Už se vám někdy stalo, že jste píchly? Ne? Tak se neutěšujte myšlenkou, že to poznáte. Přesně takhle jsem dopadla já. Přece poznám, když píchnu, ne? Musí to s autem nutně něco dělat. Buď táhne na stranu, „drncá“, nebo alespoň vydává podezřelý zvuk.
Nic. Prvním varováním mi mělo být prázdné kolo, na které mně upozornil jeden všímavý člověk v plzeňském divadle. Byl nejen všímavý, ale i ochotný. Gumu mi nafoukl a ona kupodivu držela. Cestou do Prahy jsem trnula hrůzou a stavěla pomalu na každé pumpě, abych zkontrolovala tlak v pneumatikách
Dala jsem ji do pneuservisu. Byla píchlá, vězel v ní hřebíček. Servisman hřebík vyndal, udělal na jeho místě ještě větší díru, a tu ucpal speciálním „špuntíkem“, který zalepil. Popisováno očima laika.
Nějaký čas byl klid. Ztratila jsem obezřetnost a přestala gumu kontrolovat.
Za nějaký čas jsem řídila cestou z chalupy. Ujeli jsme asi třicet kilometrů a manžel znejistěl: „Netáhne ti volant doprava? Nezdá se ti něco divného?“ Ne, nic podezřelého v chování auta jsem nezaznamenala.
„Mně se zdá, že to nějak divně hučí, zastav, podívám se na to.“
Už se stmívalo a byla pekelná zima. Vystoupil z auta a z jeho výrazu a gesta, které připomínalo dirigentské „stop“, mi bylo jasné, že jedu na prázdné pneumatice. „Je úplně na doraz?“ zeptala jsem se hloupě, jako by nebylo jedno, jestli je prázdná, nebo měkká jako bačkora. „Úplně, nedá se nic dělat, dám tam rezervu.“
Ježiš, blesklo mi hlavou. Rezervu určitě mám, ale jestli je u ní i hever a klíč, to jsem si jistá zrovna nebyla. Naštěstí nic nechybělo, jako by to ani nebylo moje auto. Uf.
Ještě že mám tak skvělého muže, že zdvořile odmítl moji „pomoc“ (zřejmě věděl, že bych mu spíš překážela) a rychle se pustil do výměny kola.
S drkotajícími zuby jsem účastně sledovala celý proces a v duchu si promítala sama sebe, jak bych si poradila.
Nouze by mě asi donutila, ale důležitější otázkou je, zda bych si píchlé gumy vůbec všimla.
Možná bych na ní dojela až do Prahy.
Nový komentář
Komentáře
Můžete mi někdo trochu poradit se sledováním firemního vozového parku? Abych vlastně mohla sledovat kompletně všechny auta? Konkrétně hlavně polohu řidičů? Abych je mohla lépe navádět k zákazníkům a hlavně i sledovat naši produktivitu rozvážení?
Tak to tady pročítám a myslíte, že ty celoročky jsou opravdu dobré? Není lepší koupit raději letní a zimní pneu?
Dobrý den, koupila jsem před dvěma lety pneumatiky, které musím zase přezouvat. Jejich vzorek jel strašně rychle dolů. Kde vybrat pneumatiky, které vydrží hodně km?
Jo, to je pravda. Já jednou takhle jela od kamarádky po takové dost špatné cestě a večer jsem v pohodě dojela domů a ráno jsem přišla ke dvěma prázdným pneumatikám - samozřejmě už nachystaná jít do práce. No, stejně už jsem potřebovala koupit nové gumy, tak jsem si vzala rychlou půjčku do výplaty, abych je koupila a nechala vyměnit, a po výplatě zase rychle splatila. Konkrétně jsem si vybrala na https://www.ferovepujcky.cz/pujcky-bez-registru , kdyby někdo potřeboval.
Přesně proto si myslím, že je lepší pneumatiku rovnou vyměnit za novou pokud člověk píchne. Oprava sice na nějakou dobu pomůže, ale nic nevydrží věčně. Vždy je to jen provizorní řešení. Mluvím z vlastní zkušenosti.
ve 120 km... rychlosti ....
tam mělo být...
Nám se to stalo loni na dálnici za Liprovským Mikulášem , ve km rychlosti... Kolo začlo pískat a bylo to jasné hned....Zrovna byl strašný povichr a sněžilo a kolemjdoucí auta ani nezpomalily, musela jsem hlídat opravujícího manžílka ať ho něco nesrazí když byl zabraný do práce....
Tak to já zdárně prolítnu nějakou větší díru (poprvé schovanou v kaluži, podruhé mi do protivky jel traktor na úzké cestě mezi dědinama). Poprvé se udělala na pneu boule, ale dala jsem s ní i služebku (Přerov-Zlín-Pec p. Sněžkou a zpátky). Podruhé jsem ohla i disk, hliníkový. A naposledy jsem odrovna homokloub. Ale mému muži to neříkejte

Jinak jsem zažila jen jednou píchlou gumu, aouto nechtělo jet a ozval se divný zvuk.
TRefa:auto nemam tak u me to nehrozi.
Klára Křížová — #2 Tak to jsem musela ujet míň, jinak by byla taky na dranc
Kremzina — #3 Taky jsem s tím hřebíkem ujela spoustu kilometrů. Naštěstí tam zůstal a díru ucpal. Ale pak stačilo zastavit, hřebík se pohnul a guma se vypustila.
Stalo se nám to několikrát a jednou jsem si toho všimla naprosto jasně. manžel roztrhl gumu o jakousi traverzu a byl to takový fičák, že mi to i sukní šustlo. Stalo se už u nás takovou tradicí, že kola měním já nebo asistenční služba.
Není to tak dávno, co jsem jela s kamarády do vedlejší vesnice. A protože došli nečekaně, já měla upito a oni auto v servise, tak řídil kamarád - profesionální řidič. Taky nic nepoznal...ale kolo vyměnil bravurně.
Mám čerstvou zkušenost. Byla jsem na návštěvě u bratra a při odjezdu se mi něco nezdálo. Vrátila jsem se a vzala ha do auta. Přiznal, že se něco děje na pravém předním kole. Pneu přeměřil, ještě jsme se projeli, zase přeměřil a kontrolou zjistil, že pneu sice neuchází, ale vězí v ní šroub. Dal mi "skvělou" radu, prý když je tam šroub a pneu neuchází, klidně jeď a zítra si to nechej opravit. Po pár kilometrech na dálnici najednou rána v předním blatníku, bylo mi jasné, že ten šroub vyletěl. No a za pár sekund vykřičník, "Zkontrolujte tlak v pneumatikách!!!" Než jsem stihla zastavit byla pneu placatá. Tak bratr přijel a místo v pohodli garáže, měnil pneu na dálnici. A co myslíte, taky se zničila a nešla opravit, rok stará pneu. Jak jsem napřed byla ráda, že mi brácha pomohl, tak při zjištění, že musím koupit novou pneu jsem ho docela proklínala.
mě se to stalo na podzim, jela jsem tak asi 20 km a guma byla na vyhodzení.
Můj muž ten si hned všimne, když s autem něco není v pořádku, i píchlou pneumatiku, přiznám se, že já bych si toho nevšimla