ranni-kava.jpg
Foto: Shutterstock

Skořice – voňavý antioxidant
Vyzkoušejte přidání jedné čajové lžičky skořice. Nejenže vaše káva bude nádherně vonět a její chuť bude díky orientálnímu koření příjemně oživena a podpořena, ale také získáte v této malé dávce významný antioxidant, který podle nejnovějších studií pomáhá ke správné funkci srdce, dokáže podpořit imunitní systém a také může snížit riziko vzniku rakoviny. Hledejte cejlonskou skořici, známou také jako „pravá“ skořice. Ačkoli je tuto odrůdu o něco těžší najít a je i o něco dražší, je mnohem kvalitnější.

Zázvor – pomůže s ranní nevolností
Možná to znáte. Ráno vstanete a váš žaludek dělá jeden kotrmelec za druhým a odmítá cokoliv pozřít. Přidejte si do první ranní kávy jednu lžičku čerstvého či sušeného zázvoru a pečlivě zamíchejte. Zázvor je podle všech dostupných lékařských zdrojů vynikající právě na žaludeční nevolnosti. Proto je součástí mnoha přírodních přípravků na kinetózu (cestovní nemoc).

Kurkuma – nakopne trávení jako nic jiného
Žluté koření z jižní Asie je neocenitelným pomocníkem, pokud bojujete s problémy s trávením. Některá léčiva podporující správné fungování trávicí soustavy tak obsahují kurkumin, který zlepšuje funkci jater, a dokonce podle posledních vědeckých poznatků dokáže bojovat proti depresi.

Kakao – aby se lépe vstávalo
U léčby deprese a špatné nálady pomocí kávy ještě vteřinku zůstaneme. Dobrou službu vám může udělat i hořké kakao. Dopřejte si do šálku kávy klidně i větší lžičku a míchejte, aby se dobře rozpustilo. Tato superpotravina je také předmětem řady vědeckých a lékařských výzkumů. Je jedním z nejsilnějších antioxidantů a nejvyšším rostlinným zdrojem železa podporujícím správnou činnost srdce. Zvyšuje HDL (dobrý) cholesterol a snižuje LDL (špatný) cholesterol. Díky jeho působení na kognitivní systém zlepšuje náladu a má antidepresivní vlastnosti. A navíc – výborně chutná.

Zdroj: Health lineAcademic OxfordPubmed - National Library of MedicineNCBI