shutterstock-508955932.jpg

Foto: Shutterstock

Devětačtyřicetiletá herečka se na Instagramu podělila o to, jak jí cvičení shanti (mír) jógy pomohlo snížit úzkost. Ve videu je vidět, jak stojí na hlavě. „Všechny obrácené pózy mi pomáhají udržovat úzkost na uzdě. Ať už jde o stoj na hlavě nebo deset stojek u zdi, které každý den dělám,“ napsala.


Podle výzkumů stojka na hlavě nebo Sirsasana (stoj na hlavě, nejslavnější ze všech ásan) opravdu prospívají jak fyzickému, tak duševnímu zdraví. Je známo, že má pozitivní vliv na náladu. Jedním z terapeutických účinků obráceného držení těla je to, že podporuje náš postoj ve stoje. Páteř je pak rovnější a zároveň udržuje s ní vyrovnanou hlavu.

Naše držení těla je odrazem naší nálady. Zvýšený extenzorový tón v páteři má pozitivní vliv na limbickou kůru nebo emoční centra a frontální kortikální fungování v mozku. Odborníci doporučují cvičit alespoň 30 minut denně, aby byla zajištěna fyzická a duševní zdatnost, která se v době krize stala nesmírně důležitou.

shutterstock-1493396474.jpgFoto: Shutterstock

Zdroj: Yoga For Drepression, Indian Express, Instagram Mandiry Bedi

Reklama