Foto: Profimedia

Otázky:

  • 1. Pociťujete po znovuotevření nápor zákazníků?
  • 2. Jaká byla investice do ochranných pomůcek a dezinfekce?
  • 3. Jak se vám pracuje při dodržování všech pravidel a co vám práci nejvíce komplikuje?

Blanka Pešková, Kadeřnictví Blanka Pešková

1. Jakmile vláda řekla, že nás otevřou 23. května, začala jsem objednávat. Pak se to o 14 dní urychlilo, což mi zkomplikovalo situaci, protože zákazníci chtěli samozřejmě dřív. Dala jsem proto přednost klientkám, které musely po celou dobu pandemie chodit do práce. Tlak ze strany klientely je obrovský, ale já jim říkám, že musí být trpěliví. Nové ruce nám nenarostly a omezení se musí dodržovat.

2. Dezinfekce mě stála přibližně 1500 korun a po jednom pracovním dnu jsem měla čtvrtinu pryč.

3. Se štítem a rouškou bohužel nic nevidím, mám strach, že někoho zraním. O tom, že se mi motá hlava ani nemluvím. Nejvíc mi vadí štít, protože se v něm odrážím sama sobě a rouška, jelikož mám pocit nedostatku kyslíku při mluvení a fénování.

Oldřiška Vacková, majitelky organic beauty studia OliOla

1. Nápor zákazníků pociťujeme v kadeřnictví a na pedikúře a manikúře. Jsou to služby, které zákazníci nejvíc vyhledávají. Kosmetické ošetření pleti si zatím moc nerezervují. Hodně žen má asi obavu z toho, že by se kosmetička déle než hodinu dotýkala jejich pleti. Ale to je obava naprosto zbytečná. Kosmetička pracuje s ochrannými prostředky a dodržuje přísná hygienická pravidla.

2. Investice do ochranných prostředků je v našem salónu přibližně 10 tisíc. Jde o roušky, ochranné štíty, ochranné brýle, jednorázové ručníky, jednorázové pláštěnky, větší spotřeba rukavic, antibakteriální mýdla, gely, dezinfekce, úprava plochy salónu, bezdotykový teploměr apod.

3. Všem bez rozdílu, ať už je to kadeřnice, kosmetička nebo pedikérka, se špatně pracuje s ochranným štítem. Představte si například kosmetičku, která nosí dioptrické brýle, má roušku a ochranný štít, který se zamlžuje a kvůli odleskům se zhoršuje vidění. Naše kosmetička takto pracovat nedokáže a aby mohla odvádět perfektní práci, vyměnila ochranný štít za ochranné brýle a nosí dvě roušky. Kadeřnice si také stěžují, že při foukání vlasů narážejí fénem do štítu a při stříhání jim vadí jeho odlesky. Jinak nás další omezení zatím moc netrápí. Doufáme, že chladné počasí ještě vydrží co nejdéle, protože v horku s rouškami a štíty bez možnosti používání klimatizace se bojím o zdraví zaměstnanců.

Veronika Kallasová, Kadeřnictví Pavel Pokorný

1. Je to mazec. Už čtrnáct dní dopředu nepřestával zvonit telefon, a dokonce už v sedm hodin ráno nám volali. Na dveřích máme cedulku, že jsme teď pouze na objednávku, ale stejně to lidé nerespektují. Ale jsme rádi, že můžeme do práce, chybělo nám to.

2. Investice byla asi 10 tisíc, ale stále dokupujeme.

3. Omezuje nás to, protože nemůžeme fungovat v plném provozu. Rouška se štítem je naprosto nemožná. Bolí nás hlava, pálí oči, není v tom vidět, zamlžuje se to. Největší komplikací je štít.

Foto: Profimedia

Petra Zlochová Veberová, Kadeřnictví ParVee

1. S náporem zákazníků se určitě potýkáme, ale naši zákazníci jsou skvělí a chápou, že musejí počkat na volný termín.

2. Investice do ochranných pomůcek byla zhruba šest tisíc. Jde o jednorázové ručníky, rukavice, pláštěnky a dezinfekce. Roušky jsem si šila sama a štít jsem dostala od kamarádky.

3. Je to náročné. Ve štítu a roušce se nedá moc dobře dýchat. Hlavně u foukání. Také se dost často mlží, ale dá se to zvládnout. Nejvíc mi práci komplikuje častá dezinfekce, což je časově náročné.

Eva Gröbl, Kadeřnictví Rebelss

1. Zrušené klientky jsem objednávala přednostně. Služební telefon mi drnčel skoro nonstop. Někteří klienti jsou naštvaní, že je nevezmeme ihned, ale všichni dodržují, co mají.

2. Investice byla asi tři tisíce. Nepoužíváme jednorázové pomůcky, ručníky i pláštěnky pereme.

3. S dezinfekcí ani rouškou nemáme problém, ale štít je pro nás nejhorší komplikace.

Laďka Přidalová, Kadeřnictví Laďka Přidalová

1. Za mě je to totální masakr. Kam dát po dvou měsících 200 lidí, a ještě s omezeními?

2. Ochranné pomůcky a dezinfekce mě vyšly asi na tři tisíce.

3. Po jednom dnu se štítem se mi doma udělalo hrozně zle. S tím nejde pracovat. Mám rukavice a roušku, ale štít mít opravdu nejde. Ať nám to ukážou ti, co to vymysleli.  

Monika Hertlová, Kadeřnictví Funny Sassy

1. Evidujeme větší nápor zákazníků, což se u nás odráží v delší objednací lhůtě. Kvůli opatřením nám navíc trvá dvakrát déle než obvykle obsloužit jednoho zákazníka.

2. Investovali jsme do roušek, štítů a rukavic. Dezinfekci používáme neustále, zvýšili jsme pouze četnost jejího používání. Na tři salony byla naše investice v řádu jednotek tisíců.

3. Museli jsme upravit směny v provozech a zkrátit je. Víc času věnujeme dezinfekci po každém zákazníkovi. Stříháme pouze děti, takže každému musíme nachystat čistou sadu hraček, protože bez těch by to většinou nešlo. Používání ochranných pomůcek není komfortní, ale dá se to vydržet, pokud půjde jen o dočasné opatření.

Reklama