Zákazníci to sice nepřehlédnou, ale zajímat to bude především sběratele nebo lidi, kteří rádi podléhají sentimentu. U příležitosti 140. výročí své existence totiž přichází společnost Heinz na trh se speciální sběratelskou edicí klasických skleněných kečupových lahví, které jsou dekorovány retro nálepkou ve stylu prvních etiket společnosti.

Limitovaná edice bude v prodeji už od května 09.

Ztělesnění pohádky o americkém snu...

Když v roce 1869 založil teprve pětadvacetiletý Henry John HeinzHenry John Heinz se svým sousedem L. Clarencem Noblem v Pittsburghu společnost Heinz Noble and Company, nikdo netušil, že se tato společnost jednou stane ztělesněním amerického snu a světovou potravinářskou ikonou.

Henry si brzy uvědomil, že cesta k úspěchu vede přes kvalitní produkty. Zatímco jeho konkurenti prodávali své výrobky v tmavých sklenicích, aby skryli nedostatky, Henry balil svůj ručně strouhaný křen do průzračných sklenic. Snažil se tím demonstrovat čistotu produktu.

Na průhledných láhvích od křenu Henry poprvé použil ikonickou etiketu společnostiHistorická etiketa kečupu Heinz, která svým tvarem představovala symbol rodné Pensylvánie a dodnes je na každém obalu produktu firmy.

Sedm let po založení společnosti, v roce 1876, zařadil Henry do své nabídky jeden z klíčových produktů - kečup Heinz. Obliba jeho kečupu tehdy rostla geometrickou řadou.

Láhev kečupu Heinz byla v roce 1882 patentována a od té doby pouze sedmkrát změnila svůj tvar. Inspirovala i nejednoho umělce. Mezi nejznámějšími patří popartová legenda Andy Warhol.

Firma se stala i součástí prezidentské kampaně v USA. Při minulé volbě hlavy státu, kdy se rozhodovalo mezi Georgem Bushem a Johnem Kerrym, se neustále připomínalo, že manželka demokratického kandidáta Teresa Heinz Kerryová patří ke slavnému kečupovému rodu.

Reklama