Foto: Laurent Galaup
Začneme od počátku, od vzniku společnosti Pierre Fabre
Společnost Pierre Fabre tedy letos slaví 60. narozeniny.
Pierre Fabre je francouzská farmaceutická a dermokosmetická společnost, která se zaměřuje na medicínu, rodinné zdraví a dermokosmetiku.
Foto: Sídlo firmy v Cauquillous. Jitka Turková
Pierre Fabre Dermo-Cosmétique vlastní 5 mezinárodních značek: Klorane, Ducray, A-Derma, Avène, René Furterer a 2 místní značky (Darrow v Brazílii a Glytone v USA).
Výrobky Pierre Fabre jsou distribuovány ve 130 zemích světa.
Foto: Jitka Turková
O Klorane – historie
Značka Klorane se zrodila před více než 50 lety a od samého počátku čerpá inspiraci v rostlinách. První šampon s heřmánkem pro blond vlasy spatřil světlo světa v roce 1966, a po něm následovaly další a další šampony pro různé potřeby vlasů celé rodiny. Klorane funguje na jednoduchém principu: 1 rostlina = 1 řešení pro vlasy (chinin na vypadávání vlasů, kopřiva na mastné vlasy, oves na časté mytí, pivoňka na citlivou vlasovou pokožku, mango na suché vlasy atd.). O rok později po prvním šamponu Klorane vznikla řada péče se zklidňujícím měsíčkem pro miminka od narození.
Foto: Jitka Turková
Foto: Jitka Turková
Klorane má botanickou duši
Klorane od svého vzniku využívá blahodárných účinků rostlin, ale co si z přírody bere, to jí také vrací díky ekologickému designu. Ekologický design znamená zohlednění dopadu výrobku na životní prostředí: od výběru surovin přes hmotnost obalu až po výrobu a dopravu do vaší koupelny. Znamená to také nabízet stále přírodnější složení se stále větším podílem rostlinných, bioodbouratelných složek, a získávat suroviny od místních dodavatelů nebo od dodavatelů, kteří splňují kritéria fair trade.
Společnost Pierre Fabre nově zavedla tzv. index Green Impact hodnotící celý životní cyklus výrobku: společenský dopad a dopad na životní prostředí. Tento index najdete u každého produktu na webových stránkách Klorane, většina produktů je v kategorii A nebo B.
Foto: Jitka Turková
Obaly produktů Klorane prošly modernizací: flakony šamponů jsou 100% recyklovatelné a vyrobeny již z min. 50 % z recyklovaného plastu, to znamená, že se ročně nevyrobí 7 tun plastů, což představuje 17 tun nevypuštěného CO2. U většiny produktů se zbavili papírových krabiček a příbalových letáků, tam, kde bylo krabičky nutné zachovat, používají papír z trvale udržitelných lesů.
Foto: Jitka Turková
Foto: Jitka Turková
- 22 % aktivních látek Klorane pochází z rostlin pěstovaných vlastními pěstiteli na polích v regionu Tarn. (francouzský departement v regionu Occitanie na jihozápadě Francie).
- 82 % rostlinných aktivních látek se vyrábí v Evropě, z toho 62 % ve Francii.
Foto: Jitka Turková
Od roku 2018 všechny produkty Klorane bez oplachování obsahují 95 % složek rostlinného původu, 85 % složek přípravků s oplachováním je bioodbouratelných (podle normy OCDE 301B). S každou renovací a uvedením nového produktu na trh je složení ještě více přírodní a omezuje se pouze na nezbytné složky.
Nadace Klorane Botanical Foundation
Foto: Jitka Turková
Vášeň Klorane pro rostlinný svět se promítá také do aktivit nadace Klorane Botanical Fondation, která má od svého založení v roce 1994 jako hlavní cíl chránit světové rostlinné dědictví. Nadace se angažuje po celém světě v mnohých projektech, nejznámější z nich je například Velká Zelená zeď, rostlinné pásmo protínající Afriku od západu na východ s cílem zabránit rozšiřování pouště. Nadace Klorane zde vysázela 10 000 datlovníků pouštních. Stromy nadace sází i v Amazonii, konkrétně 15 000 stromů pro zabránění odlesňování amazonského pralesa.
Botanická konzervatoř Klorane
Foto: Jitka Turková
Toto kouzelné místo na ploše 6 hektarů se zrodilo v roce 2001 jako centrum výzkumu a ochrany více než 700 rostlinných druhů, z nichž 200 je chráněných a mnohým hrozí vyhynutí.
Foto: Jitka Turková
Vila Carla (Castres)
Zámeček (vila) Carla byl postavena v 19. století. V roce 1972 jej zakoupila společnost Pierre Fabre a přizpůsobila jej jako rezidenci pro příjem svých hostů (lékárníků, partnerů, novinářů…). Pan Pierre Fabre, zakladatel společnosti, měl v Carle do své smrti v roce 2013 svou kancelář.
Foto: Laurent Galaup
V blízkosti vily, v bývalé zemědělské usedlosti, byla vybudována část sloužící jako showroom a prezentační místnost, kde se hosté mohou seznámit s kompletním portfoliem skupiny (dermokosmetika, léky,..). Najdete zde i historické kousky z dob uvádění na trh v 60. letech.
Foto: Jitka Turková
Dnes je značka Klorane jedničkou na trhu ve Francii i v Evropě. Pečuje o přírodu a chrání její bohatství. Jejím cílem je postarat se o každého jednotlivce s motem „od zdraví ke kráse“ Širokou škálu produktů pro péči o vlasy je možné zakoupit v lékárnách. Určitě zde najdete svůj produkt, určený právě pro vás.
Foto: Laurent Galaup
Nový komentář