Všichni víme, že pohyb je pro každého z nás důležitý. Někomu prospěje krátká procházka, někdo se musí doslova „zničit“ dlouhým během či v posilovně. V každém případě funguje to, že uděláme dobře svému tělu, ale i duši, neboť sport vyplavuje endorfiny a je nám po něm zkrátka lépe.

Pohyb je vhodný způsob, jak eliminovat stres a pracovní zátěž či nabídnout sobě i dětem smysluplně a zdravě strávený společný čas. Mnozí z nás znovuotevření sportovišť a obnovené tréninky vítají nejen z důvodu jakéhosi „režimu“ či náplně dětí, ale též se těší, že kilogramy, nachytané v předešlých měsících půjdou rychleji dolů.

Nicméně, měli bychom být opatrní a nevrhat se do sportování doslova „po hlavě“ - je dobré tělu a svalům dopřát čas, začínat postupně a nezapomínat na několik základních rad, abychom si sportování a pohyb jako takový mohli naplno užít:

  • Vyberme si takový sport nebo pohyb, který nás bude bavit a vyhovovat nám - poslouchejme své tělo a jeho momentální potřeby (ten, kdo fyzicky pracuje, nebo má velmi stresující zaměstnání, potřebuje spíše relaxační cvičení jako je např. jóga, procházky přírodou, naopak pro ty, kteří mají sedavé zaměstnání, je vhodný aktivní pohyb - např. nordic walking, jízda na kole, běh aj.
  • Před cvičením asi 1 hodinu nejezme (hlavně před silovým cvičením) - s plným břichem to zkrátka nejde, jak určitě mnozí z nás už zažili
  • Před cvičením se nezapomeňme rozcvičit a připravit tělo na pohyb a po cvičení nezapomínejme na protažení - usnadníme tím svalům regeneraci
  • Nezapomínejme na pitný režim - pijme nejlépe čistou vodu nebo vodu s citrónem či domácí iontové nápoje, obohacené například o Schűsslerovy soli, které jsou vhodné pro přípravu zdravých a vyvážených iontových nápojů a během sportu i po něm doplní chybějící minerály
  • A rada na závěr - nikdy není pozdě začít se hýbat a sportovat, každá pohybová aktivita je lepší než sezení doma na gauči - tím jsme zachraňovali svět v předchozích měsících

I když se snažíme výše zmíněné zásady dodržovat, může se stát, že to někdy přeženeme a „všechno nás bolí“ - spadneme, zvrtneme si kotník, bolí nás naražené a oteklé koleno či modřina na rukou, špatně se protáhneme a bolí nás záda či namožené svaly.

Jako první pomoc poslouží studené obklady, samozřejmě klidový režim. Sáhnout lze též po šetrných, přírodních prostředcích, které můžeme mít sbalené v příruční lékárničce.

Osvědčeným, přírodním lékem je například Traumeel mast, který pomůže regenerovat namožené svaly a klouby, může pomoci i při středně závažných poraněních pohybového aparátu jako jsou otoky, vyvrtnuté kotníky, modřiny, natažené šlachy a další. Mast se nanáší zpravidla ráno a večer, v případě potřeby i častěji na postižené místo.

Při častých trénincích je též dobré přidat Schüsslerovu sůl č.7 Magnesium phosphoricum, například do pitného režimu malých i velkých sportovců.

Každopádně by Vám měl pohyb přinášet radost a potěšení, pokud máte vážnější potíže, je vhodné poradit se s lékařem

Kdy tedy navštívit lékaře? Pokud máte výrazné bolesti, vznikne-li silný otok v místě poranění či zhmoždění, objeví se horečka či nedojde-li ke zlepšení do několika dnů. U těhotných se o vhodnosti užívání léků raději poraďte se svým lékařem.
Traumeel mast je volně prodejný lék určený pro vnější použití, tradičně užívaný ke zmírnění bolesti při lehkých nebo středně závažných poraněních pohybového aparátu. Žádejte ve své lékárně.

Více na TRAUMEEL.CZ

Reklama