Foto: Shutterstock

Průlomové podprsenky

Historicky lze pozorovat, jak vzhled spodního prádla ovlivňovaly měnící se standardy krásy i válečná období. O tom, jak si ženy domalovávaly na lýtka zadní lem silonek, se módní historie zmiňuje často. Jak ale válka ovlivnila třeba podprsenky? V období první světové války začaly ženy kolektivně upouštět od nákupu korzetů, aby mohlo být železo, kterým byly korzety vyztužené, použito pro válečné účely. Ke korzetům se následně ženy nevrátily, a to odstartovalo vývoj podprsenek. Kolem čtyřicátých let vznikl také velmi originální tvar podprsenky, které se podle kuželovitého tvaru nazývaly bullet bra (podle tvaru náboje).


Foto: Shutterstock

V 60. letech byla pak poprvé na trh uvedena tzv. wonderbra, legendární push-up podprsenka. To odstartovalo nový styl spodního prádla, který podtrhával ženské křivky. Opravdový boom podprsenky zažily však až v devadesátých letech, kdy se trendu ujaly i jiné světové značky, jako je Victoria’s Secret. Kromě dodání objemu umí taková podprsenka také pozvednout povislá prsa a vytvořit dojem kulatějšího a pevnějšího tvaru. Díky neuvadající popularitě dnes najdeme push-up efekt i u plavek nebo sportovních podprsenek. Také sportovní podprsenky prošly významným vývojem. V 70. letech se objevila speciálně navržená sportovní podprsenka jménem Jogbra, která měla širokými ramínky a většími košíčky zajistit pohodlí při pohybu. Nyní jsou sportovní podprsenky nezbytným a promyšleným kusem spodního prádla i značkovým módním doplňkem.


Foto: Shutterstock

Gepard, originální vzory nebo monochrome look

Popularita vzorů, barev i jejich kombinací se neustále mění a zároveň každý preferuje jiný styl. Jak moc oblíbené jsou neonové, pastelové nebo tělové odstíny, zvířecí vzory, květiny nebo veselé motivy? „V současné době ženy volí stále častěji jednobarevné jednoduché prádlo, ale ani originální design rozhodně neztrácí na popularitě. Oblíbené jsou i opravdu originální či veselé vzory,“ říká Petr Polák, zástupce české sítě obchodů a e-shopů Trenýrkárna.cz. Oproti tomu zvířecí vzory jsou stejně jako v minulosti stále sexy, ale stačí málo a prádlo kvůli nim může působit lacině až vulgárně. Proto v obchodech většinou nezahlédnete více než jednu gepardí podprsenku.

Foto: Shutterstock

V posledních letech je také díky influencerům populární i tzv. monochrome look, což je outfit složený z jedné barvy (například ženský oblek nebo luxusní tepláky a svetr). Ladící díly samozřejmě ve spodním prádle nejsou novinkou. Na popularitě získalo například módní sportovní prádlo, které má na gumě v pase a na podprsence vyšité jméno luxusní značky. Příjemnou změnou oproti předešlým letům je také dostupnost mnoha tělových odstínů, které zákazníci dlouho po značkách požadovali.

Foto: Profimedia

Spodní prádlo na odiv

V devadesátých letech a na začátku milénia jsme v časopisech mohli pravidelně vidět vyfotografované celebrity vystavující své spodní prádlo na odiv. Tanga vytažená až na boky nebo jen vykukující trojúhelníček, tento vyzývavý look je ale již minulostí.

Podprsenky inspirované BDSM a pohodlné braletky

Jeden z nejnovějších trendů na trhu se spodním prádlem se objevil kolem roku 2012. Podprsenky byly nově doplněné o ozdobné pásky a stužky, které lemovaly tvar košíčku, křížily se na prsou nebo na zádech, a přitahovaly tak pozornost. Tento vyzývavý a hravý styl se neřadí do pracovních outfitů, skvěle však oživí obyčejné tričko, svetřík s výstřihem i jednoduché šaty. Zajímavostí je, že tento look je inspirovaný bondáží. Právě při BDSM hrátkách si lidé často oblékají spodní prádlo tvořené z mnohých pásků, ty buď vizuálně připomínají, nebo přímo slouží k praktikám svazování a dominance. To však u běžných podprsenek nenajdete.


Foto: Shutterstock

V posledních letech si ženy po celém světě oblíbily i trendy braletky. Jednoduché podprsenky bez kostic, výztuže a vycpávek jsou skvělé na celodenní nošení i na doma. Oceňují je především ženy s menším poprsím, ale pohodlí nabízí všem. Populární jsou také v krajkovém provedení, které může být něžné i sexy, ale najdete je i ve sportovnějším a jednodušším provedení. 

Reklama