„Jako dítě jsem byla nejdřív pohybově dost nadané tintítko. Postupně jsem se věnovala baletu, tenisu, ping pongu, florbalu, basketu a atletice. Měla jsem obrovský výdej, který jsem ale potom doháněla velkým množstvím jídla, a postupně se ze mě stávala těžká váha. Nakonec mi povolily vazy v kotnících a se sportovní kariérou byl konec. Smutek jsem zajídala velkými porcemi zmrzliny a dalších sladkostí a útěchu hledala s přáteli po hospodách a fast foodech. Dopracovala jsem se tak na 110 kilo,“ vypráví Karolína Hrubešová.

Zlom přišel ve chvíli, kdy Karolíně zjistili těhotenskou cukrovku a ona si uvědomila, že se ocitla na cestě do pekla. Začala zmatkovat a zkoušela řadu nesmyslných diet. Například mléčnou, kdy do sebe lila pouze mléko, nebo takovou, kdy bylo povolené se cpát jen okurkami. Takto shozená kila samozřejmě neměla dlouhého trvání a pokaždé, když se Karolína vrátila k normálnímu jídlu, dostavil se jojo efekt a váha byla zpět.

2A578F1A-28E4-4D56-8F2A-4BC7054A8DD4.jpgFoto: Karolína Hrubešová

Něco se sebou skutečně udělat se jí podařilo v roce 2016, kdy začala hubnout podle jídelníčku od výživového poradce a shodila tak 33 kilo za rok. Dnes má dole dokonce 40. Postupně se v oblasti hubnutí, zdravého jídla a cvičení začala sama vzdělávat a nyní se věnuje výživovému poradenství a chystá vydání již páté kuchařky.

Snaží se o to, aby všechna její jídla dne měla vyvážený poměr bílkovin, sacharidů a tuků a měla dostatek vitaminů a dalších látek. Nejde ale o žádné trápení. A příprava jídla jí obvykle nezabere déle jak třicet minut. Vyhýbá se sádlu, bílé mouce a cukru, ale jako skoro každý člověk si někdy zahřeší.

„Nejhorší je si něco zakazovat. Když na něco mám opravdu chuť, určitě si to neodepřu. Jen si další jídlo sestavím trošku jinak – dietněji. Když mí klienti začínají s hubnutím, říkám jim, aby jedli tak, aby jim to chutnalo. Hýbali se tak, aby je to bavilo a nedávali si přemrštěné cíle. Neměli by si všechno zakazovat a při hubnutí jsou i jiná jídla než kuřecí na vodě s rýží. Většinou není dobré udělat ze dne na den absolutní změnu,“ radí Katchaba.

6697B113-A3A6-41E2-87AE-1C385FF1FDBF.jpg
Foto: Karolína Hrubešová

Při hubnutí je podle ní nejdůležitější nižší kalorický příjem než výdej. Na druhou stranu by měl být příjem vždy vyšší než hodnota bazálního metabolismu, což je množství kalorií, které tělo potřebuje k zajištění základních funkcí a procesů. S jeho výpočtem mohou pomoci například nejrůznější aplikace, jako jsou Kalorické tabulky nebo zkušený výživový poradce.

Podle Karolíny je k hubnutí třeba nejen jídelníček a pohyb, ale i správné nastavení mysli a realistické cíle. „Často se setkávám s tím, že lidé věří, že existuje zázračná hubnoucí pilulka a že se dají za týden zhubnou kila nabíraná dlouhá léta. Problém je také nízké nebo prakticky žádné sebevědomí. To se kdysi i u mě zmítalo zcela u dna. Ale jen to, že se člověk začne stravovat zdravěji nebo vyhledá pomoc, mu sebevědomí posílí,“ uzavírá. 

Karolínu Katchabu Hrubešovou můžete sledovat na Instagramu fit_katchaba nebo se přidat do facebookové skupiny Jíme a hubneme s Katchabou, kde získáte mnoho inspirace pro zdravější vaření i tolik potřebnou motivaci. Má také projekt MÁMY HUBNOU S NÁMI, ke kterému vydala ve spolupráci s trenérem knihu se zdravými recepty i cvičebními plány. Napsala rovněž knihy Nebojte se jíst - a hubnout!, Recept(y) na hubnutí a Hubneme jídlem. 

Čtěte také:

Reklama