že v gastronomii nezáleží jen na tom, co máte na talíři, ale důležitou roli hraje i prostředí, kde samotné vaření a stravování probíhá. V tomto ohledu si myslím, že máme co nabídnout, a zvu k nám všechny, které fascinuje italská gastronomická kultura,“ dodává Martina Muldoon, ředitelka projektu Gourmet Academy.

548e94fb3b18e-blobid0.jpg

Potten & Pannen – Staněk zároveň s otevřením showroomu spustil novou marketingovou kampaň zaměřenou na výrobky SMEG, jejíž tváří je česká tenistka Petra Kvitová. Kampaň nese podtitul „Dolce Kvita“ a její součástí jsou videa, ve kterých dvojnásobná wimbledonská vítězka vystupuje po boku těch nejrenomovanějších českých šéfkuchařů. Sama Kvitová přiznává, že nikdy pořádně nevařila, a díky této nové spolupráci dostala šanci dohnat některé resty, což se jí bude hodit i v roli novopečené maminky. V rámci slavnostního otevření byla tato úspěšná sportovkyně jednou z prvních účastnic Gourmet Academy, která si mohla spotřebiče SMEG osobně vyzkoušet.