Jste to, co pijete

Mnoho diet, ne-li většina, se zakládá na změně jídelníčku. Více ovoce, více zeleniny, méně těžkých a tučných jídel. Někteří odborníci se ale domnívají, že nejste to, co jíte. Jste to, co pijete.

Pro milovníky bifteků máme dobrou zprávu. Chcete-li shodit nějaká kila, nemusíte se nutně vzdávat potravin, které máte ráda. Zhubnout totiž lze i se zachováním současných stravovacích návyků. Jediné, co musíte změnit, jsou nápoje. A abychom se o účinnosti této metody přesvědčili, zahrnuli jsme ji do našeho testu diet a receptů na hubnutí.

Koktejlová dieta

Zkuste si před každým jídlem vypít pěkně napěněný koktejl a uvidíte, že porce jídla se vám začnou zmenšovat samovolně. Je to proto, že koktejl naplní žaludek, takže se budete cítit sytější už před jídlem. Koktejl si můžete připravit jednoduše v domácím mixeru z ovoce a nízkotučného mléka. Dietní koktejl však musí obsahovat málo kilojoulů, minimum tuku a cukrů, neměl by se tedy přislazovat. Ale naopak by měl obsahovat dávku vlákniny a bílkovin, které vám zaručí, že se budete déle cítit sytá.

V lékárnách nebo obchodech zaměřených na zdravý životní styl či hubnutí můžete sehnat instantní koktejly vyrobené speciálně pro hubnutí. Jejich výhodou je, že obsahují také vitaminy, minerály a stopové prvky jako zinek, selen, hořčík, vápník a také jód. Některé jsou obohaceny i o spalovače tuku. Kromě koktejlů byste měla vypít ještě alespoň dva litry neslazených tekutin.

Vínová dieta

Při dietách se požívání alkoholu nedoporučuje. Zde je však opojný mok žádoucí. Odborníci se shodují, že malé množství alkoholu (1,5 až 2 dcl pro ženy a 3 až 4 dcl pro muže) má dokonce na náš organismus příznivý vliv. Víno obsahuje spoustu antioxidantů, zvyšuje pružnost cév a zabraňuje vzniku krevních sraženin. Během diety doplňte jídelníček o dvě deci bílého vína denně. Nejlépe 1dlc ráno a 1dcl večer, ale není to podmínkou - výsledek zaručen.

Účinky bílého vína na tělesnou váhu se zabývali experti z německého Fóra pro víno a zdraví a Vinné akademie pod vedením doktora Herwiga Herberta Ditschuneita. Tým studoval vliv vína na čtyřiceti obézních pacientech. Polovina testovaných lidí dostávala v rámci kontrolované stravy dvě deci ovocného džusu denně a druhá polovina místo toho stejné množství bílého vína. Průměrný úbytek váhy pacientů popíjejících bílé víno byl něco přes 4,5 kilogramu ve srovnání s 3,7 kilogramu u konzumentů džusu.

Vodová dieta

vodaSamozřejmě nebudete během vodové diety jen o chlebu a vodě. Jídelníček měnit nemusíte. Jen stačí vyměnit slazené nápoje za neslazené. Úspěch této metody potvrdili experti z John Hopkins Bloomberg University. Během šestiměsíčního pokusu zhubly všechny pokusné osoby, které omezily příjem kalorií jak v tuhé potravě, tak v pití. Výraznější úbytek na váze ale souvisel právě s omezením příjmu kalorií prostřednictvím tekutin. Nejrychleji v pokusu hubla skupina osob, která vyměnila slazené ovocné nápoje za čistou vodu.

Lékař poradny zdravého životního stylu Luboš Pokorný tvrdí, že dobré je vzdát se také kávy, které odvádí vodu z organismu, čímž tělu škodí. Málokdo také dokáže pít kávu neslazenou. Ze stejného důvodu byste se měla vyhnout i černému čaji a mléku. „Nejvhodnějšími nápoji jsou nápoje na bázi vody, nesladké a neperlivé jako například ovocné čaje, zelený čaj, voda nebo ředěné méně sladké štávy,“ dodal k příjmu tekutin Pokorný. Příjem minerální vody by neměl přesáhnout litr za den. Ideální množství je půl litru. Příjem tekutin by měl být rozdělen do častých dávek o 150 ml v jedné porci. Celkem by se do těla mělo dostat 2,5 až 4 litry tekutin.

V pondělí startujeme!

Nyní máte poslední šanci přihlásit se do testu diet. Seznam hubnoucích metod naleznete zde. Budete-li vybrána, ozveme se vám. Ale pozor! Už v pondělí vše začíná. Můžete se tedy těšit na startovní článek, ve kterém vás seznámíme s podrobnostmi. Diety si vyzkouší i redaktoři Ženy-in a o každém jejich úspěchu či neúspěchu budete pravidelně informováni. Stejně tak chystáme i finální zhodnocení výsledků.

Hubnete? Jaká dieta se vám osvědčila nejvíce? Vyzkoušíte některou z našeho testu?