
K-pop zpěvačky a herečky z populárních K-dramat udávají trendy už nejen v Jižní Koreji a Asii obecně, ale jejich vliv se díky sociálním sítím a narůstající popularitě K-kultury dostává do celého světa. Zpěváka a rapper G-Dragon, kterému se přezdívá král k-popu, během svého nedávného comebacku například zpopularizoval nálepky na nehty, které si dokonce sám designuje, nebo nošení šátků uvázaných přes čepici. Ale do světa se dostávají i méně bláznivé trendy… I když do Evropy často doputují s celkem velkým zpožděním.

G-Dragon na přehlídce Chanel v Paříži / Foto: Profimedia
Ovšem co se týče K-beauty, jsme na tom v Evropě o dost lépe, protože je u nás korejská kosmetika už mnohem dostupnější. Spoustu produktů dnes nabízí třeba i běžné drogistické řetězce jako dm nebo Rossmann. I když mnoho trendů, jako cushon make-upy, Jihokorejci používali už o dobrých 10 let dřív, než se u nás stal virálem červený make-up TIRTIR, který následně vzaly Češky útokem. Korejské kosmetika je každopádně často daleko napřed před tou západní a mnoho žen si ji nedokáže vynachválit – od BB krémů s vysokým SPF až po pečující tonery a esence třeba se šnečím sérem.
Nový trend K-beauty oficiálně hýbe světem a tentokrát jde o vlasy
Korejská popkultura ovlivňuje i účesy, přes to, že jsou asijské vlasy naprosto odlišné, od těch evropských. V účesech v Koreji dominuje přirozenost – jemné vlny, vzdušné ofiny a sponky připomínající návrat do dětství.
Nejnovějším vlasovým K-beauty trendem jsou vlny mul-gyul, které však můžeme s klidem vytvořit na jakýchkoliv delších vlasech bez ohledu na původ. Jde o vlny ve tvaru S, které připomínají přirozený proud vody. Korejské slovo mul-gyul přímo znamená „vodní vlny“, což je pro tento trend tedy velmi příznačný název. Vlny vypadají nenuceně a jemně, ale mají zároveň elegantní styl. Nejsou tak kudrnaté jako tradiční vlny, spíše zkrátka volně plynou jako voda. Vytvoříte je jednoduše pomocí kulmy nebo žehličky na vlasy.

Jisoo z korejské skupiny Blackpink na akci Dioru v Tokiu / Foto: Profimedia
A kde se styl vlastně vzal? No přece od hvězd K-popu a K-dramat, které se v nich objevují v televizi, na sociálních sítích i ve svých klipech. Jelikož popularita korejských hvězd přirozeně už dávno pronikla do západního světa, zejména díky síle internetu, pronikají k nám i korejské trendy včetně tohoto. Korejská popkultura prostě diktuje styl a my mu s radostí podléháme. Ale nemyslete si, že jde o nějakou převratnou novinku. Stejně jako ve zbytku světa se i v Koreji spousta trendů stále točí. Mul-gyul byly populární už před 12 lety a teď se prostě jen vrátily.
Zdroje: Sledování aktuálních k-beauty trendů na sítích, Real Simple, Protrimhair

Nový komentář