Již osmým rokem pomáhá společnost KIA MOTORS CZECH spolu s Nadací Naše dítě tam, kde je to nejvíce potřeba. V rámci této spolupráce putuje padesátikoruna z každého prodaného auta na projekty nadace určené především na pomoc rodinám s autistickými dětmi a nyní nově i na děti postižené dětskou mozkovou obrnou. Při rostoucích prodejích značky KIA, které za rok 2017 dosáhly 9 231 aut, tak nadace obdržela 461 550 korun, což je nejvíce v dosavadní historii kooperace. Za celou dobu spolupráce již Kia přispěla na pomoc ohroženým dětem více než 1,8 milionem korun, které nadace využila na podporu již více než 60 projektů.
„Činnosti Nadace Naše dítě si velmi vážíme. Ochotně, nezištně a dlouhodobě pomáhá tam, kde je třeba, a výrazně tak přispívá k tomu, aby příběhy dětí s různými formami handicapu byly o něco veselejší. Máme proto velkou radost z toho, že s růstem značky KIA na českém trhu, roste i částka, kterou můžeme nadaci podpořit. Po vzájemné dohodě jsme se rozhodli pokračovat v podpoře rodin s autistickými dětmi a organizací, které jim pomáhají. Zároveň silně vnímáme problémy rodin s dětmi postiženými dětskou mozkovou obrnou, proto jsme se rozhodli část prostředků věnovat také na individuální žádosti těchto rodin,“ říká PR manažerka KIA MOTORS CZECH Kateřina Jouglíčková.
„Spolupráce se společností KIA je pro nás velmi důležitá, především proto, že je dlouhodobá a že můžeme předem odhadnout, kolik prostředků budeme mít díky automobilce Kia a jejím zákazníkům k dispozici. Bohužel žádostí rodičů o pomoc a podporu dětí s autismem a dětskou mozkovou obrnou stále přibývá. Za první pololetí roku 2017 se na nás s prosbou obrátilo 18 rodin s takto postiženými dětmi. Jsme proto velmi rádi, že se Kia vydala cestou menší pomoci většímu počtu konkrétních rodin, která není tak mediálně zajímavá jako velké jednorázové dary,“ říká prezidentka Nadace Naše dítě Zuzana Baudyšová.
Díky společnosti Kia bylo v roce 2017 podpořeno 8 vybraných rodin. Pomoc obdržela například 7letá autistická dvojčátka Jiříček a Tomášek, kteří obdrželi 70 000 korun na komunikační terapii, a 3letá holčička s dětskou mozkovou obrnou, která získala 45 622 korun na speciální kočárek a polohovací židličku.
Automobilka Kia s Nadací Naše dítě spolupracuje již od roku 2009. Zlom ve vzájemné spolupráci nastal v roce 2014, kdy byl spuštěn společný projekt „Já a Kia pomáháme dětem“. Každý nově prodaný vůz je vybaven samolepkou, která potvrzuje, že zákazník prostřednictvím koupě nového vozu přispěl padesáti korunami právě na podporu znevýhodněných dětí. Automobilka přitom předává nadaci finanční prostředky pravidelně 2x ročně, v červenci a lednu.
Příběh Tomáška a Jiříčka
Mít v rodině autistické dítě je velice náročné a stoprocentně zavazující k celodenní péči. Své o tom ví také maminka sedmiletých dvojčat Tomáška a Jiříčka. Dvojčátka se narodila předčasně v 36. týdnu těhotenství. Chlapci jsou pohybově samostatní, ale na poli komunikace a sociální integrace potřebují odborné vedení a pravidelné terapie. Problémy s komunikací rodině denně velmi komplikují život. Neschopnost se vyjádřit vede u dětí k frustraci a k problémovému chování. Pomoci jim naučit se funkčně komunikovat je cesta pro minimalizaci problémového chování a cesta k tomu se otevřít. „Jednou se nám například stalo, že Tomášek se tři dny ve školce vysvlékal do tílka a odmítal si obléci tričko. Vzhledem k tomu, že byla zrovna zima, trvala jsem na tom, že oblečený být musí. Zkoušela jsem nabízet na výběr z několika triček, přemlouvala, zkoušela po dobrém i trochu direktivněji, ale nic nepomáhalo. Vše ze sebe zase Tomášek s brekem strhal a takto jsme se dohadovali třeba i hodinu. Čtvrtý den se to samé opakovalo i doma. Nechápala jsem to, protože šlo o trička, která předtím normálně nosil. Úplně vyčerpaná jsem se ho zeptala - a co chceš?? Tomík se zamyslel, bylo vidět, že hledá to správné slovo. A pak řekl „bílý“! Dala jsem mu tedy bílé tričko a vše bylo v pořádku. Ještě asi 3 dny si vybíral barvu trička, které si obleče, a poté to přestal řešit. Přestalo ho to totiž frustrovat, už věděl, že si případně může říct,“ popisuje příběh maminka Tomáška.
Díky intenzivním terapiím si dnes chlapci nejenže řeknou o barvu trička, ale sdělí rodičům, co je bolí, nebo, co by chtěli dělat. Jiříček se rozmluvil ještě více než Tomášek a nyní již spojuje do vět, naučil se číst a většinou už rozumí tomu, co je mu sdělováno. Nedorozumění bývalo v rodině častým důvodem pláče. Tomášek a Jiříček se všemi silami snaží bojovat s touto diagnózou. Věříme, že další terapie chlapce posune zase o kousek dopředu.
Příběh Nicolky
Na Nadaci Naše dítě se obrátila maminka 3leté Nicolky, která se potýká s kvadruspastickou formou dětské mozkové obrny, epilepsií, zhoršenými zrakovými schopnostmi a dalšími problémy spojenými s jejím předčasným narozením ve 28. týdnu těhotenství. Nicolka se narodila s váhou pouhých 690 gramů. Ihned po příchodu na svět musela zatnout všechny síly a poprat se s osudem, který k ní nebyl shovívavý. I přesto, že Nicolka pod dohledem lékařů a fyzioterapeutů pravidelně rehabilituje, není zatím schopna chůze, sedu a komunikace. Dětská mozková obrna postihla všechny čtyři končetiny, nejvíce pak levou ručičku. Díky intenzivnímu cvičení již od útlého věku se Nicolce daří levou ruku alespoň do určité míry používat. U dolních končetin je více postižená pravá nožička, která se vytáčí dovnitř a Nicolka tak musí nosit ortézy. Každý cílený pohyb stojí Nicolku hodně motivování, snažení a energie. I přesto, že se potýká se spoustou zdravotních problémů, je to velice veselá a zvídavá holčička, která se chce zapojovat do dění kolem sebe. Rodiče Nicolky dělají maximum, aby jí život co nejvíce ulehčili, a s těžkým osudem bojují všemi silami. Nadace Naše dítě jim přispěla na speciální kočárek a na rehabilitační židličku, která zajistí dostatečnou oporu a kvalitní sed.
KIA spolu s Nadací Naše dítě pomáhá dětem s autismem a dětskou mozkovou obrnou
Doporučujeme
Komerční tipy
-
Testování LEGO: LEGO® + Minecraft = zaručený úspěch u kluků i holek! Myslím, že nejen většina dětí, ale i mnoho rodičů už někdy slyšela o hře Minecraft. Jedná se původně o počítačovou hru z roku 2011, která se odehrává v otevřeném světě, kde má hráč neomezenou svobodu pohybu a činností, a která se za krátkou dobu stala jednou s nejúspěšnějších her po celém světě.
-
Test podlahového vysavače Gorenje: Poprvé jsem měla pocit, že mám opravdu vysáto! Měla jsem možnost za redakci žena-in.cz otestovat bezsáčkový podlahový vysavač od Gorenje (VCEA03GAPRACY) s příkonem 700 W, sacím výkonem 180 W a průtokem vzduchu 28,3 L/s.
-
Očima chlapa: Holky, dejte nám tuhle vibrující věcičku a už si nikdy nebudete stěžovat Hezky padne do ruky, příjemně vibruje a používáme ho v koupelně. Co je to? No přece holicí strojek, na co vy hned nemyslíte… Nabušený Braun 9477cc, který jsem otestoval, zlikviduje i jednodenní strniště, takže už si manžovi nebo příťovi při intimních chvilkách nebudete stěžovat „Au, ty škrábeš!“.
-
Huawei přichází se sluchátky FreeBuds Lipstick, které vypadají jako rtěnka. V redakci jsme je vyzkoušeli Obvykle jsou sluchátka bílá, někdy černá, ale červená moc k vidění nejsou. Pro milovníky rudé teď Huawei přišel s FreeBuds Lipstick, které vypadají v obalu (nabíječce) na první pohled jako rtěnka. Na své si tedy přijdou především dámy.
-
Testovaly jsme novinku značky Nu Skin Nu Colour Bioadaptive BB+ Skin Loving Foundation Co se stane, když se spojí účinný tekutý make-up s vyživujícím balzámem? Zrodí se hvězda v péči o pleť! Seznamte se s novinkou značky Nu Skin Nu Colour Bioadaptive BB+ Skin Loving Foundation. My jsme ho měly možnost vyzkoušet v redakci.
-
Můžeme se obdarovat lépe. Levi's letošní Vánoce svými kousky vybízí k udržitelnosti Letošní Vánoce chce Levi's s pomocí hesla GIVE BETTER motivovat všechny, aby darovali dárky, které vydrží déle a radost z nich tak bude intenzivnější. Tady jsou tipy na udržitelné dárky Levi's.
-
Tipy na dárky: Yves Rocher vám přináší spousty voňavých produktů v nádherném balení Přemýšlíte čím obdarovat své blízké? Máme pro vás několik tipů od značky Yves Rocher, se kterými rozhodně neuděláte chybu. Vánoční nabídka francouzské rostlinné kosmetiky je pro letošní Vánoce opravdu bohatá.
-
Reportáž z gastronomického nebe. Dinner in the sky je tentokrát nad Vltavou Dechberoucí panoramata, výhled na nejkrásnější části Prahy a vynikající gastronomie. V tomto duchu se nese další série obědů a večeří v oblacích s názvem Dinner in the sky. Do padesátimetrové výšky jsem se letos nechala vyvézt již podruhé. Ovšem tentokrát byla plošina umístěna na Dvořákově nábřeží a kromě místa bylo samozřejmě jiné i menu.
-
Redakce testuje: nová bezdrátová sluchátka Huawei FreeBuds 4 Jak nejlépe testovat bezdrátová sluchátka? Samozřejmě, že při sportu. Abych vyzkoušela, jestli dobře drží, jak v nich zní moje hudba, jak dobře funguje odhlučnění a jaká je kvalitu hovoru, vyrazila jsem s Huawei FreeBuds 4 na krátký cyklistický výlet.
-
Redaktorka poprvé na skútru. Na Vespě Primavera 125 ujížděla dešti i větru Když se řekne Vespa, představím si horký letní den v Itálii a hustou dopravu, ve které stylový skútr v doprovodu troubení obratně kličkuje. Nikdy jsem si ale samu sebe na dopravním prostředku o dvou kolech a s motorem neuměla představit, vlastně mě taková představa i trochu děsila. Nabídka testování Vespy Primavera 125 a Piaggio Medley S 125 ale nešla odmítnout.
Nový komentář
Komentáře
Jak je. něco pro dobrou věc, tak se mi to líbí, takové věci mají smysl
Dobrý projekt, pro dobrou věc
Pěkný článek.