Dámy tento problém netrápí. Zato pánové si na něj rádi postěžují. Pánské genitálie, považované mnohdy, zejména muži samotnými, za nejcitlivější a leckdy i nejdůležitější součást těla, sice svou anatomií plně vyhovují reprodukčním požadavkům - spermie potřebují k vývoji chladnější prostředí, a proto jsou varlata umístěna vně těla a o významu tvaru penisu snad ani netřeba diskutovat - daleko méně vhodné jsou však co se týče odívání. A tak nejeden pán řeší složitou otázku - kam s ním?
Můžou za to Médové
Naši dávní předci vystačili s nějakou tou kožešinou omotanou kolem boků, z níž se posléze vyvinuly nejrůznější suknice, mužství se pak mužům obvykle volně „bimbalo“ mezi nohama. O tom, zda jim to nevadilo při rychlejším pohybu, se nám žádná svědectví nezachovala, v čem jim to ovšem bránilo určitě byla jízda na koni. Kdo někdy seděl na koňském hřbetě déle něž pár hodin, ten ví, jak snadno se lze v různých partiích bolestivě odřít, a to na koni neosedlaném i osedlaném. Je pravdou, že současní muži se v tomto směru neshodnou - někteří dávají přednost kalhotám upnutým, které jim jejich „vybaveníčko“ při jízdě pevněji podrží, jiní naopak holdují oděvu volnějšímu s tím „že se to tam samo srovná“ - ale ať tak či tak, byli to právě jezdci - nejpravděpodobněji Médové - kdo vymyslel kalhoty a s nimi i věčné pánské dilema - do které nohavice? Nebo nahoru?
U starověkých kalhot však ještě pánové tento problém řešit nemuseli - v podání již zmiňovaných Médů, ale i Peršanů, Keltů, Skythů a například i Číňanů byly jezdecké kalhoty velmi volné, s rozkrokem tvořeným buď sešitím širokých nohavic či všitým pruhem látky, a to tak, že sám rozkrok byl poměrně nízko. Ad absurdum pak byla tato móda o mnoho staletí později dovedena v Osmanské říši, kde platilo, že čím movitější a lépe postavený muž (či žena, neboť v muslimských zemích i ženy často nosí volné kalhoty), tím níže rozkrok. Nejvýznamnější úředníci ho pak mívali, stejně jako jistá část současné mládeže, až u kotníků.
Spolu s kalhotami vstoupily na scénu i nejrůznější bederní roušky - pruhy látky různě omotané v podstatě pouze kolem rozkroku - byly (v základním nezdobeném provedení) levné, vzdušné a snadno odsunutelné, chtěl-li muž vykonat potřebu či sexuální akt. U kalhot se pak tento problém začal řešit různými formami šněrování a prvními předchůdci takzvaných „padacích mostů“. Kalhoty si pak popularitu zachovaly prakticky od svého vzniku doposud, ve středověku jim však hojně konkurovaly takzvané nohavice - obvykle těsnější a uvazované k opasku - ty se ovšem oblékaly k volným spodkám zvaným též bruchy, takže mužský úd prakticky od konce starověku nebýval na veřejnosti trvale obnažen.
Z kombinace nohavic a spodků, které tvořily v rozkroku jakousi nařasenou „kapsu“, a snad také po vzoru prvních plátových „suspenzorů“ vznikl populární renesanční poklopec, který se vynořil zpod zkracujících se kabátců. Snad jedinkrát v historii lidstva začali muži zdůrazňovat své sexuální „vnady“. Poklopce byly vyráběny v jiné barvě a často také z jiného materiálu než nohavice, leckdy dokonce zdobeny pentlemi a drahokamy, vycpávány tak, aby zdůraznily mužovu velikost a vůbec bylo jejich úkolem vzbouzet myšlenky pohříchu nemravné.
Jan Hus k tomu praví: „Třebaže nechtěli svůj pyj a moudí lidem přímo nahé ukazovati, dávali si na ně dělat zvláštní potah z téže látky, z jaké měli podvlékačky. Svůj vypouklý poklopec vycpávali suknem nebo bavlnou, a to pilně, aby před ženami na ulici a hlavně v kostele měli ohromný úd. Tu stávalo se, že látka praskla, aniž to zpozorovali, poněvadž byla hladce napjata, a pak mohl každý, kdo měl chuť, pozorovat podle libosti na ulici nebo v kostele jejich nahou zadnici. Podvlékačky byly právě na moudí příliš silně napjaty, množstvím nacpané látky roztahovaly se stehy a objevil se načisto nahý pyj nebo řiť nebo také obé.“ A tak se velký poklopec, na kalhoty a k opasku obvykle přišněrovávaný tkanicemi, stal mravokárcům třískou v oku - padla řada zákazů, omezujících velikost poklopce či přikazujících nosit delší kabátce - leč nezmohly nic, to sama móda se po čase změnila.
K další závratné změně v mužském odívání došlo po Velké francouzské revoluci. S rodícím se kapitalismem se do módy čím dál tím více dostávaly relativně hladké a upjatější kalhoty a problematika umístění penisu získala na naléhavosti - šikovní krejčíci proto dělali podle požadavku pánů jednu nohavici poněkud širší, aby se neslušně nevyboulovala. Pánové si však s novou módou museli začít dávat mnohem větší pozor na to, aby se náhodou na veřejnosti příliš nevzrušili - sice by asi nedopadli jako Husem zmiňovaní floutci, ale lákavá oblinka na kalhotách byla považována za navýsost neslušnou.
Jaký styl kalhot se Vám na pánech nejvíc líbí? Upjaté, volnější nebo s nízkým rozkrokem? A co byste řekla na renesanční módu? Líbí se Vám, když se pánům pod kalhotami rýsuje přirození, nebo jste raději, když nic vidět není? Víte, jak ho nosí v kalhotách ten Váš?
Nový komentář
Komentáře
Elasťáky na chlapovi hrůza, jinak ať si každý nosí co chce. Ale občas by to chtělo soudnost - ono obepnuté kalhoty a nad tím panděro nebo minisukně a z ní tlusté nohy, tričko pod prsa a pod ním pneumatika - na to musí být odvaha. Byly jsme na pánským striptýzu - jednomu svlékačovi jsem tleskala za odvahu - to co měl mezi nohama by měl spíš schovávat a ne ukazovat. Ale potlesk za odvahu zasloužil. A hlavně v oblékání SOUDNOST, co služí jednomu, nemusí služet druhému i když je to IN.
Nyotaimori: kávička a "kávička"...jak si kdo chce...jinak přeji nádherný den...
Ťapina: Vivian:
Se z vás picnu.
Amálie: já vím, že ze sebe děláš blbou schválně, ale nechápu proč...
Nikde netvrdím, že pohlavní znaky nesmějí být vidět. Napsala jsem, že se mi nelíbí, když se okázale předvádějí, když se nevkusně zdůrazňují. Když si vezmu klasickou halenku, tak je jasné, že se mi ta prsa pod ní prostě budou rýsovat, ale je to SNAD něco jiného, než když si vezmu průhledné tričko nebo výstřih, ze kterého mu budou trčet bradavky... Ten rozdíl určitě chápeš. U chlapů je to obdobné. Když si vezme normální kalhoty, tak se mu tam taky asi bude něco rýsovat, ale není to zdaleka tak nevkusné a laciné, jako když si vezme "úžasně slušivé" elastické džíny a půjdou nejdřív koule, pak dlouho nic a pak teprv on...
Amálie: Terciární pohlavní znaky se ukazovat můžou, Vivian mluvila jen o primárních a sekundárních
Vivian: To jsem si všimla.
No nic, jak se oblékat, aniž by byly vidět pohlavní znaky z tebe nedostanu, přesto je v tvém příspěvku ten, jež tak činí "vyhrabanej". Ne, jistě asexuální nejsi, protože je na tobě vidět, zda jsi žena či muž. Právě třeba pomocí pohlavních znaků. Prima den.
pherenis: Řekla bych, že Nyo s tebou taky ne. A pochybuju, že by i chtěla.
Taky je to čím dál tím zajímavější.
Vivian:
Amálie: to ti mám vážně dělat přednášku o oblékání? Ty se opravdu neumíš obléknout tak, abys působila přitažlivě a současně nevypadala jako kurva?
Neumíš si představit, že existuje něco mezi tím pytlem a průhlednou halenkou? Podle mě jen kecáš. A nechápu, co ode mně chceš slyšet.
Nenosím průhledné věci, sukně s rozparkem až k řiti ani elasťáky se "zaříznutou kačenou", takže jsem asexuální? :-)
Opravdu přestávám chápat, kam směřuje tahle debata...
Nyotaimori: dííík, s tebou bych si neměla o čem povídat ani u kávičky...
Vivian: Například které, ve kterých není vidět ona prezentace znaků? Pytel?
Amálie: ad prezentace - to jsem snad napsala dost jasně už v prvním příspěvku... snad to stačí jednou.
Amálie: taky existujou oděvy, ve kterých můžeš vypadat žensky a přitom nemusíš nic ukazovat, víš?
Vivian:
Jak můžeš nosit neasexuální věci, aniž bys prezentovala své primární a sekundární pohlavní znaky? (ještě jsi jaksi nereagovala na to, zda je ona prezentace nahota či nošení asexuálního ohozu).
aby před ženami na ulici a hlavně v kostele měli ohromný úd
Nyotaimori: Tak to je v pořádku. To je jen drbárna a to se smí.
Amálie: takže mít názor jo, ale říkat ho nahlas ne? :-)
Nejsem snad až tak moc netolerantní, vždyť ať si každej nosí, co chce... Ale já na to holt budu mít svůj názor a budu si prostě dál myslet, že chlap, kterej veřejně vystavuje svůj vercajk, to nemá v hlavě úplně v pořádku :-) Moje hodnocení nech na pokoji, sama jsi taky napsala, že nosím asexuální věci, a to ani nevíš, jak se oblíkám... Takže my dvě si asi nemáme co vyčítat, viď?
Nyotaimori: Máš jistě pravdu, ale jen pokud se omezíš na své hodnocení pouze pro svou potřebu a neprezentuješ jej druhým.
Nyotaimori: Ale no tak.
Vivian:
Mne se nedotýká, jen si říkám, že u některých lidí by to chtělo víc tolerance k ostatním a nadhledu. Moje hranice je u toho "mít názor", kdežto tvá sáhne i po "hodnocení, jaký kdo a díky čemu je".