shutterstock-406964995.jpg

Foto: Shutterstock

Možná si, stejně jako my, pokládáte otázku, jak se do něčeho tak malého může vlézt tolik prospěšných látek. Příroda nás pravděpodobně nikdy nepřestane fascinovat svou precizností. Pojďme se nyní na tento zázrak podívat trochu zblízka a představit si nejvýznamnější výhody, které nabízí.

Co obsahuje konopné semínko?

Na úvod je nutné říci, že konopná semínka neobsahují kanabinoidy běžně se vyskytující v rostlinách konopí – udává se, že slupky (obaly) mohou obsahovat pouze stopové množství, které však pro uživatele není nikterak významné, protože jej není schopné jakkoliv ovlivnit. „Pokud se tedy rozhodnete pro loupaná semínka, úplně se tak zbavíte možnosti dostat se do kontaktu s kanabinoidy, nicméně vynahradit vám to může celé spektrum dalších zdraví prospěšných látek. Přirozeně tak představují prevenci vzniku onemocnění, popřípadě mohou pomoci při léčbě některých zdravotních problémů," říká Jiří Stabla, odborník na konopí a zakladatel Fitcann.

Úplný zdroj bílkovin

Na 3 polévkové lžíce konopných semínek vychází asi 9,5 g bílkovin. Je mnoho potravin bohatých na tyto látky, ale v tomto případě jde o tzv. úplné bílkoviny. Jinými slovy, obsahují všech 9 potřebných aminokyselin, z nichž některé si člověk není schopen sám produkovat. Díky tomu jsou často vyhledávané vegetariány, vegany a sportovci, protože představují jednoduše dostupný zdroj kvalitních, úplných bílkovin.

Nenasycené mastné kyseliny

Konopná semínka obsahují prospěšné omega-3 a omega-6 nenasycené mastné kyseliny (NMK), a to v ideálním poměru 1 : 3. Celkové zdraví člověka závisí mimo jiné také na těchto sloučeninách, jejichž úlohou je například stimulace imunitního systému. V moderní době je zvykem konzumovat více omega-6 NMK, ale vzhledem k tomu, že je konopné semínko zdrojem zejména omega-3, slouží jako adekvátní prostředek k vyrovnání obou látek.

Vláknina

Větší část vlákniny náleží slupce neboli vnějšímu obalu konopného semínka, nicméně také v jádru je přítomné určité množství. Na 3 polévkové lžíce vychází asi 1,2 g. Mezi největší výhody vlákniny patří snížení nadměrné chuti k jídlu, regulace hmotnosti, udržování rovnováhy cukru v krvi nebo podpora správné funkce střev a střevní mikroflóry.

Vitamíny a minerály

Mezi další důležité látky přítomné v semenech konopí patří kupříkladu vitamín E (antioxidant), hořčík (funkce svalů a nervů), draslík (pravidelný srdeční rytmus), železo (přenos kyslíku z plic), případně také vitamín B, zinek, riboflavin, niacin, thiamin, tryptofan či fosfor.

shutterstock-306808526.jpg

Foto: Shutterstock

Zdravotní výhody konzumace konopného semínka

1. Zabraňuje vzniku kardiovaskulárních onemocnění

2. Zlepšuje funkci imunitního systému

3. Dopřejte svému tělu snadno stravitelné přírodní bílkoviny

4. Zmírňuje příznaky premenstruačního syndromu u žen

 Zdroj: Jiří Stabla, tiskové materiály Fitcann

Reklama