Pandemie koronaviru se výrazně dotkla životů mnoha lidí a rodin. Jedním z ukazatelů je i míra nezaměstnanosti, která měla od března do června stoupající tendenci. Lidé přišli o práci a pravidelný příjem, přičemž se tato situace dotkla více žen než mužů. Na Slovensku byla v březnu evidována nezaměstnanost 5,19 % s počtem 142 993 uchazečů o zaměstnání, z toho bylo 75 558 žen, které tedy tvořily 52,84 %. Do června se zvýšila nezaměstnanost o 2,21 % a dostala se tak na hodnotu 7,40 %. Evidováno bylo 106 024 žen, které se ucházely o práci, což představuje oproti březnu 2020 nárůst o 30 466 žen, tedy 40,32 %. Na území České republiky byla v březnu evidována nezaměstnanost na úrovni 3 % s počtem 225 678 uchazečů o zaměstnání, z toho 112 420 žen, což představuje 49,80 %. Ke konci června se nezaměstnanost dostala až na 3,7 %. Evidovaných bylo v tomto období 135 599 žen. Jejich podíl na celkovém počtu uchazečů tak činil 50,30 %.

Od začátku zavedení karanténních opatření eviduje AVON Česko a Slovensko až 2100 nových registrací, což představuje víc než dvouciferný nárůst v porovnání se stejným obdobím minulého roku. Kosmetická společnost očekává i v následujícím období nárůst nových registrací, vzhledem k tomu, že ženy, které přišly o práci, se poohlížejí po nových možnostech seberealizace. Kromě registrací se v daném období zvýšil i počet online objednávek. Oproti roku 2019 měl prodej přes elektronický katalog nárůst přes 620 %!

Po celém světě má AVON přes 5 milionů AVON Ladies, kterým umožňuje jednoduché nakupování pro sebe, rodinu a svých známých pomocí digitálních nástrojů. Díky tomu si mohou svoji vášeň a lásku pro kosmetiku přeměnit z hobby na kariérní příležitost.

AVON Ladies mají mimo jiné možnost být nezávislé a obchodně spolupracovat s AVONem jako Sales Leaderky. Jako Sales Leaderky se věnují vlastním prodejním aktivitám a zároveň zabezpečují nábor a zaškolení vlastního týmu tvořeného AVON Ladies. V roce 2019 si tyto samostatně pracující ženy, které mimochodem tvoří 4% členské základny AVONu, celosvětově vydělaly 273,5 milionů dolarů, přičemž v České republice a na Slovensku byla tato částka víc než 157 miliónů CZK.

Se záměrem podpořit základnu AVON Ladies v České a Slovenské Republice v době krize, včetně nově registrovaných, se společnost AVON snaží výrazně zatraktivnit podmínky obchodování.

AVON se zaměřuje zejména na posílení digitálních nástrojů pro zjednodušení a urychlení podnikání, protože počet objednávek přicházejících z online katalogů se zvýšil téměř pětinásobně na obou trzích a online obrat se zdvojnásobil v porovnání s rokem 2019. Už téměř jedna pětina AVON Ladies/ Gentlemanů aktivně používá aplikaci AvonOn – jedinečný zdroj všech důležitých informací o kampaních, který umožňuje zadávat objednávky dvakrát rychleji než předtím, sdílet důležitý přizpůsobený obsah na sociálních sítích během pár vteřin a spravovat účet z odkudkoliv.

„V rámci digitalizace AVONu považuji za největší novinku, mobilní aplikaci AvonOn. Jde o revoluci v možnostech spravování svého byznysu v AVONu. Tento nástroj neustále vylepšujeme a vyvíjíme. Momentálně nabízíme kromě možnosti objednání i další funkce, ze kterých nejvýznamnější je možnost propojení aplikace se sociálními sítěmi a sdílení marketingového obsahu jako jsou produktové i brandové obrázky, videa a další materiály důležité k podpoře prodeje přes sociální platformy. Tato nová aplikace, která již funguje na Slovensku a během podzimu ji chceme zavést taky v České republice, významně podporuje tzv. social selling – formu podnikání online s využitím sociálních sítí a jednoduchou správou přes mobilní telefon,“ uvedla Karina Takovenko, General Manager Slavics AVON.

A jak se dařilo našim ženám v praxi?

Katarína Pavlíčková, Praha

Katka během pandemie neměla možnost provádět brigády při práci jako dříve a měla tak více času volného času. Pak dostala nabídku stát se AVON koordinátorkou, kterou neodmítla. Začala si budovat svůj tým, oslovila pár známých a přátel a během 2 kampaní si vybudovala silný tým AVON Ladies a zákaznic. Zajistila si tak pravidelný příjem navíc a práce pro AVON ji baví natolik, že se jí chce věnovat i nadále.

Anita Plánková, Rimavská Sobota

Anita ve svém bydlišti nemá moc pracovních příležitosti. Je však cílevědomá matka dvou dětí, která během korona krize využila příležitost online světa. Vyšla ze své komfortní zóny, vzdělávala se v online prostoru a získala sebejistotu. Založila si byznys stránku na Facebooku a pokračovala krok za krokem se svým úžasným a kreativním týmem. Její vůdkyně Melinda má například na své stránce kolem 5000 sledovatelů. Jako matka zvažuje každou svou investici, ale díky bonusu, který získala za svou pracovitost, mohla vzít své děti do Bojnic.

Lenka Kuchárová, Kroměříž

V období pandemie si Lenka uvědomila, jak snadno může přijít o práci. Řekla si proto, že chce být nezávislá. V AVONu začínala jako AVON Lady a před necelým rokem se stala Sales Leaderkou. Když kvůli koronaviru vznikla omezení, zaměřila prodej výrobků na internet. Svým zákaznicím představovala novinky formou recenzí a příspěvků. Stále však měla i jinou práci, takže se AVONu věnovala ve volném čase. Za chvilku se pro ni AVON stal nejen koníčkem, ale i srdeční záležitostí. Poznala spoustu nových přátel a jejich inspirativní příběhy. Ve svých 49 letech pochopila, že nikdy není pozdě na nový začátek.

Ľubomíra Majkútová, Orava

Ľubka se v době pandemie obrátila na svou zónovou manažerku s tím, jaká je možnost kariérního postupu v AVONu. Chtěla svůj volný čas využít efektivně. Na osobních setkáních s manažerkou dostala návod a vrhla se do práce. Vzdělávala se prostřednictvím online tréninků, jejichž forma jí vyhovovala, protože je maminka na mateřské. A jak se z ní tedy stala Sales Leaderka? Našla si šikovné lidi do svého týmu, motivovala je a pomáhala jim, když měli jakékoliv otázky.


O možnostech spolupráce s AVONem se dozvíte více na www.avon.cz / www.avon.sk , nebo prostřednictvím svojí AVON Lady/ Gentlemana.

O společnosti AVON

Kosmetická společnost AVON, která patří do přední globální skupiny Natura & Co, už 135 roků zlepšuje životy žen prostřednictvím krásy. Stále v tom pokračuje, ale moderněji.. Přináší inovace, spojuje lidi, podporuje ženy a vnímá všechny podoby krásy. Oslavuje sílu žen po celém světě, podporuje je v objevování svého potenciálu a překonávání výzev. Překvapuje vás to? Přidejte se k nim - #WatchMeNow #SledujteMe #AvonIsChanging #AvonSeMeni. V AVONu jsou zastánci toho, na čem skutečně záleží. Právě sílu krásy využívají na tvoření lepšího světa pro ženy. Pozorně naslouchají potřebám žen a jsou hlasem jejich tužeb. Věří v lepší svět pro ženy, který bude lepším světem pro všechny. Bojují za zdravá prsa, jelikož je rakovina prsu u žen jedním z nejčastějších onkologických onemocnění, a proto také věnovali více než 20 mil. na screeningové programy. Tak stejně bojují proti domácímu násilí, kterému čelí 1 z 3 žen a doposud pomohli už 14 mil. žen trpícím domácím násilím. Celosvětově společnost AVON odevzdala přes 1 miliardu dolarů na projekty související se zdravím a bezpečností žen. Za posledních 20 let získala přes 750 patentů a její výrobky posbíraly více jak 300 ocenění za poslední 3 roky. Věděli jste, že každou vteřinu se po světě prodají 3 rtěnky, 7 parfémů a 2 výrobky péče o pleť Anew? Dobře známé a oblíbené značky jsou ANEW, Mark., AVON TRUE, Planet Spa, Nutra Effects, Avon Care či Advance Techniques. Víc o společnosti, jejích aktivitách a výrobkách AVON se dozvíte na www.avon.cz a Facebookovém profilu Avon Česká republika.

Reklama